ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Forstår at poenget ditt i hovedsak er at mange ikke klarer å følge kostholdet i lengden og det er jeg helt enig i. Det er et problem. Men flere har hatt dette kostholdet i åresvis uten at det fører til helseproblemer eller vektoppgang. Tvert i mot er de friskere enn noen gang. Jeg synes ikke vi skal avvise deres erfaringer. Lavkarbokosthold har for meg vært "redningen". Det var som å ha vært syk hele livet, for å så bli frisk. Nå har jeg riktignok en tilstand som "forsvarer" lavkarbokosthold og gjør det til en nødvendighet for å slippe blodsukkerfall, men det viser at alle kropper fungerer forskjellig. ''men det viser at alle kropper fungerer forskjellig.'' Og dette er også ekstremt viktig. Når man leser i avisa er det mange eksperter som kommer med svært spesifikke råd. Det samme på diverse kostholdskurs. Jeg vet ikke hvordan dette er i dag, men jeg tror det var Grete Rhode som for noen år siden satt en maxgrense på 1200 kcal per dag for sine kursdeltakere. Dette er fullstendig absurd. Ikke bare fordi mengden er avhengig av deltakernes vekt, men også fordi det som fungerer for meg ikke trenger å fungere for andre. Ofte tas det ikke høyde for at vi alle er svært ulike. Man må prøve seg fram, og samtidig være forberedt på at dette ikke er en kortsiktig prosess. Dersom man gjør alt riktig, og det er det ingen som gjør, skal det være mulig å ta av rundt 0.5 kilo fett i uka. Dette er 2 kilo fett i måneden. 2 kilo fett er mye. Og det er forutsatt fullstendig perfeksjon. Likevel tror folk de kan få av seg flere kilo fett i måneden. Kilo - ja, men ikke fett, og det er fettet man vil bli kvitt. Mindre muskler (som ofte er det som forsvinner) medfører ikke bare høyere fettprosent, men også redusert forbrenninga, da muskler brenner fett. Ofte er det muskler og vann jojoslankerne mister. De er stolte over å ha gått ned 10 kilo på en måned, men det eneste de har gjort er å gjøre vondt verre. Det er derfor de fort har lagt på seg 10++ kilo igjen. Det var aldri fettet de mistet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Feit og dum Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg vet forskjellen på Fedon og Atkins. Sistnevnte er langt mer brutal, og det var han jeg tenkte på da jeg snakket om "ekstremsport". Men det er ikke mer enn 15 år siden et anbefalt kosthold for idrettsutøvere, f.eks. innen grener hvor det var viktig med muskler og lite fett, lå på rundt 60 % karbohydrater, 25 % proteiner og 15 % fett. Dette fungerer den dag i dag. Og i løpet av de siste 20 årene, med det vannvittige fokuset det har vært på kosthold og dietter og lavkarbohydrater, har befolkningen beviselig blitt feitere og feitere. Langt feitere enn den gang poteter var en del av middagen hver dag, og vi alle spiste brødmat på skole og jobb. Det er ikke dumt å være moderat mht karbohydrater, men det er heller ikke smart å kutte det ut i nærheten av helt. Det at folk beviselig har blitt feitere og feitere har nok med at måteholdet har forsvunnet. Vi fråtser i alt. Ikke minst brus og godsaker på kveldene. Det er ikke mange år siden en familie delte en liter brus, og helst spiste hjemmelaget kake på lørdan. Nå varer helga gjerne fra onsdag - søndag. Mulig det er mer stress også. Vist jobbet de før også, men vet ikke om de la den prestisjen i det som vi gjør i dag. Og sist men ikke minst. Ferdigmat. Det er har det vært mye av de siste tiårene. Og fantes omentrent ikke før. Så tror ikke akkurat Fedon har skylda for fedmen her i landet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til videre! Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Ser nedover i tråden at du har havnet på et platå som du vil videre ned fra. Det kan være flere grunner til at man havner på platåer. Den vanligste er at inntaket ikke er lavere enn uttaket. En annen årsak kan være at kroppen din trenger å ta en pause og tviholder på fettet. Hvis du spiser like mye nå som når du har slanket de 15 kilonene spiser du antagelig for mye. Det er stor forskjell på kroppens kaloribehov før og etter slanking. Teller du kalorier? Kan nok hende det må til nå for at du skal nå målet ditt. På VG`s vektklubb finnes det gode muligheter og jeg mener å ha hørt at Grete Roede har noe av det samme. Det er jo som de sier nedover i tråden at Alli skiller ut en del av fettet i