Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett utenfor 16-meteren er det en halvsirkel - hva er egentlig poenget med den?

Og: Den sirkelen som er midt på banen har jeg kun sett hatt betydning når det er straffesparkkonkurranse, og resten av laget må sitte inne i den. Har denne sirkelen noen annen betydning

(kunne sikkert google, men satser på at dette er noe noen på dol kan svare på *S*)

Skrevet

Jeg mener at den halvsirkelen utenfor målet viser hvor langt unna de andre spillerne må stå når det er straffe. Midtsirkelen er jeg ikke sikker på.

Gjest colina jr
Skrevet

Jeg mener at den halvsirkelen utenfor målet viser hvor langt unna de andre spillerne må stå når det er straffe. Midtsirkelen er jeg ikke sikker på.

Det er det samme med begge. Motspillerne må være utenfor ved hhv straffespark og avspark. Radius er 9,15 m.

Skrevet

''Jeg mener at den halvsirkelen utenfor målet viser hvor langt unna de andre spillerne må stå når det er straffe. ''

Dette var husbondens teori også :-)

Skrevet

Det er det samme med begge. Motspillerne må være utenfor ved hhv straffespark og avspark. Radius er 9,15 m.

Ah, takk for svar :-)

Skrevet

Jeg ser stort sett fotball på baner der vi er glade hvis mållinja og ytterlinjene er synlige, så jeg har ikke så mye peiling.

Men ved kamper som avgjøres på straffekonk tror jeg det er de spillerne som skal ta straffene, som skal plasseres i sirkelen - et likt antall spillere fra hvert lag, definert før første straffe starter. Altså ikke "resten av laget" - heller omvendt.

Skrevet

Jeg ser stort sett fotball på baner der vi er glade hvis mållinja og ytterlinjene er synlige, så jeg har ikke så mye peiling.

Men ved kamper som avgjøres på straffekonk tror jeg det er de spillerne som skal ta straffene, som skal plasseres i sirkelen - et likt antall spillere fra hvert lag, definert før første straffe starter. Altså ikke "resten av laget" - heller omvendt.

Ja, jeg tror du har rett! Det er lenge siden sist jeg så en straffekonk av betydning (kan det ha vært VM-finalen for noen vm'er siden?), men da tror jeg det var slik du beskriver ja.

Skrevet

Ja, jeg tror du har rett! Det er lenge siden sist jeg så en straffekonk av betydning (kan det ha vært VM-finalen for noen vm'er siden?), men da tror jeg det var slik du beskriver ja.

Det var ikke EM i 2004, da både Sverige og England ble slått ut på straffer? :)

Skrevet

Det var ikke EM i 2004, da både Sverige og England ble slått ut på straffer? :)

Hmmm.... noe sier meg at det ene laget var Brasil?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...