Gjest Gunneren Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg har gått ned 15 kilo på 1 år, og jeg spiser akkurat slik jeg har gjort mens jeg har gått ned de kiloene. Å nå et platå for de siste 5-7 kiloene er da helt normalt i løpet av vektnedgang ifølge folk som har peiling. ''platå'' Platåsko? Nam nam! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girl31 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Xenical er beregnet på sterkt overvektige mennesker. Jenta over er 163 cm. høy og 72 kilo. Det er hakket over normalen. Generelt for normalvektige: Slanking vil på sikt ødelegge forbrenninga deres. 2 måneder tullball nå, og 2 måneder tullball da. Det de må gjøre er å forandre sin livsstil, ikke å slanke seg. De må finne en måte å gjøre det på som de kan leve med. Altså ikke noe som går på bekostning av kos og hygge, men de må finne en metode som fungerer, her en metode som ikke går på 2 måneder nå og da, men for evig. Det er ikke dermed sagt at man ikke skal kunne kose seg. Det går fint an å leve sunt uten å fokusere på kostholdet. Sørge for at det ikke er noe man tenker på, men likevel gjøre det. En fin start er å sørge for at man aldri går mer enn 3 timer uten å spise. Dette for å holde forbrenninga konstant. Her er det mange som driter seg ut. De tror at mindre er bedre. Det er feil. Mindre vil resultere i at kroppen lagrer fett, så selv om man går ned i vekt går fettprosenten opp. Jeg trenger ikke skrive hva som skjer etter slankekuren ... Så finner man ut hvor mye kalorier man trenger per dag, mht egen vekt, høyde og aktivitetsnivå, og deler tilnærma på 5-6 måltider om dagen. I tillegg kutter man enkelt og greit ut alt man vet ikke er bra. Da tenker jeg på junk og sjokolada og potetgull, osv. Gjør man dette hele uka er det ikke så relevant hva man gjør f.eks. på lørdagen (når man vil skeie ut), hvor man trygt kan dytte i seg det man ikke tillater seg resten av uka (i moderate former, naturligvis). I tillegg bør man trene, og her er det selvfølgelig relevant å finne noe man liker. Hvis ikke blir det stress og like jojo og meningsløst som disse slankeperiodene før bikinisesongen eller juleaften eller bryllupet eller hva det nå måtte være. Og du bare antar i løse lufta at jeg ikke gjør noen av de delene? Jeg har spist hver 3 time i over 1 år nå, 5-6måltider dagen og spist små, fornuftige porsjoner. Samtidig trent 2-3 ganger i uka. SÅ hva får deg til å innbille deg at jeg ikke skjønner hva som skal til? Jeg står fast på 72 kilo, det går ingen veier - selv med variasjon av treningsprogram osv. Så DERFOR prøver jeg Alli for å få en slags kickstart videre nedover vektskåla. Det er ikke mitt problem om du syntes det er så svakt og patetisk som det er mulig å bli. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg har gått ned 15 kilo på 1 år, og jeg spiser akkurat slik jeg har gjort mens jeg har gått ned de kiloene. Å nå et platå for de siste 5-7 kiloene er da helt normalt i løpet av vektnedgang ifølge folk som har peiling. ''Jeg har gått ned 15 kilo på 1 år, og jeg spiser akkurat slik jeg har gjort mens jeg har gått ned de kiloene.'' Hvis du har spist "akkurat likt" i ett år bør du i hvert fall se på kostholdet ditt. Variasjon er svært viktig. Dessuten trenger du ikke samme antall kalorier nå som du er 15 kilo lettere. ''Å nå et platå for de siste 5-7 kiloene er da helt normalt i løpet av vektnedgang ifølge folk som har peiling.'' Tja. Det kommer an på utgangspunktet, og hva som menes med "de siste 5-7 kiloene". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Og du bare antar i løse lufta at jeg ikke gjør noen av de delene? Jeg har spist hver 3 time i over 1 år nå, 5-6måltider dagen og spist små, fornuftige porsjoner. Samtidig trent 2-3 ganger i uka. SÅ hva får deg til å innbille deg at jeg ikke skjønner hva som skal til? Jeg står fast på 72 kilo, det går ingen veier - selv med variasjon av treningsprogram osv. Så DERFOR prøver jeg Alli for å få en slags kickstart videre nedover vektskåla. Det er ikke mitt problem om du syntes det er så svakt og patetisk som det er mulig å bli. Nei, jeg antar ingenting. Det var derfor jeg startet med "Litt generelt