maten du spiser. Hvis det er slik at du allerede har et godt kosthold så vil du ikke ha noen effekt av pillene. De har ingen innvirkning på forbrenningen din. Det er det kun trening som har + at man bør spise ofte for å holde forbrenningen i gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anti Fedon Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg sier til deg som til alle andre som mener masse uten kunnskaper: Les deg opp angående temaet først, gjør deg deretter opp en mening. Så langt felles for alle som uttaler seg negativt ang. disse "kurene" her på DOL er at de ikke har satt seg inn i hverken forskning, historie eller hva "kuren" faktisk innebærer. Jeg orker ikke drive opplysning, men tre ting er viktige: a) lær deg hvordan kroppen FAKTISK fungerer (stikkord: insulin, fettlagring, blodsukker), forstå at dette ikke er en "nymotens greie" og c) ha respekt for alle de som har fått et helt nytt liv når de sluttet å følge statens kostholdsanbefalinger. For all del, jeg har respekt for alle sine valg. Har forøvrig jobbet med kosthold og helse i mange år, så jeg har bittelitt peiling. Også derfor jeg er skeptisk til lavkarbo"dietter" og altfor mye proteiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girl31 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Ser nedover i tråden at du har havnet på et platå som du vil videre ned fra. Det kan være flere grunner til at man havner på platåer. Den vanligste er at inntaket ikke er lavere enn uttaket. En annen årsak kan være at kroppen din trenger å ta en pause og tviholder på fettet. Hvis du spiser like mye nå som når du har slanket de 15 kilonene spiser du antagelig for mye. Det er stor forskjell på kroppens kaloribehov før og etter slanking. Teller du kalorier? Kan nok hende det må til nå for at du skal nå målet ditt. På VG`s vektklubb finnes det gode muligheter og jeg mener å ha hørt at Grete Roede har noe av det samme. Det er jo som de sier nedover i tråden at Alli skiller ut en del av fettet i maten du spiser. Hvis det er slik at du allerede har et godt kosthold så vil du ikke ha noen effekt av pillene. De har ingen innvirkning på forbrenningen din. Det er det kun trening som har + at man bør spise ofte for å holde forbrenningen i gang. Takk for et godt svar, endelig. Jeg spiser jo lite da, og hver 3 time. Jeg har aldri fulgt kaloritelling, det ligger ikke for meg. Men jeg følger Libra (har gått kurs osv), og det er livsstilsendring i forhold til kostholdet. Alli funker nok da kanskje ikke så veldig godt, men nå har jeg betalt 500 kr så tenker jeg at jeg får bare bruke det ferdig ihvertfall. Men kjøper nok ikke noe ny pakke. Jeg ser jo at nåla har gått nedover denne uken, så jeg håper det kan være noe i at den har sørget for at noe av fettet er blitt skilt ut via den litt bløtere avføringen. Fortsetter med treningen og kostholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Det at folk beviselig har blitt feitere og feitere har nok med at måteholdet har forsvunnet. Vi fråtser i alt. Ikke minst brus og godsaker på kveldene. Det er ikke mange år siden en familie delte en liter brus, og helst spiste hjemmelaget kake på lørdan. Nå varer helga gjerne fra onsdag - søndag. Mulig det er mer stress også. Vist jobbet de før også, men vet ikke om de la den prestisjen i det som vi gjør i dag. Og sist men ikke minst. Ferdigmat. Det er har det vært mye av de siste tiårene. Og fantes omentrent ikke før. Så tror ikke akkurat Fedon har skylda for fedmen her i landet Nei, jeg tror heller ikke Fedon (eller Atkins) er skyld i den økte fedmen, men de, sammen med mange andre "eksperter", bidrar til voldsom forvirring. Det er nok mange årsaker til at vi er feitere i dag enn tidligere. En av årsakene er at kvinnen ikke lenger holder seg hjemme. Hun stresser like mye som mannen, og det er ikke lenger gjennomtenkte middager klokken 5 sammen med hele familien, ei heller gjennomtenkte matpakker til mann og unger når de drar på jobb og skole. I stedet er det søppelmat i microen som følge av en hektisk hverdag. Tidligere var det kun far som stressa, mens mor tok seg av hus og hjem. Nå stresser begge to like mye. I tillegg har det naturligvis noe å si at vi sitter på ræva mer i dag enn tidligere. Men verst av alt er det at unger i større grad enn tidligere sitter foran en eller annen skjerm store deler av dagen. For