Gjest JOJOn Skrevet 10. september 2001 Del Skrevet 10. september 2001 Hei! Jeg har hatt spiseforstyrrelser i noen år. Dette har ført til at jeg har lagt på meg mange usunne kiloer. Dette har blitt en plage. Alt er så tungt, og jeg merker at det er en belastning for ryggen. Jeg spiser nå. Slanker meg ikke på noen måte. Det har jeg gitt opp. Jeg har prøvd alt av slankeprodukter og dietter, og det har ikke blitt, som dere sikkert skjønner, noe positivt resultat. Er det mulig for meg å gå til en allmennlege eller noen andre som har greie på dette, å få hjelp til å komme tilbake til min normale vekt, med hjelp av et sunt kosthold? Dette er ikke fordi jeg vil slanke meg, men jeg vil lette kroppen min for den belastningen jeg selv har påført meg. Men jeg greier det ikke alene. Og jeg er veldig skeptisk til alle disse "mirakelkurene" som blir aventert. Jeg vil ha profesjonell hjelp. Hva slags behandling kan jeg eventuelt spørre etter? På forhånd takk! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 11. september 2001 Del Skrevet 11. september 2001 Hei, JOJOn. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med en ernæringsfysiolog. Legen din kan sikkert hjelpe deg med å finne en i nærheten der du bor. Ernæringsfysiologen kan så sette opp en kostplan som kan hjelpe deg i å gå ned i vekt på en sunn og forsvarlig måte. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wibi Skrevet 13. september 2001 Del Skrevet 13. september 2001 Hei. For snart 10 år siden, sluttet jeg som aktiv håndballspiller og etter et 1/2 år begynte jeg å legge på meg. Da jeg trente var vekten stabil på 63 kg, men det skulle aldri mye ferie til for at jeg la på meg. Etter mange, lange, harde slankekurer har jeg bare lagt mer på meg etter endt kur. (Vet jo at det er som regel det som skjer). I tillegg har jeg vært igjenom 2 svangerskap hvor jeg også har lagt på meg uten å klare å få det av igjen. Overskuddet til å trene er dårlig både pga en travel hverdag, men også pga tyngde. Men prøver å spasere en gang i uka på kveldstid og har planer om å trene spinning en gang i uka. Men har også tidligere prøvd å trene ved siden av Grethe Roede f.eks. og på sikt har dette ikke hjulpet. Ellers føler jeg meg sjelden skikkelig opplagt, jeg er trett nesten alltid og har ikke overskudd til å gjøre mer enn jeg må. Nå skal jeg gifte meg til neste sommer og ønsker å gå ned en del, men har de siste årene lurt på om stoffskiftet mitt kan være årsak til noe av dette og da trenger jeg hjelp utover en vanlig slankekur. Jeg er 163cm høy og veier mellom 95-100 kg nå, og misstrivs veldig med det jeg ser i speilet. Kan noen være så snill å hjelpe meg med hva jeg skal gjøre i denne fortvilte situasjonen? Gi meg noen råd og litt veiledning? Hilsen Wibi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.