for normalvektige". Jeg skrev ikke hva du gjør eller ikke gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Så jeg kan bare drømme om å slanke meg? Min plan er faktisk lav GI samt å begynne å trene både raske gåturer og styrke. Samt å skeie ut av og til, eller rett og slett livsstilsendring som man kaller det. ''Så jeg kan bare drømme om å slanke meg? Min plan er faktisk lav GI samt å begynne å trene både raske gåturer og styrke. Samt å skeie ut av og til, eller rett og slett livsstilsendring som man kaller det.'' Jepp, du kan bare drømme om å slanke deg. Men den livsstilsendringen du beskriver høres bra ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Er litt imponert over det du skriver ang.slanking/kosthold. Du har peiling. Nesten som jeg skulle skrevet det selv:) Enig, nesten alle slankekurer ender med vektoppgang igjen etter en stund. Inkl.alle som var bitt av Fedon "basillen" for noen år siden(jeg snakker da om de i mitt nærmiljø). Ja, disse ekstreme antikarbdiettene ville jeg også vært forsiktig med. Det er ikke mange år siden dette var ekstremsport. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenker jeg Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Så jeg kan bare drømme om å slanke meg? Min plan er faktisk lav GI samt å begynne å trene både raske gåturer og styrke. Samt å skeie ut av og til, eller rett og slett livsstilsendring som man kaller det. Livsstilsendring med vektnedgang som naturlig resultat er noe annet enn slankekurer. En kur er noe som en gjør en kort periode for å gå ned i vekt. Og hva da? Ofte er hele systemet fucket opp underveis. Selvfølgelig går det an å skape varige forandringer både i vekt og livsstil, men det må være begge deler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anti Fedon Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Ja, disse ekstreme antikarbdiettene ville jeg også vært forsiktig med. Det er ikke mange år siden dette var ekstremsport. Nemlig. Frem for et allsidig sunt kosthold, uten for mye eller for lite av hverken det ene eller det andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Er litt imponert over det du skriver ang.slanking/kosthold. Du har peiling. Nesten som jeg skulle skrevet det selv:) Enig, nesten alle slankekurer ender med vektoppgang igjen etter en stund. Inkl.alle som var bitt av Fedon "basillen" for noen år siden(jeg snakker da om de i mitt nærmiljø). Nå er ikke fedon en slankekur, men en livsstilsendring. De som ikke opprettholder endringen vil selvfølgelig legge på seg igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anti Fedon Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Nå er ikke fedon en slankekur, men en livsstilsendring. De som ikke opprettholder endringen vil selvfølgelig legge på seg igjen. Vet at det ikke er en kur. Men folk går opp igjen i vekt nettopp fordi de ikke orker å leve etter Fedon prinsippet, lite karbo/mye proteiner. Ikke tror jeg det er bra heller, karbohydratene er jo kroppens divstoff. Men dette er nå min mening:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Vet at det ikke er en kur. Men folk går opp igjen i vekt nettopp fordi de ikke orker å leve etter Fedon prinsippet, lite karbo/mye proteiner. Ikke tror jeg det er bra heller, karbohydratene er jo kroppens divstoff. Men dette er nå min mening:) Jeg sier til deg som til alle andre som mener masse uten kunnskaper: Les deg opp angående temaet først, gjør deg deretter opp en mening. Så langt felles for alle som uttaler seg negativt ang. disse "kurene" her på DOL er at de ikke har satt seg inn i hverken forskning, historie eller hva "kuren" faktisk innebærer. Jeg orker ikke drive opplysning, men tre ting er viktige: a) lær deg hvordan kroppen FAKTISK fungerer (stikkord: insulin, fettlagring, blodsukker), forstå at dette ikke er en "nymotens greie" og c) ha respekt for alle de som har fått et helt nytt liv når de sluttet å følge statens kostholdsanbefalinger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Og du bare antar i løse lufta at jeg ikke gjør noen av de delene? Jeg har spist hver 3 time i over 1 år nå, 5-6måltider dagen og spist små, fornuftige porsjoner. Samtidig