ordens skyld mener jeg absolutt ikke at kvinnens plass er i heimen, jeg synes til og med det er greit at dere har stemmerett, men det kan ikke være mye tvil om at den nye hektiske hverdagen til to foreldre spiller inn, og resultatet er søppelmat og tv-en som barnevakt i stedet for skogsturer med familien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Takk for et godt svar, endelig. Jeg spiser jo lite da, og hver 3 time. Jeg har aldri fulgt kaloritelling, det ligger ikke for meg. Men jeg følger Libra (har gått kurs osv), og det er livsstilsendring i forhold til kostholdet. Alli funker nok da kanskje ikke så veldig godt, men nå har jeg betalt 500 kr så tenker jeg at jeg får bare bruke det ferdig ihvertfall. Men kjøper nok ikke noe ny pakke. Jeg ser jo at nåla har gått nedover denne uken, så jeg håper det kan være noe i at den har sørget for at noe av fettet er blitt skilt ut via den litt bløtere avføringen. Fortsetter med treningen og kostholdet. Alli skiller ut 1/4 av det fettet du spiser. Spiser du allerede lite og fettfattig, så er det jo ikke mye å skille ut. Du må ha en BMI på _over_ 28 for å kjøpe Alli, og for at den skal virke. Du ligger sannsynligvis i absolutt nedre skikte. Jeg støtter forslagene om å telle kalorier. Min personlige teori er at du spiser for lite kalorier, og at kroppen din dermed har sagt stopp. Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Nei, jeg tror heller ikke Fedon (eller Atkins) er skyld i den økte fedmen, men de, sammen med mange andre "eksperter", bidrar til voldsom forvirring. Det er nok mange årsaker til at vi er feitere i dag enn tidligere. En av årsakene er at kvinnen ikke lenger holder seg hjemme. Hun stresser like mye som mannen, og det er ikke lenger gjennomtenkte middager klokken 5 sammen med hele familien, ei heller gjennomtenkte matpakker til mann og unger når de drar på jobb og skole. I stedet er det søppelmat i microen som følge av en hektisk hverdag. Tidligere var det kun far som stressa, mens mor tok seg av hus og hjem. Nå stresser begge to like mye. I tillegg har det naturligvis noe å si at vi sitter på ræva mer i dag enn tidligere. Men verst av alt er det at unger i større grad enn tidligere sitter foran en eller annen skjerm store deler av dagen. For ordens skyld mener jeg absolutt ikke at kvinnens plass er i heimen, jeg synes til og med det er greit at dere har stemmerett, men det kan ikke være mye tvil om at den nye hektiske hverdagen til to foreldre spiller inn, og resultatet er søppelmat og tv-en som barnevakt i stedet for skogsturer med familien. Festlig innlegg, med snev av sannhet i seg. :-) Selv om det er 2 utearbeidende foreldre i en heim, er det fullt mulig å ha sunne, næringsrike og raske middager klare daglig. Det krever bare en litt annerledes tankegang, og at begge foreldrene engasjerer seg i planlegging av innkjøp og menylister. Det er også mulig å tenke før man smører matpakker, selv om man skal på jobb. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Alli skiller ut 1/4 av det fettet du spiser. Spiser du allerede lite og fettfattig, så er det jo ikke mye å skille ut. Du må ha en BMI på _over_ 28 for å kjøpe Alli, og for at den skal virke. Du ligger sannsynligvis i absolutt nedre skikte. Jeg støtter forslagene om å telle kalorier. Min personlige teori er at du spiser for lite kalorier, og at kroppen din dermed har sagt stopp. Lykke til videre! ''. Min personlige teori er at du spiser for lite kalorier, og at kroppen din dermed har sagt stopp.'' Min også. Tell kalorier - eller skriv opp en normal dags matinntak. Hvis man ikke har peiling på hva man dytter i seg blir det som å spille fotball i blinde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 ''. Min personlige teori er at du spiser for lite kalorier, og at kroppen din dermed har sagt stopp.'' Min også. Tell kalorier - eller skriv opp en normal dags matinntak. Hvis man ikke har peiling på hva man dytter i seg blir det som å spille fotball i blinde. Ja, det holder med å ta noen dager og skrive ned _alt_ man putter i hue, og samtidig også veie det og regne ut kalorier. Noen og enhver vil få seg et aldri så lite sjokk om man gjør slikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke til videre! Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Takk for et godt svar, endelig. Jeg spiser jo lite da, og hver 3 time. Jeg har aldri fulgt kaloritelling, det ligger ikke for meg. Men jeg følger Libra (har gått kurs osv), og det er livsstilsendring i forhold til kostholdet. Alli funker nok da kanskje ikke så veldig godt, men nå har jeg betalt 500 kr så tenker jeg at jeg får bare bruke det ferdig ihvertfall. Men kjøper nok ikke noe ny pakke. Jeg ser jo at nåla har gått nedover denne uken, så jeg håper det kan være noe i at den har sørget for at noe av fettet er blitt skilt ut via den litt bløtere avføringen. Fortsetter med treningen og kostholdet. Det skader deg ikke å fullføre kuren så det kan du bare gjøre:) Kjenner ikke til Libra men hvis det er et kostholdskurs så er det sikkert ok. Hvis du spiser veldig lite kan du øke noen dager før du strammer inn igjen. Kan hende forbrenningen øker litt hvis kroppen din går på sparebluss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Og en av årsakene til at disse diettene hvor man mer eller mindre kutter ut noe, eventuelt peiser på med fett en stund, ikke vil fungere i lengden, er at svært få vil være i stand til å følge disse permanent. Et normalt kosthold bør duge for de fleste, da med både karbohydrater, fett og proteiner, men man bør være seg bevisst hvor mange kalorier man får i seg per dag. Vet man ikke det blir det vanskelig. For i utgangspunktet er det fryktelig enkelt. Det er som du skriver bare å sørge for å brenne mer enn man får i seg - samtidig som man ikke spiser for lite. Men de færreste har noen formening om hva middagen inneholder av kalorier, og hvor mye som kommer fra fett, proteiner eller karbohydrater. Et annet problem er all denne dødmaten folk tyller i seg. Hvitt brød, pizzabunn og disse microdingstene folk på ramme alvor nuker i microen og kaller mat ... Det er relevant at maten er næringsrik. F.eks. bør brødmaten bestå av grovt brød. Helst så tungt og sort som mulig. Ja, helt enig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Ja, det holder med å ta noen dager og skrive ned _alt_ man putter i hue, og samtidig også veie det og regne ut kalorier. Noen og enhver vil få seg et aldri så lite sjokk om man gjør slikt. Ja, det kan jeg skrive under på. :-) Meget lærerikt å gjøre dette noen dager. Gjorde det for noen år siden, og gikk ned 5-6 kg. Skrev også opp all trim jeg gjorde, og fikk således følelse av hvor mye energi man bruker. Det er også rett at vektnedgangen ofte stopper opp en stund for mange. Tror kroppen trenger litt tid til å stabilisere seg på sin nye lette vekt, før man evt fortsetter å gå ned. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 ''men det viser at alle kropper fungerer forskjellig.'' Og dette er også ekstremt viktig. Når man leser i avisa er det mange eksperter som kommer med svært spesifikke råd. Det samme på diverse kostholdskurs. Jeg vet ikke hvordan dette er i dag, men jeg tror det var Grete Rhode som for noen år siden satt en maxgrense på 1200 kcal per dag for sine kursdeltakere. Dette er fullstendig absurd. Ikke bare fordi mengden er avhengig av deltakernes vekt, men også fordi det som fungerer for meg ikke trenger å fungere for andre. Ofte tas det ikke høyde for at vi alle er svært ulike. Man må prøve seg fram, og samtidig være forberedt på at dette ikke er en kortsiktig prosess. Dersom man gjør alt riktig, og det er det ingen som gjør, skal det være mulig å ta av rundt 0.5 kilo fett i uka. Dette er 2 kilo fett i måneden. 2 kilo fett er mye. Og det er forutsatt fullstendig perfeksjon. Likevel tror folk de kan få av seg flere kilo fett i måneden. Kilo - ja, men ikke fett, og det er fettet man vil bli kvitt. Mindre muskler (som ofte er det som forsvinner) medfører ikke bare høyere fettprosent, men også redusert forbrenninga, da muskler brenner fett. Ofte er det muskler og vann jojoslankerne mister. De er stolte over å ha gått ned 10 kilo på en måned, men det eneste de har gjort er å gjøre vondt verre. Det er derfor de fort har lagt på seg 10++ kilo igjen. Det var aldri fettet de mistet. Helt ærlig, hvordan kan man vite når man legger på seg om det er fett eller muskler? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Helt ærlig, hvordan kan man vite når man legger på seg om det er fett eller muskler? Fett tar mer plass enn muskler. Kan gå ned i cm men opp i vekt. Så kanskje målbånd er tingen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Fett tar mer plass enn muskler. Kan gå ned i cm men opp i vekt. Så kanskje målbånd er tingen? Nei, jeg tror ikke det i mitt tilfelle 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Helt ærlig, hvordan kan man vite når man legger på seg om det er fett eller muskler? Fettmåling er i hvert fall en måte. Målebånd på strategiske steder en annen. Trener man vekter vil man fort få en føling med muskla i kroppen, og merke det. Man vil sannsynligvis også bli svakere hvis man mister muskler og vann (men dette er kanskje ikke så enkelt å registrere for folk som ikke har trent så lenge at de kjenner kroppen sin spesielt godt). Vekta er i hvert fall en løgner av dimensjoner, og noe av det siste man bør forholde seg til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2987984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Xenical er beregnet på sterkt overvektige mennesker. Jenta over er 163 cm. høy og 72 kilo. Det er hakket over normalen. Generelt for normalvektige: Slanking vil på sikt ødelegge forbrenninga deres. 2 måneder tullball nå, og 2 måneder tullball da. Det de må gjøre er å forandre sin livsstil, ikke å slanke seg. De må finne en måte å gjøre det på som de kan leve med. Altså ikke noe som går på bekostning av kos og hygge, men de må finne en metode som fungerer, her en metode som ikke går på 2 måneder nå og da, men for evig. Det er ikke dermed sagt at man ikke skal kunne kose seg. Det går fint an å leve sunt uten å fokusere på kostholdet. Sørge for at det ikke er noe man tenker på, men likevel gjøre det. En fin start er å sørge for at man aldri går mer enn 3 timer uten å spise. Dette for å holde forbrenninga konstant. Her er det mange som driter seg ut. De tror at mindre er bedre. Det er feil. Mindre vil resultere i at kroppen lagrer fett, så selv om man går ned i vekt går fettprosenten opp. Jeg trenger ikke skrive hva som skjer etter slankekuren ... Så finner man ut hvor mye kalorier man trenger per dag, mht egen vekt, høyde og aktivitetsnivå, og deler tilnærma på 5-6 måltider om dagen. I tillegg kutter man enkelt og greit ut alt man vet ikke er bra. Da tenker jeg på junk og sjokolada og potetgull, osv. Gjør man dette hele uka er det ikke så relevant hva man gjør f.eks. på lørdagen (når man vil skeie ut), hvor man trygt kan dytte i seg det man ikke tillater seg resten av uka (i moderate former, naturligvis). I tillegg bør man trene, og her er det selvfølgelig relevant å finne noe man liker. Hvis ikke blir det stress og like jojo og meningsløst som disse slankeperiodene før bikinisesongen eller juleaften eller bryllupet eller hva det nå måtte være. Selvsagt er jeg enig med deg i at trådstarter ikke trenger slankepiller. Ville bare presisere at Alli faktisk er av dem som har dokumentert effekt. Og selvsagt er jeg 100% enig med deg i resten av det du skriver 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2988024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anti Fedon Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg vet forskjellen på Fedon og Atkins. Sistnevnte er langt mer brutal, og det var han jeg tenkte på da jeg snakket om "ekstremsport". Men det er ikke mer enn 15 år siden et anbefalt kosthold for idrettsutøvere, f.eks. innen grener hvor det var viktig med muskler og lite fett, lå på rundt 60 % karbohydrater, 25 % proteiner og 15 % fett. Dette fungerer den dag i dag. Og i løpet av de siste 20 årene, med det vannvittige fokuset det har vært på kosthold og dietter og lavkarbohydrater, har befolkningen beviselig blitt feitere og feitere. Langt feitere enn den gang poteter var en del av middagen hver dag, og vi alle spiste brødmat på skole og jobb. Det er ikke dumt å være moderat mht karbohydrater, men det er heller ikke smart å kutte det ut i nærheten av helt. Som jeg skulle skrevet det selv:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2988025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Ny forskning på effekten av populære slankepreparater solgt i apotek og helsekost viser at de ikke bidrar til vekttap utover placeboeffekten http://www.abcnyheter.no/nyheter/vitenskap/100715/–-slankepiller-virker-ikke Du veier lusne 72 kilo og så spiser du piller?? Det er FARLIG å holde på med sånt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/349926-alli-slankepille/page/3/#findComment-2990911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.