Lingus Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Hei, jeg har fått en skade på undersiden av høyre fot, i overgangen mellom hælen og forfoten. Jeg får (til dels betydelige) smerter når jeg løfter hælen og har tyngden på forfoten, altså ved den bevegelsen man utfører ved løping (og til dels gåing). Det er derfor umulig for meg å løpe eller å gå fort. Jeg trener vanligvis mye, men treningsmengden er nå naturlig nok betydelig redusert. Når jeg vrir forfoten mot høyre får jeg også smerter på utsiden av foten, også dette i området mellom hælen og forfoten, fra fotsålen og oppover, inntil omtrent 3 cm opp på foten. Skaden oppstod brått ved sidelengs spensthopp omkring 1. april, og har vedvart siden. Den har ikke blitt bedre selv om jeg har tatt det med ro i over 3 måneder. Er det en muskel som strekker seg på undersiden av foten fra hælen og forover som kan være skadet/avrevet/betent? Eller kan det være en sene som er skadet? Jeg kjenner ikke skaden når jeg sykler, siden denne "løpe-muskelen" ikke brukes da, fotbladet holdes i stor grad i ro. Har du forslag til behandling? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350112-skade-i-foten-overgangen-mellom-h%C3%A6l-og-forfot/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Fotbuen holdes oppe av en såkalt senevifte under foten. Slik du beskriver skaden som skjedde i april, så er det mest sansynlig at noe av denne røk. Resten av plantar fascien (som denne viften heter) er nok overbelastet og betent (inflamert). I første omgang bør legen din se på dette for så evt. henvise deg til fysioterapeut. Vanligvis kan man fortsette med trening som ikke provoserer det skadde området. Gjør man det, er det absolutt en mulighet for at det kan gå bra av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350112-skade-i-foten-overgangen-mellom-h%C3%A6l-og-forfot/#findComment-2989896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.