trent 2-3 ganger i uka. SÅ hva får deg til å innbille deg at jeg ikke skjønner hva som skal til? Jeg står fast på 72 kilo, det går ingen veier - selv med variasjon av treningsprogram osv. Så DERFOR prøver jeg Alli for å få en slags kickstart videre nedover vektskåla. Det er ikke mitt problem om du syntes det er så svakt og patetisk som det er mulig å bli. ''Og du bare antar i løse lufta at jeg ikke gjør noen av de delene? Jeg har spist hver 3 time i over 1 år nå, 5-6måltider dagen og spist små, fornuftige porsjoner. Samtidig trent 2-3 ganger i uka.'' Hva er "små fornuftige porsjoner?". Hvor mange kalorier får du i deg om dagen? Hvor mange prosent kommer fra hhv proteiner, karbohydrater og fett? ''SÅ hva får deg til å innbille deg at jeg ikke skjønner hva som skal til? Jeg står fast på 72 kilo, det går ingen veier - selv med variasjon av treningsprogram osv. Så DERFOR prøver jeg Alli for å få en slags kickstart videre nedover vektskåla.'' Jeg tror ikke du vet hva som skal til fordi du i det hele tatt tror det er mulig å "kickstarte" noe som helst med piller. De pillene som kan kickstarte forbrenninga di finnes ikke på denne planeten. Du kan derimot kickstarte forbrenninga med kostholdet ditt. F.eks. ved å ta en spisedag med gjevne mellomrom. Dette er spesielt viktig hvis du har fått i deg for lite kalorier. Hvis så er tilfelle vil forbrenninga reduseres. Dette er et uungåelig onde dersom du ikke spiser nok. Ikke vet jeg hvor mye du har ligget på av kalorier, ei heller hvor kaloriene kommer fra, men hvis du f.eks. ikke får i deg nok kalorier, er det ikke det minste rart at det nå har sagt stopp. Ikke er det godt å vite hva du faktisk har gått ned heller. Det å ta av 15 kilo er verdens enkleste sak. Det å ta av 15 kilo fett er noe helt annet. Jeg aner ikke hva du har mistet. For alt jeg vet er det vann og muskler. Hvis så er tilfelle er det heller ikke rart at du nå har stagnert. Hvis du derimot har gjort mye rett, og faktisk mistet 15 kilo fett, men likevel har stoppet opp, er det på tide å forandre kostoldet igjen. Variasjon er svært viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Feit og dum Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Ja, disse ekstreme antikarbdiettene ville jeg også vært forsiktig med. Det er ikke mange år siden dette var ekstremsport. Synes ikke de er så dumme. I følge lav GI spiser du en salat til lunsj med proteiner og langsomme karbohydrater av f.eks belgefrukter. Tipper det gir mye mer både næringstoffer og metthetsfølelse enn ola matpakka som tradisjonelt består av brød og pålegg. Har aldri skjønt at Fedon skal være så veldig radikal. Han tillatter litt grovt brød, han tillater at man skeier ut i helgene med noe søtt, men laget på GI måten. Ellers anbefaler han masse yoghurt, sunt fett, kjøtt, fisk og grønnsaker. Samt noe frukt. Hva er galt med det? Tror folk blander Fedon med Atkins. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Synes ikke de er så dumme. I følge lav GI spiser du en salat til lunsj med proteiner og langsomme karbohydrater av f.eks belgefrukter. Tipper det gir mye mer både næringstoffer og metthetsfølelse enn ola matpakka som tradisjonelt består av brød og pålegg. Har aldri skjønt at Fedon skal være så veldig radikal. Han tillatter litt grovt brød, han tillater at man skeier ut i helgene med noe søtt, men laget på GI måten. Ellers anbefaler han masse yoghurt, sunt fett, kjøtt, fisk og grønnsaker. Samt noe frukt. Hva er galt med det? Tror folk blander Fedon med Atkins. Jeg vet forskjellen på Fedon og Atkins. Sistnevnte er langt mer brutal, og det var han jeg tenkte på da jeg snakket om "ekstremsport". Men det er ikke mer enn 15 år siden et anbefalt kosthold for idrettsutøvere, f.eks. innen grener hvor det var viktig med muskler og lite fett, lå på rundt 60 % karbohydrater, 25 % proteiner og 15 % fett. Dette fungerer den dag i dag. Og i løpet av de siste 20 årene, med det vannvittige fokuset det har vært på kosthold og dietter og lavkarbohydrater, har befolkningen beviselig blitt feitere og feitere. Langt feitere enn den gang poteter var en del av middagen hver dag, og vi alle spiste brødmat på skole