Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen Lissi

Jeg løper mye og en dag under treningsøkt fikk jeg plutselig smerter i den ene tjukkleggen på utsiden og litt bak og opp mot knehulen.Nå har jeg klart å være i ro en uke og følte meg bedre.Men etter en liten forsiktig joggetur er dette tilbake,men ikke så intenst som første gangen.Smerten er verst når jeg løper som om jeg har spissfot, altså lander på tåen.Dersom jeg lander med helen først går det bedre.Det betyr at jeg "halter" meg igjennom.Er på ferie og vanskelig med legebesøk.Jeg er 59 år og har drevet med dette hele livet og omtrent aldri vært stoppet av skader.Brakk ankel på samme bein for 9 år siden, men den er 100 prosent funksjonell igjen.Er på ferie og vanskelig med legebesøk,er takknemmelig for et råd om hvordan jeg kan forholde meg til dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349783-smerter-i-leggmuskulatur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Dette er nok en helst en strekkskade i leggmuskelen.En slik plutselig smerte i leggen under aktivitet skyldes helst at noe muskelfibre ryker. For å "skåne" den skadde delen,blir den en beskyttende sammentrekning av muskulaturen omkring og det er dette som gir smerten. Det tar ofte 4-5 uker før denne skaden er tilhelet. Du kan bedrive all aktivitet som ikke gir smerter. Sykling og svømming er fint, og rolig gange med skikkelig hæl (ikke flate sommersko) , pleier også gå fint.

Lykke til Lissi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...