Gå til innhold

normalt at bikkja blir urolig på kirkegården?

Anbefalte innlegg

Gjest tror på julenissen :D
Skrevet

Ja, jeg har fet blandingshud og har mye mindre rynker enn andre på min alder :)

Så det er nok noe i det. Men tørr hud vil jo naturlig nok rynkes fortere da. Er jo mangel på fuktighet som får huden til å rynke seg, det ser man jo f.eks. på råtten frukt hehe ;)

Nå har jeg ikke sett programmet nok til å kunne si at den vitenskapelige metoden holder... og forskere er jo ofte uenige om ting, det ser man jo innen medisinsk vitenskap og, den ene sier noe mens en annen sier noe helt annet...

I det ene øyeblikket hører vi at vitenskapen sier at to kopper kaffe om dagen er sunt, men neste dag sier en annen forsker at kaffe er giftig og absolutt ikke bør inntas i noen former...

Så jo - vitenskap er det kanskje,

men forskere er ofte uenige om metoder osv...

Tiltredes!

• Svar 192
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

58

• 200eek

30

• Glimtipper

28

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest tror på julenissen :D
Skrevet

I så fall har vi ingenting som definerer virkeligheten. Og gjerne for meg, om de ønsker å leve slik.

Det jeg synes er synd er at dette er ofte de samme menneskene som ikke forstår hva vitenskap er eller hva vitenskapen har gitt oss eller hvor ofte i løpet av en liten time stoler på noe vitenskapen har kommet fram til. For mange er åndeverdenen og religion noe som fører til at de ikke tar til seg annen kunnskap og forsøker å faktisk forstå verden rundt seg.

Som noen sier: "It's important to keep an open mind, but not so open your brain falls out."

Om man til enhver tid skal holde fast ved usikkerheten og det usannsynlige, så vil man kaste bort livet sitt på mye som mest sannsynlig ikke eksisterer.

Derfor sier jeg det er synd.

Ikke fordi jeg er et bedre menneske enn de. Men fordi jeg elsker alt vi forstår og kan observere og se og føle på - livet er virkelig fantastisk. Som broren min pleier å si: "Du er faktisk lagd av stjernestøv. Helt sant!". Om man i stedet for å åpne øynene for usannsynlige spøkelser velger å åpne øynene for den fantastiske naturen og hvordan den fungerer eller lærer seg om vitenskapen og hvorfor det er en flott måte å forstå verden på, så tror jeg det vil gi folk flest et rikere liv.

Det er selvfølgelig bare min mening :)

Et flott innlegg om hva vitenskapen betyr for deg! Satte pris på det!

For min del så er naturen fantastisk oppbygd både rent vitenskapelig og åndelig, den åndelige biten gjør det fantastiske med naturen enda mer fantastisk og beriker livet mitt enormt. Dette gjør meg lykkelig, å vite at ingenting er en tilfeldighet, og det sitrer i hele kroppen min ved tanken på at jeg daglig kan se noe som ligger "bak", "en touch av Skaperens ånd, i det som er Skaperens hånd."

Dette er mitt gode liv, der jeg til stadighet for høre at jeg stråler, og det er som regel etter at jeg har tilbrakt tid med Skaperen. :)

Skrevet

Ja, jeg har fet blandingshud og har mye mindre rynker enn andre på min alder :)

Så det er nok noe i det. Men tørr hud vil jo naturlig nok rynkes fortere da. Er jo mangel på fuktighet som får huden til å rynke seg, det ser man jo f.eks. på råtten frukt hehe ;)

Nå har jeg ikke sett programmet nok til å kunne si at den vitenskapelige metoden holder... og forskere er jo ofte uenige om ting, det ser man jo innen medisinsk vitenskap og, den ene sier noe mens en annen sier noe helt annet...

I det ene øyeblikket hører vi at vitenskapen sier at to kopper kaffe om dagen er sunt, men neste dag sier en annen forsker at kaffe er giftig og absolutt ikke bør inntas i noen former...

Så jo - vitenskap er det kanskje,

men forskere er ofte uenige om metoder osv...

''Nå har jeg ikke sett programmet nok til å kunne si at den vitenskapelige metoden holder...''

Definitivt ikke.

