Jorunn Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Etter å ha trent aktivt i over 3 år, med trening minimum 2-3 ganger i uken har jeg det siste halve året hatt store problemer med å få opp utholdenheten. Kroppen har alltid vært tungtrent, emn det siste halvåret har vært veldig trått. Fikk dobbelsidig lyskestrekk i fjor høst i forbindelse med at jeg startet med håndballtrening. Denne ble bra uten behandling, men slo tilbake for fullt i vår uten noen ytre årsak. Mistenker at total belastningen ble for stor. hadde en periode på ca 6 uker hvor jeg kun trente veldig lett. Etter det har jeg ikke klart å få kroppen i gang igjen, Alt føles veldig trått. Sliter med utmattelse i muskulaturen med kondistrening, tilbakevendene strekkskader i låren og generelt tung i kroppen. Selv om jeg prøver å trene håndball, jogge og sykle 2-4 ganger i uken opplever jeg dårlig fremgang. I samme periode har jeg slitt med symptomer på underdosering av hypothyreosen, selv om blodprøvene er innenfor normalen. Er det noen som har erfaring om Hypothyreose kan gjøre kroppen mer tungtrent og mer disponert for treningsskader? Er så lei av å ikke ha noen fremgang og føle at en ikke har noe igjen for den innsatsen en legger i treningen. Har blitt sterkere, men løpskapasiteten er elendig. Da jeg begynte å trene aktivt for 3 år siden hadde jeg flott fremgang hele tiden, men i vår har jeg blitt satt langt tilbake og kommer ikke noen vei igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350128-trening-og-lavt-stoffskifte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Når behandlingen av lavt stoffskifte (hypothyreose) ikke er optimal, er det nok endel som kan oppleve at man er i fysisk ulage og lett får skader. Dette må du snakke med legen din om, evt. få en henvisning til til en grundig undersøkelse hos indremedisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350128-trening-og-lavt-stoffskifte/#findComment-2989897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.