Gå til innhold

Når han er tjueåtte år eldre enn henne

Anbefalte innlegg

Gjest aldersforskjell
Skrevet

Jeg vet man ikke kan rå over kjærligheten, men tror dere kvinner at dere kunne falt for en som var 56 når dere var 28? Og hva tenker dere da om å få barn? Er det noen aldersgrense for menn som skal bli fedre synes dere?

Bare noen ærlige refleksjoner. Tror ikke en slik aldersforskjell ville vært aktuelt i mitt tilfelle. Men man kan jo ta feil.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er mange årsaker til ikke å bli foreldre, og spør du meg er det langt på vei for mange idioter som skaffer unger.

F.eks. de i linken under.

http://www.nettavisen.no/skraablikk/article227638.ece

Alder er i så måte av langt mindre relevans enn generell modenhet (og i dette tilfelle muligens IQ).

Skrevet

Det er mange årsaker til ikke å bli foreldre, og spør du meg er det langt på vei for mange idioter som skaffer unger.

Alder er i så måte av langt mindre relevans enn generell modenhet (og i dette tilfelle muligens IQ).

*skrattler*

Den historien der er en vandrehistorie.. hørt mange ganger.

Skrevet

*hehehe* Er det mulig?!?

Gjest aldersforskjell
Skrevet

Kanskje de kom fra en kristen sekt hvor det å snakke om sex var fullstendig tabu?

Gjest Pimpernikkel
Skrevet

Selv ville jeg nok ikke hatt noe problem med å falle for en mann på 56 da jeg selv var 28, forutsatt at vi begge var single. Har alltid syns at eldre menn er tiltrekkende. Hva barn angår er vel det litt opp til det enkelte paret, og hva de føler for. Kjenner til to småbarnsfedre over 50 og de er fantastiske fedre begge to.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Som 19 åring var jeg forelsket i en mann som var 13 år eldre enn meg. Han hadde også følelser for meg, men jeg lot være å involvere meg med ham etter råd fra en bibliotekar som selv var gift med en mann som var 15 år eldre enn henne.

Etter det har jeg bare falt for menn med alder mye nærmere min egen.

Jeg er skeptisk til at personer over 40 får barn, men setter ikke noen absolutt , det kommer mye an på helse og instilling til de det gjelder.

Skrevet

Og det tror du på??? haha

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er enig med SDD. Når det gjelder kriterier for hvem en bør få barn med, kommer alder langt ned på den listen.

Er han selvstendig, forsørger han seg av eget arbeid, har han problemer med rus, sinne, sjalusi, har han evne til omsorg, har han evne til å utsette behovstilfredsstillelse/sette barnets behov før egne, har han orden på økonomien, tar han vare på kroppen sin, har han god helse? Alle disse faktorer er viktigere for en kommende far enn alder.

Skrevet

Huff da...

Gjest 63år når barnet begynner i skole!!!
Skrevet

Jeg er enig med SDD. Når det gjelder kriterier for hvem en bør få barn med, kommer alder langt ned på den listen.

Er han selvstendig, forsørger han seg av eget arbeid, har han problemer med rus, sinne, sjalusi, har han evne til omsorg, har han evne til å utsette behovstilfredsstillelse/sette barnets behov før egne, har han orden på økonomien, tar han vare på kroppen sin, har han god helse? Alle disse faktorer er viktigere for en kommende far enn alder.

mener du det, bli far som 56 åring????

Gjest segunda
Skrevet

Hva er det du er enig i? SDD har ikke skrevet noe som det er mulig å være enig i..........

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva er det du er enig i? SDD har ikke skrevet noe som det er mulig å være enig i..........

Er det ikke mulig å være enig i at det er viktigere ting enn alder å ta hensyn til i forhold til å få barn?

Gjest segunda
Skrevet

Er det ikke mulig å være enig i at det er viktigere ting enn alder å ta hensyn til i forhold til å få barn?

Muligens, men neppe som psykiatrisk diagnose. Det er kanskje ikke så viktig lenger at NHD er psykiater.

Gjest segunda
Skrevet

Egentlig vet jeg ikke. Det er to dager siden jeg ble beskyldt for fordommer fordi jeg ikke ville leie ut til attenåringer som jeg ikke er sikker på at vet hva sex er for noe.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Egentlig vet jeg ikke. Det er to dager siden jeg ble beskyldt for fordommer fordi jeg ikke ville leie ut til attenåringer som jeg ikke er sikker på at vet hva sex er for noe.

Men du skrev ikke i annonsen at eventuelle leietakere måtte vite hva sex var for noe?

Gjest segunda
Skrevet

Men du skrev ikke i annonsen at eventuelle leietakere måtte vite hva sex var for noe?

Nei har du hørt om noen som har skrevet slik i annonsen?

Gjest segunda
Skrevet

Ehemm jeg tror ikke noen skriver slikt i en annonse. Det er ikke en forutsetning for å leie en leilighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...