Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Appelsinjenta...

Jeg oppdaget i går at jeg har fått noen dype søkk på baksiden av lårene. Det må vel være appelsinhud. Ikke spesielt sjarmerende.

Er det noe jeg kan gjøre med dette?

Jeg trener en del. Gjerne 2-3 ganger i uka. Ganske variert. (Sykling, styrke, core, løping, dans)

Pliiiiiiis - kom med gode råd til meg. Jeg er ikke klar for å bli gammel helt enda:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349450-appelsinhud-p%C3%A5-bakside-l%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest wiggene

Døp dem om til smilehull, så blir de kanskje lettere å leve med ;) Opptil 80% av verdens kvinner har dem og dette har ikke noe med at du begynner å bli gammel å gjøre. Jeg har sett 20-åringer med mer av disse smilehullene enn meg som er rundet 40 og vel så det. Spis sunt, tren og drikk godt med vann. Ligg unna for mye sukker og for mye salt.

Du kan selvsagt prøve noen dyre kremer, men de har ingen funksjon. Hard massasje som øker blodsirkulasjonen og noe som bidrar til minsking av underhudsfettet i form av trening og riktig kost er vel det nærmeste man kommer å kunne forebygge.

Gjest Appelsinjenta...

Døp dem om til smilehull, så blir de kanskje lettere å leve med ;) Opptil 80% av verdens kvinner har dem og dette har ikke noe med at du begynner å bli gammel å gjøre. Jeg har sett 20-åringer med mer av disse smilehullene enn meg som er rundet 40 og vel så det. Spis sunt, tren og drikk godt med vann. Ligg unna for mye sukker og for mye salt.

Du kan selvsagt prøve noen dyre kremer, men de har ingen funksjon. Hard massasje som øker blodsirkulasjonen og noe som bidrar til minsking av underhudsfettet i form av trening og riktig kost er vel det nærmeste man kommer å kunne forebygge.

Da er vi omtrent like gamle:-)

Vel - ut fra dette så gjør jeg vel alt med unntak av massasje. (Og så spiser jeg nok litt mye sukker....)

Men tror du mindre fett gir mindre appelsinhud? Jeg har en fettprosent på ca. 22-23, og det skal visstnok ikke være så veldig mye. Men det hadde jo ikke vært skadelig å gå ned 3-4 kilo. Det er bare så utrolig vanskelig å få til i praksis...

candyqueen_83

Vel - ut fra dette så gjør jeg vel alt med unntak av massasje. (Og så spiser jeg nok litt mye sukker....)

Men tror du mindre fett gir mindre appelsinhud? Jeg har en fettprosent på ca. 22-23, og det skal visstnok ikke være så veldig mye. Men det hadde jo ikke vært skadelig å gå ned 3-4 kilo. Det er bare så utrolig vanskelig å få til i praksis...

Lavkarbokosthold ga meg mindre appelsinhud. Jeg hadde en del bak på lårene, men da jeg gikk på ketolyse og spiste mye fett forsvant ALT. Når jeg gikk tilbake til vanlig kosthold kom de selvfølgelig tilbake. Nå går jeg også på ketolyse, men vil prøve å holde et lavkarbokosthold fremover så jeg håper de forsvinner igjen ;O)

Lavkarbokosthold ga meg mindre appelsinhud. Jeg hadde en del bak på lårene, men da jeg gikk på ketolyse og spiste mye fett forsvant ALT. Når jeg gikk tilbake til vanlig kosthold kom de selvfølgelig tilbake. Nå går jeg også på ketolyse, men vil prøve å holde et lavkarbokosthold fremover så jeg håper de forsvinner igjen ;O)

Det kan jo tyde på at sukker og andre raske karbohydrater har en del å si her. (Og det var jo ikke svaret jeg ville ha *ler*)

Kanskje noe jeg bør teste.

Tusen takk for tips:-)

Gjest togli

Hva slags mat spiser man når man har ketolysekosthold?

Annonse

• 5 uker senere...

Hvor mye betyr det egentlig? Er det ikke bare markedsføringen som vil at vi skal føle oss dårligere hvis vi har appelsinhud?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...