Gå til innhold

barn og barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen jeg kjenner har eller har hatt barn i barnehagen så mange timer om dagen. Dette synes jeg er en oppkonstruert debatt.

To av barnehagene her i byen har kvelds/-nattilbud for dem som har ukurant arbeidsdag.

De jeg kjenner som har hatt unger i bhg til 18-19 om kvelden har som regel ettermiddagsjobb og har hatt hele formiddagen sammen med barnet sitt.

Skrevet

Kall det flertall hvis du vil det, men saken her er at det er ikke så få barn som har kun maks 9 timer i barnehagen slik du forespeiler.

En ting er at foreldre ikke jobber mer enn 8 timers arbeidsdag og har lang vei til jobb, men utrolig mange av dem tar også handlingen i butikken før de henter ut sine barn. Og vi vet alle at det fort går en stund i matbutikken og kassakøen også. Dermed er timene fort opp i 10-11 timer fra levering til henting.

Vi har svært mange barn som leveres ved åpningstid klokka 7 om morgenen, og hentes ut fem minutter før stengetid klokka 17.30.

Voksne hadde ikke trivdes med å vært på jobb i så mange timer i et strekk, så hvorfor skal barn måtte gjennomgå det?

De samme foreldrene forstår heller ikke hvorfor barna deres stadig er så sure og grinete når de kommer hjem...

Jeg synes barnehage er et perfekt sted å oppholde seg om dagen, men innen rimelighetens grenser. Og støtter tiltak som kan få barnas hverdag til å bli bedre.

Vil kun presisere i dette innlegget at det er ikke snakk om ressurssvake foreldre , men høyst oppegående folk , som deg og meg og naboen..og det er mange av dem!

'' utrolig mange av dem tar også handlingen i butikken før de henter ut sine barn. Og vi vet alle at det fort går en stund i matbutikken og kassakøen også.''

Ja, dette er jo kvalitetstid med foreldrene, og utrolig synd at barna går gipp av...

Gjest det finnes veldig mange..
Skrevet

'' utrolig mange av dem tar også handlingen i butikken før de henter ut sine barn. Og vi vet alle at det fort går en stund i matbutikken og kassakøen også.''

Ja, dette er jo kvalitetstid med foreldrene, og utrolig synd at barna går gipp av...

Handling bør gjøres en gang i uka. Da slipper man å handle nesten hver eneste dag som mange gjør. Du skjønte sikkert at jeg ikke mente at ungene skulle være med i butikken hver dag? Hvis du ikke skjønner såpass så synes jeg synd på deg.

Foreldre bør komme seg fortest mulig til barnehagen og hente ut barna sine og ha de siste timene i sammen som kvalitetstid. Det er hovedpoenget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...