''og forskere er jo ofte uenige om ting, det ser man jo innen medisinsk vitenskap og, den ene sier noe mens en annen sier noe helt annet...''

Tja. Det er selvfølgelig mange ting vi fremdeles ikke har funnet et svar på (og som jeg har nevnt vil vitenskapelige metoder aldri påstå de kan konkludere med noe hundre prosent), men dette er jo det fantastiske ved vitenskapen. Men det er svært få STORE temaer vitenskapen ikke har klare indikasjoner på.

''I det ene øyeblikket hører vi at vitenskapen sier at to kopper kaffe om dagen er sunt, men neste dag sier en annen forsker at kaffe er giftig og absolutt ikke bør inntas i noen former...''

Ja. For det første har dette med tabloidenes merkverdige ønske om å slå stort opp om forsknings"resultater" som hverken er konklusive eller ferdige. For det andre handler det om at det finnes så mange usikre faktorer i forhold til kaffedrikking (man kan ikke tvinge noen til å kun drikke kaffe og ellers leve identiske liv) at alle svar kun er en indikasjon i en retning eller en annen.

Allikevel er sjansene store for at det er store indikasjoner i en retning, på tross av at en og annen studie skiller seg ut.

''Så jo - vitenskap er det kanskje, men forskere er ofte uenige om metoder osv...''

Jeg vet ikke helt hva du mener med dette.

Gjest septembermum
Skrevet

''Nå har jeg ikke sett programmet nok til å kunne si at den vitenskapelige metoden holder...''

Definitivt ikke.

''og forskere er jo ofte uenige om ting, det ser man jo innen medisinsk vitenskap og, den ene sier noe mens en annen sier noe helt annet...''

Tja. Det er selvfølgelig mange ting vi fremdeles ikke har funnet et svar på (og som jeg har nevnt vil vitenskapelige metoder aldri påstå de kan konkludere med noe hundre prosent), men dette er jo det fantastiske ved vitenskapen. Men det er svært få STORE temaer vitenskapen ikke har klare indikasjoner på.

''I det ene øyeblikket hører vi at vitenskapen sier at to kopper kaffe om dagen er sunt, men neste dag sier en annen forsker at kaffe er giftig og absolutt ikke bør inntas i noen former...''

Ja. For det første har dette med tabloidenes merkverdige ønske om å slå stort opp om forsknings"resultater" som hverken er konklusive eller ferdige. For det andre handler det om at det finnes så mange usikre faktorer i forhold til kaffedrikking (man kan ikke tvinge noen til å kun drikke kaffe og ellers leve identiske liv) at alle svar kun er en indikasjon i en retning eller en annen.

Allikevel er sjansene store for at det er store indikasjoner i en retning, på tross av at en og annen studie skiller seg ut.

''Så jo - vitenskap er det kanskje, men forskere er ofte uenige om metoder osv...''

Ja, hvilke vitenskapelige metoder er det de har benyttet da?

Kan resultatene de har fått tilskrives andre ting enn utenomjordiske ting?

Kosmisk støy f.eks.?

Gjest septembermum
Skrevet

Definitivt ikke.

Høyr kva presten seier.

http://presteprat.blogspot.com/2009/03/andenes-makt-og-jesu-makt.html

Gjest septembermum
Skrevet

Folk flest blir da vitterlig ikke kremert!! Alle begravelsene jeg har vært med i den siste tida har vært med hele kropper i en kiste ihvertfall...

Klart bikkja lukter likene! Jeg kan ikke ha med bikkja mi på kirkegården, han ville gravd hull overalt...

Der jeg bor har det blitt så fullt på den ene kirkegården nå at dersom noen vil begraves der må de kremeres, hvis ikke må de på den andre kirkegården, men den er litt lengre unna og hvis de har "familie" på den "fulle" kirkegården

vil de jo helst dit...

Men om hunder reagerer - så reagerer de nok også på lukten av brent lik :)

Aske lukter jo brent.... eller?

Skrevet

Ja, hvilke vitenskapelige metoder er det de har benyttet da?

Kan resultatene de har fått tilskrives andre ting enn utenomjordiske ting?

Kosmisk støy f.eks.?

De har ikke benyttet den vitenskapelige metode. Det er kun en og den er svært lett gjenkjennelig.