og jobb. Det er ikke dumt å være moderat mht karbohydrater, men det er heller ikke smart å kutte det ut i nærheten av helt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg vet forskjellen på Fedon og Atkins. Sistnevnte er langt mer brutal, og det var han jeg tenkte på da jeg snakket om "ekstremsport". Men det er ikke mer enn 15 år siden et anbefalt kosthold for idrettsutøvere, f.eks. innen grener hvor det var viktig med muskler og lite fett, lå på rundt 60 % karbohydrater, 25 % proteiner og 15 % fett. Dette fungerer den dag i dag. Og i løpet av de siste 20 årene, med det vannvittige fokuset det har vært på kosthold og dietter og lavkarbohydrater, har befolkningen beviselig blitt feitere og feitere. Langt feitere enn den gang poteter var en del av middagen hver dag, og vi alle spiste brødmat på skole og jobb. Det er ikke dumt å være moderat mht karbohydrater, men det er heller ikke smart å kutte det ut i nærheten av helt. Du kan ikke basere disse uttalelsene på toppidrettsutøvere og folk i "gamle dager". Toppidrettsutøvere skjønner du selv forbrenner glukose i langt større grad enn mannen i gata. I "gamle dager" var man også desto mer aktiv. I tillegg spiste man mer fett som bidrar til å jevne ut blodsukkeret og dempe insulinutskillelsen (som jeg er sikker på du vet er hva som bidrar til fettlagring). Du kan like gjerne si at vi legger på oss mer og mer desto flere lavfett-produkter kommer på markedet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg vet forskjellen på Fedon og Atkins. Sistnevnte er langt mer brutal, og det var han jeg tenkte på da jeg snakket om "ekstremsport". Men det er ikke mer enn 15 år siden et anbefalt kosthold for idrettsutøvere, f.eks. innen grener hvor det var viktig med muskler og lite fett, lå på rundt 60 % karbohydrater, 25 % proteiner og 15 % fett. Dette fungerer den dag i dag. Og i løpet av de siste 20 årene, med det vannvittige fokuset det har vært på kosthold og dietter og lavkarbohydrater, har befolkningen beviselig blitt feitere og feitere. Langt feitere enn den gang poteter var en del av middagen hver dag, og vi alle spiste brødmat på skole og jobb. Det er ikke dumt å være moderat mht karbohydrater, men det er heller ikke smart å kutte det ut i nærheten av helt. Det gjøres forøvrig forsøk med idrettsutøvere nå, type langdistanse, og høyfettkosthold. Så langt ser det positivt ut 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg vet forskjellen på Fedon og Atkins. Sistnevnte er langt mer brutal, og det var han jeg tenkte på da jeg snakket om "ekstremsport". Men det er ikke mer enn 15 år siden et anbefalt kosthold for idrettsutøvere, f.eks. innen grener hvor det var viktig med muskler og lite fett, lå på rundt 60 % karbohydrater, 25 % proteiner og 15 % fett. Dette fungerer den dag i dag. Og i løpet av de siste 20 årene, med det vannvittige fokuset det har vært på kosthold og dietter og lavkarbohydrater, har befolkningen beviselig blitt feitere og feitere. Langt feitere enn den gang poteter var en del av middagen hver dag, og vi alle spiste brødmat på skole og jobb. Det er ikke dumt å være moderat mht karbohydrater, men det er heller ikke smart å kutte det ut i nærheten av helt. Enig i svært mye av det du skriver i denne tråden. Tror på normalt sunt kosthold sammensatt av både proteiner, karbohydrater og fett. Karbohydratene bør være langsomme, og hovedmengden av fett bør være umettet. Ved ønske om vektnedgang bør energiinnhold i kost være lavere enn energi-forbruk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Du kan ikke basere disse uttalelsene på toppidrettsutøvere og folk i "gamle dager". Toppidrettsutøvere skjønner du selv forbrenner glukose i langt større grad enn mannen i gata. I "gamle dager" var man også desto mer aktiv. I tillegg spiste man mer fett som bidrar til å jevne ut blodsukkeret og dempe insulinutskillelsen (som jeg er sikker på du vet er hva som bidrar til fettlagring). Du kan like gjerne si at vi legger på oss mer og mer desto flere lavfett-produkter kommer på markedet. Mannen i gata trener. I langt større grad enn for 20 år siden. Jeg tenker ikke på toppidrettsutøvere, men alle i normal aktivitet. Jeg