Gå til innhold

til Monica

Gjest Jennifer

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skriver til deg hva jeg ønsker av mat osv, kunne du sittet opp en slags kostliste til meg på rundt 2200-2400 kcal da??? Eller har ikke du ikke "lov" til det?

Jeg hadde blitt veldig takknemlig!!!

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei, Jennifer.

Å sette opp en kostplan vil jeg helst ikke gjøre over internet. Da vil jeg heller foreslå at du finner en ernæringsfysiolog i nærheten der du bor som kan hjelpe deg.

Ang. det jeg skrev om 2200-2400 kcal. Dette er kun basert på de data du ga meg. Jeg vet f.eks ingen ting om forbrenningen din. Den kan kanskje være noe lavere enn normalt, og da vil du lettere kunne gå opp de kg du ønsker. Jeg vil heller ikke anbefale deg å gå fortere opp i vekt enn rundt 0,5 kg i uken. Dette er bl.a. fordi at du da lettere kan kontrollere vekten slik at du ikke bare fortsetter oppover. 2800 kcal synes jeg høres veldig mye ut.

Husk også at kcal behovet ditt vil øke når du begynner å trene mer.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...