Gå til innhold

hjelp til kattenavn, jente

Anbefalte innlegg

Hvorfor er katter så glade i å ligge i vaskekummer ?

He he, aner ikke. Er de det?

Min hopper opp i vasken den men det er bare mens jeg er der, og for at jeg skal sette på springen så den kan drikke fra strålen :) Den hopper opp i badekaret for det samme

Utover det så er den ingen kumkatt ;)

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• AnonymBruker

4

• 200eek

3

• Magda

2

Mest aktive i denne tråden

Kanskje... men synes navnet går fint å si kjapt - fin schvung over det ;)

Katten til tante Brun, tante Grønn og tante Fiolett heter Esmeralda ;)

Hsuker ikke engang at tantene hadde en katt! husker bare puddelen Prikk, som byttet på å ha tantenes farge på sløyfen :-)

hvem sier det?

Jeg har hatt tre katter + at mor mi har hatt to. Ingen av disse har reagert på navnet sitt... Men når de har vært ute og vi har ropt på dem, har de likevel kommet... fordi de har hørt en kjent stemme...

Har til og med fanget inn en ukjent katt på villspor ved å rope på min egen katt.. Katten hadde gått seg bort men svarte og komn løpende når jeg ropte på min katt. Dette pågikk over flere dager enda den hverken fikk mat eller ly... Og da jeg etterhvert fant eieren og skulle få tak i katten så gikk jeg bare ut og ropte på min katt og vips der var den fremmede på plass...så jeg tror katter reagerer mer på stemmer enn på navn. Det er iallfall min erfaring

Jeg har også hørt dette at man anbefaler bruk av bokstaven s, men husker ikke hvor jeg leste det.

Annonse

Gjest togli

Hsuker ikke engang at tantene hadde en katt! husker bare puddelen Prikk, som byttet på å ha tantenes farge på sløyfen :-)

Esmeralda var sort tror jeg :)

Prikk er lettest å huske, ja - han forsvant jo en dag og tantene og onkel Blå måtte lete etter ham i skogen ;)

Jeg er i slekt med Knut Risan som spilte onkel Blå, så jeg satt klistra foran TV når serien gikk der ;)

Prikk er lettest å huske, ja - han forsvant jo en dag og tantene og onkel Blå måtte lete etter ham i skogen ;)

Jeg er i slekt med Knut Risan som spilte onkel Blå, så jeg satt klistra foran TV når serien gikk der ;)

Å, var det Kunt Risan? Trodde det var svenske skuespillere som spilte.

Husker Knut Risan fra mye under oppveksten - fra Greven av monte Christo til fortellerstemmen i Tre nøtter til Askepott. Og fra mer voksen alder, men likefullt uforglemmelig: Stemmen til mesterdetektiven Basil Mus! :-)

Sikker på at han spilte onkel Blå?? Kanskje han var fortellerstemmen?

http://www.imdb.com/title/tt0064317/

Gjest togli

Å, var det Kunt Risan? Trodde det var svenske skuespillere som spilte.

Husker Knut Risan fra mye under oppveksten - fra Greven av monte Christo til fortellerstemmen i Tre nøtter til Askepott. Og fra mer voksen alder, men likefullt uforglemmelig: Stemmen til mesterdetektiven Basil Mus! :-)

Greven av Monte Christo husker jeg godt, ja :) For ikke å snakke om Blomsterhandler Rosengren i Jul i Skomakergata og kongen i Reisen til julestjernen! Han var fetteren til min morfar og de er prikk like, så alltid moro å se ham på TV :)

Du...jeg lurer på om du har rett.. det var svenske skuespillere i denne serien, men Knut Risan var muligens den norske stemmen til onkel Blå?

Annonse

Greven av Monte Christo husker jeg godt, ja :) For ikke å snakke om Blomsterhandler Rosengren i Jul i Skomakergata og kongen i Reisen til julestjernen! Han var fetteren til min morfar og de er prikk like, så alltid moro å se ham på TV :)

Du...jeg lurer på om du har rett.. det var svenske skuespillere i denne serien, men Knut Risan var muligens den norske stemmen til onkel Blå?

Jul i Skomakergata, ja, den huskes godt :-)

Men Reisen til Julestjernen så jeg faktisk først for et par år siden...;-)

Det blir jo ekstra artig for deg å se han pga denne familieforbindelsen, men jeg har også alltid likt Knut Risan! :-)

Gjest Shira :o)

''men kalles bare ved første fornavn ;-)

''

Vår katt har kanskje 10 forskjellige navn, men kalles bare for "Pus"...;-)

''Vår katt har kanskje 10 forskjellige navn, men kalles bare for "Pus"...;-)''

Samme her. Guttungen døper katten både titt og ofte, mens jeg kaller den Pus. Når jeg roper så kommer den, noe guttungen er litt snurt for ;o)

Jeg trodde aldri jeg skulle la en slik liten selvrådig pelsdott sjarmere meg slik, men jeg er solgt!

[quote name=Shira :o)' timestamp='1277113679' post='4384070]

''Vår katt har kanskje 10 forskjellige navn, men kalles bare for "Pus"...;-)''

Samme her. Guttungen døper katten både titt og ofte, mens jeg kaller den Pus. Når jeg roper så kommer den, noe guttungen er litt snurt for ;o)

Jeg trodde aldri jeg skulle la en slik liten selvrådig pelsdott sjarmere meg slik, men jeg er solgt!

Vi er solgt hele gjengen her også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...