Gå til innhold

normalt at bikkja blir urolig på kirkegården?

Anbefalte innlegg

Gjest hundeeieren
Skrevet

Hver gang vi besøker kirkegården så oppfører bikkja seg underlig. Hun blir fryktelig urolig, og snuser noe voldsomt.

Nå blir vel de fleste kremert, men kan hun sense ting likevel?

• Svar 192
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

58

• 200eek

30

• Glimtipper

28

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Eller så kan det være at det er mange hunder som har tisset der før :)

Skrevet

Sannsynligvis det, ja.

Gjest hundeeieren
Skrevet

Men er det mere tiss der enn andre steder?

Skrevet

Her jeg bor er det vanlig at hunder luftes på kirkegården, så det blir et samlingspunkt for mange av hundene i området. De kommer fra forskjellige retninger, så det blir mer tiss der enn på veien. Og så er det vel sånn at der en hund allerede har tisset vil de andre gjerne "følge opp"?

Gjest hundeeieren
Skrevet

Her jeg bor er det vanlig at hunder luftes på kirkegården, så det blir et samlingspunkt for mange av hundene i området. De kommer fra forskjellige retninger, så det blir mer tiss der enn på veien. Og så er det vel sånn at der en hund allerede har tisset vil de andre gjerne "følge opp"?

jeg føler at det er mer enn det. Hun oppfører seg rett og slett underlig når hun er det. Det er akkurat som om hun ikke vil være der.

Skrevet

jeg føler at det er mer enn det. Hun oppfører seg rett og slett underlig når hun er det. Det er akkurat som om hun ikke vil være der.

Hunden kan sikkert lukte...

Med vennlig hilsen

Gjest ånden i boksen
Skrevet

Det er mye ånder på en kirkegård vet du. Hunder (og katter) har en veldig sterk utviklet 6. sans og ser dette.

Gjest uttainna
Skrevet

En hund har velutviklet luktesans, så det kan vel ikke utelukkes at den/de kan oppfatte lukt på en kirkegård.

Skrevet

Det er mye ånder på en kirkegård vet du. Hunder (og katter) har en veldig sterk utviklet 6. sans og ser dette.

*LOL*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Lik lukter og det er trolig dette hunden din kjenner. Selv om vi mennesker ikke godt nok utviklet nese til å kjenne slike lukter, kjenner hunden dem tydelig og kan bli stresset.

Skrevet

Det blir kanskje mer konsentrert siden det er et begrenset område, og mange lufter hundene der. Hunder tisser jo gjerne der andre hunder har tisset før dem - markere revir osv.

Skrevet

Det blir kanskje mer konsentrert siden det er et begrenset område, og mange lufter hundene der. Hunder tisser jo gjerne der andre hunder har tisset før dem - markere revir osv.

Hunder liker bein. Kirkegården er full av bein = lykkelig hund...

*lister meg ut av tråden*

Gjest septembermum
Skrevet

Kjenner vel lukta av alle de saftige kjøttbeinene :D

Men har hørt at dyr kan ane ting vi mennesker ikke ser/hører... kanskje er det ånder dersom dyrene kan merke.

Gjest ånden i boksen
Skrevet

*LOL*

Med vennlig hilsen

Dette er ikke noe å le av. At dette er sant ble bevist i en episode av Åndenes Makt. Så da så!

Skrevet

Kjenner vel lukta av alle de saftige kjøttbeinene :D

Men har hørt at dyr kan ane ting vi mennesker ikke ser/hører... kanskje er det ånder dersom dyrene kan merke.

Det er nok så enkelt som at det er liklukt der.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Folk flest blir da vitterlig ikke kremert!! Alle begravelsene jeg har vært med i den siste tida har vært med hele kropper i en kiste ihvertfall...

Klart bikkja lukter likene! Jeg kan ikke ha med bikkja mi på kirkegården, han ville gravd hull overalt...

Skrevet

Dette er ikke noe å le av. At dette er sant ble bevist i en episode av Åndenes Makt. Så da så!

Selvsagt er det noe å le av.

Og ingenting blir "bevist" i TV-programmer - det er bare underholdning for mennesker med underutviklet skeptisk sans.

:-)

Skrevet

Selvsagt er det noe å le av.

Og ingenting blir "bevist" i TV-programmer - det er bare underholdning for mennesker med underutviklet skeptisk sans.

:-)

Helt klart noe å le av for alle med overutviklet logisk sans :)

Skrevet

Folk flest blir da vitterlig ikke kremert!! Alle begravelsene jeg har vært med i den siste tida har vært med hele kropper i en kiste ihvertfall...

Klart bikkja lukter likene! Jeg kan ikke ha med bikkja mi på kirkegården, han ville gravd hull overalt...

LOL

Like I said..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...