Foreslår denne videoen om du er god i engelsk :)

Gjest septembermum
Skrevet

jeg føler at det er mer enn det. Hun oppfører seg rett og slett underlig når hun er det. Det er akkurat som om hun ikke vil være der.

Men hunder kan også lukte frykt...

er du litt nervøs når du går på kirkegården?

Redd for ånder? Det kan hende hunden er var for din sinnsstemning.

Gjest septembermum
Skrevet

Jeg tror du må være mer spesifikk enn som så. Jeg ser reklamer som sier: "Inspirert av genforskning". Det betyr ikke at kremen faktisk forandrer genene dine, det er bare det de ønsker at folk skal tro.

At det finnes enkelte dårlige studier også innenfor vitenskapen er det ingen som nekter for. Men den vitenskapelige metode er klar. Om andre ikke kan gjøre det samme eksperimentet og få samme svar, så holder ikke teorien mål. Jeg tror nok dette gjelder for de fleste rynkekremer, selv om fet hud beviselig får mindre rynker enn tørr hud.

Jeg har selv opplevd overnaturlige ting,

men samtidig vært åpen for at det kan ha sin naturlige forklaring.

Jeg har sett "ufoer" og jeg har hørt spøkelser i veggene...

og blitt litt skremt, men så har jeg også tenkt at det kan ha sin naturlige forklaring.

Ikke alt jeg vil vite heller... kan hende det er det som sperrer meg fra sannheten. Jeg vil ikke vite :)

Skrevet

Kjære deg... Den lista er ikke laget for å motbevise spøkelser. Den lista er hva som har gitt oss kreftmedisin og biler og fly og datamaskiner og stekeovner. Det er den aller beste metoden man har for å finne ut hva som er virkelig/ikke virkelig og hva som fungerer/ikke fungerer og ikke minst, HVORDAN verden fungerer og er satt sammen.

Jeg er ikke interessert i å diskutere menneskers spøkelseshistorier, for jeg bryr meg katta i om du tror på spøkelser eller ikke.

He he, hvis du bryr deg katta om hva jeg tror på så skjønner jeg ikke hvorfor du "tok kontakt" i tråden til å begynne med ;)

Dessuten så diskuterer jeg ikke hva jeg tror og ikke tror på i denne tråden, jeg mener folk bør respektere at andre tror på noe annet....samt at jeg ikke har lest noe sted noen dokumentasjon på at de har funnet ut at alt med "noe" er forklarlig og bare tull :)

Skrevet

Jeg tror at denne "ånden i boksen" bare kødder.

DET er virkelig mulig :)

Men jeg har aldri vært ute etter å tro eller mistro noen trådfolk her, jeg reagerte på - en hva jeg mener var åpenlys "jeg ler av deg" - attityd fra en trådfolk ovenfor en annen :)

Skrevet

He he, hvis du bryr deg katta om hva jeg tror på så skjønner jeg ikke hvorfor du "tok kontakt" i tråden til å begynne med ;)

Dessuten så diskuterer jeg ikke hva jeg tror og ikke tror på i denne tråden, jeg mener folk bør respektere at andre tror på noe annet....samt at jeg ikke har lest noe sted noen dokumentasjon på at de har funnet ut at alt med "noe" er forklarlig og bare tull :)

Jeg bryr meg ikke om du tror på spøkelser eller ikke. Det jeg bryr meg om er at voksne mennesker ikke vet hva den vitenskapelige metode er.

Personlig hadde jeg vært flau over det, men det er mitt verdisyn :)

Skrevet

De har ikke benyttet den vitenskapelige metode. Det er kun en og den er svært lett gjenkjennelig.

Foreslår denne videoen om du er god i engelsk :)

Likte denne! :o)

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om du tror på spøkelser eller ikke. Det jeg bryr meg om er at voksne mennesker ikke vet hva den vitenskapelige metode er.

