Gjest Du leser det jeg har skrevet Skrevet 27. juni 2010 Skrevet 27. juni 2010 Må man ha med seg fastlege og DSP på laget hvis man skal få innvilget det? 0 Siter
Gjest vanskeligufør Skrevet 20. juli 2010 Skrevet 20. juli 2010 Varig ufør er en ganske vanskelig stønad å få. Som regel må man ha vært gjennom hele rekka av andre tiltak. En god psykolog-og legeerklæring tror jeg du vanskelig kommer utenom 0 Siter
Harry06 Skrevet 31. juli 2010 Skrevet 31. juli 2010 Det bør/skal være uttalse fra lege, men det med fastlege går vel automatisk, selv om det ikke nødvendigvis er automatisk at legen anbefaler uføretrygd, men vanligvis, hvis man selv ønsker det og har vært uten arbeid i lengre tid. Jeg gikk på rehabilitering en stund, men slapp å prøve attføring. Jeg har flere psykiatriske diagnoser, og var uten arbeid i flere år, det var også en psykolog som ga meg en "ekstra" diagnose og anbefalte uføretrygd, på bakgrunn av diverse tester. Jeg hadde også vært på rehab. Jeg fikk først tidsbegrenset ufør, men søkte om varig etter ca. ett år, og fikk innvilget. Bra timing når TU ble endret til AAP. Hvordan det er å få UT uten diagnoser vet jeg ikke, man må vel gjennom endel tid og møter for å samle nok dokumentasjon for å få innvilget UT. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.