har selv prøvd hauger av ulike kostholdsopplegg, den gang i forbindelse med trening, dog, og jeg har deffa på diett med tilnærma 50-60 % kalorier fra karbohydrater, så det funker. Og nei - jeg var ingen toppidrettsutøver, men trente 4 ganger i uka, maks en time hver gang, kun vekter og null utholdenhet. Disse 4 timene med trening i uka er mindre enn hva folk flest beveger seg. Den gang var dette all aktiviteten jeg fikk. Og jeg ligger på noe tilnærma 50-60 % karbohydrater den dag i dag, nå uten seriøs trening. Uten at jeg har finregna på dette med kalorier på en del år ... Trikset er å finne et kosthold man kan leve med, og svært få vil klare å leve permanent på et lavkarbohydratkosthold. Stryker man alt det ekstreme er det ikke så nøye hva slags variant man går for, så lenge man får i seg de kaloriene kroppen trenger hver dag. Svært mange som går på en eller annen diett gjør ikke det, og hvis man kun bruker vekta og buksemålet som mal vil det se ut til å fungere de første månedene. Men dersom de får i seg for lite vil nedturen komme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Enig i svært mye av det du skriver i denne tråden. Tror på normalt sunt kosthold sammensatt av både proteiner, karbohydrater og fett. Karbohydratene bør være langsomme, og hovedmengden av fett bør være umettet. Ved ønske om vektnedgang bør energiinnhold i kost være lavere enn energi-forbruk. Og en av årsakene til at disse diettene hvor man mer eller mindre kutter ut noe, eventuelt peiser på med fett en stund, ikke vil fungere i lengden, er at svært få vil være i stand til å følge disse permanent. Et normalt kosthold bør duge for de fleste, da med både karbohydrater, fett og proteiner, men man bør være seg bevisst hvor mange kalorier man får i seg per dag. Vet man ikke det blir det vanskelig. For i utgangspunktet er det fryktelig enkelt. Det er som du skriver bare å sørge for å brenne mer enn man får i seg - samtidig som man ikke spiser for lite. Men de færreste har noen formening om hva middagen inneholder av kalorier, og hvor mye som kommer fra fett, proteiner eller karbohydrater. Et annet problem er all denne dødmaten folk tyller i seg. Hvitt brød, pizzabunn og disse microdingstene folk på ramme alvor nuker i microen og kaller mat ... Det er relevant at maten er næringsrik. F.eks. bør brødmaten bestå av grovt brød. Helst så tungt og sort som mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Og en av årsakene til at disse diettene hvor man mer eller mindre kutter ut noe, eventuelt peiser på med fett en stund, ikke vil fungere i lengden, er at svært få vil være i stand til å følge disse permanent. Et normalt kosthold bør duge for de fleste, da med både karbohydrater, fett og proteiner, men man bør være seg bevisst hvor mange kalorier man får i seg per dag. Vet man ikke det blir det vanskelig. For i utgangspunktet er det fryktelig enkelt. Det er som du skriver bare å sørge for å brenne mer enn man får i seg - samtidig som man ikke spiser for lite. Men de færreste har noen formening om hva middagen inneholder av kalorier, og hvor mye som kommer fra fett, proteiner eller karbohydrater. Et annet problem er all denne dødmaten folk tyller i seg. Hvitt brød, pizzabunn og disse microdingstene folk på ramme alvor nuker i microen og kaller mat ... Det er relevant at maten er næringsrik. F.eks. bør brødmaten bestå av grovt brød. Helst så tungt og sort som mulig. Forstår at poenget ditt i hovedsak er at mange ikke klarer å følge kostholdet i lengden og det er jeg helt enig i. Det er et problem. Men flere har hatt dette kostholdet i åresvis uten at det fører til helseproblemer eller vektoppgang. Tvert i mot er de friskere enn noen gang. Jeg synes ikke vi skal avvise deres erfaringer. Lavkarbokosthold har for meg vært "redningen". Det var som å ha vært syk hele livet, for å så bli frisk. Nå har jeg riktignok en tilstand som "forsvarer" lavkarbokosthold og gjør det til en nødvendighet for å slippe blodsukkerfall, men det viser at alle kropper fungerer forskjellig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/2/#findComment-2987916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.