Gå til innhold

Varig ufør søknad

Gjest Du leser det jeg har skrevet

Anbefalte innlegg

Gjest Du leser det jeg har skrevet
Skrevet

Må man ha med seg fastlege og DSP på laget hvis man skal få innvilget det?

• 4 uker senere...
Gjest vanskeligufør
Skrevet

Varig ufør er en ganske vanskelig stønad å få. Som regel må man ha vært gjennom hele rekka av andre tiltak.

En god psykolog-og legeerklæring tror jeg du vanskelig kommer utenom

• 2 uker senere...
Skrevet

Det bør/skal være uttalse fra lege, men det med fastlege går vel automatisk, selv om det ikke nødvendigvis er automatisk at legen anbefaler uføretrygd, men vanligvis, hvis man selv ønsker det og har vært uten arbeid i lengre tid.

Jeg gikk på rehabilitering en stund, men slapp å prøve attføring. Jeg har flere psykiatriske diagnoser, og var uten arbeid i flere år, det var også en psykolog som ga meg en "ekstra" diagnose og anbefalte uføretrygd, på bakgrunn av diverse tester. Jeg hadde også vært på rehab.

Jeg fikk først tidsbegrenset ufør, men søkte om varig etter ca. ett år, og fikk innvilget. Bra timing når TU ble endret til AAP. Hvordan det er å få UT uten diagnoser vet jeg ikke, man må vel gjennom endel tid og møter for å samle nok dokumentasjon for å få innvilget UT.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...