Personlig hadde jeg vært flau over det, men det er mitt verdisyn :)

Du må gjerne være flau på mine vegne

Men det forbauser meg at du - som har såpass høye/gode/klare tanker om deg selv - ikke tar utfordringen min da på strak arm og hjelper dumme meg til å forstå hvordan vi finner en logisk forklaring på mitt eksempel fra tidligere i tråden :)

Skrevet

HÅper det kommer en skummel ånd og forfølger Sør så han ikke får sove om nettene, så kanskje han lærer seg en lekse om å le av folk som tror på det overnaturlige :)

*glis*

Hvis det bare var ånder som forsøkte seg, så er det helt greit.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg tror på julenissen! Hans figur har sitt utspring fra en mann som levde i Tyrkia på 300-tallet: "

Julenissen stammer opprinnelig fra legendene om den kristne helgenen St. Nikolas, som skal ha vært biskop i havnebyen Myra på 300-tallet. Området er i dag del av Tyrkia. Han hjalp blant annet barn og familiene deres når de trengte det, og han ble derfor tidlig æret som beskytter for barn og unge." (Wikipedia)

M.a.o.jeg tror han har levd, at han var en mann som folk husket som gavmild og snill, men jeg tror ikke han lever i dag.

Det er forskjellen på å tro på ånder og julenissen - julenissen er noe man minnes og bruker som en hyggelig tradisjon, ånder er noe man tror finnes rundt oss, metafysisk, i dag.

Det er intet som tyder på at "åndene" eksisterer noe mer i dag enn det Julenissen gjør.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg personlig synes det er veldig trist at så mange avviser blankt at ting som ikke er bevist vitenskapelig ikke kan finnes. Dere er ganske så sneversynte, og bare fordi du har alt opplest og vedtatt som sannheter, så er det millioner av mennesker som ikke deler ditt syn, og det er rett ut arrogant å tro at du er en slags høyerestående skapning fordi du har valgt å ha vitenskap som din guru.

1) Du har misforstått vitenskapen.

2) Det er vanligvis "de alternative" som er så sneversynte at de ikke vil akseptere at deres favoritt-"ånd" (fyll inn for spøkelser, eller hva det nå er) faktisk ikke eksisterer i virkeligheten.

Da har man virkelig skylappene på.

Husk at det er mer mellom himmel og jord enn det du kjenner til, men intet tyder på at det er "ånder" eller "spøkelser".

Skrevet

Du skrev at du synes det er synd at enkelte mennesker tror på... osv.og det er det samme som å oppheve deg selv og din logiske sans, så du fremstiller deg selv som noe høyere enn de som velger å tro at det kan finnes noe DU ikke kan forstå med din logikk.

Du skriver at ingen kan bevise...osv. Og du vil ikke tro på det som ikke kan bevises, og så mener du at folk finner på alt de tror på som ikke kan bevises vitenskapelig.

Bare fordi du har enten en lite utviklet åndelig varhet eller en stor stahet i forhold til å ha bestemt deg for å ikke tro på annet enn det fornuften din tilsier, så betyr ikke det at alle er som deg. Noen har definitivt en større åndelig varhet enn deg, og du kan ikke avvise disse menneskenes opplevelser. De er også bevis, bare ikke i den skala du krever.

Du virker veldig lukket for andre meninger enn din egen. Du vil tilsynelatende ikke akseptere at f. eks. "ånder" ikke eksisterer...

Skrevet

Et flott innlegg om hva vitenskapen betyr for deg! Satte pris på det!

For min del så er naturen fantastisk oppbygd både rent vitenskapelig og åndelig, den åndelige biten gjør det fantastiske med naturen enda mer fantastisk og beriker livet mitt enormt. Dette gjør meg lykkelig, å vite at ingenting er en tilfeldighet, og det sitrer i hele kroppen min ved tanken på at jeg daglig kan se noe som ligger "bak", "en touch av Skaperens ånd, i det som er Skaperens hånd."

Dette er mitt gode liv, der jeg til stadighet for høre at jeg stråler, og det er som regel etter at jeg har tilbrakt tid med Skaperen. :)

Poenget er jo at det ikke er noen som helst grunn til at det du kaller det "åndelige" ikke skulle kunne observeres like godt som alt annet.

Når det ikke kan observeres så er det fordi det ikke eksisterer, og ikke fordi det er noe galt med vitenskapen.

Med vennlig hilsen

Gjest septembermum
Skrevet

*glis*

Hvis det bare var ånder som forsøkte seg, så er det helt greit.

Med vennlig hilsen

men de ble vel skremt av din dårlige ånde hoho :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...