Gå til innhold

Har funnet en kul i det ene brystet..

Anbefalte innlegg

Gjest Nervtøsa
Skrevet

Jeg undersøkte puppene her en kveld jeg hadde lagt meg, og oppdaget en liten kul i høyre bryst. Bitteliten, men likevel stor bekymring!

Jeg trenger å bli beroliget. Noen erfaringer her inne?

Skrevet

Jeg fant en kul engang. Fikk tatt tester og biopsi , og det var kun en inkapslet kul. Kulen er ennå i brystet, men ingen forandringer har skjedd de siste 3 årene jeg har hatt kulen.

Så det trenger ikke å være noe ondartet. Men, viktig!!! Få den undersøkt.

Gjest gomle
Skrevet

Som ofest dreier det seg om ufarlige vanncyster, men det er best å få den sjekket så fort som mulig, for å være på den sikre siden!

Skrevet

jeg fant flere kuler i det enen bryster for ca. 2 år siden... Fikk time hos fastlegen, som undersøkte meg og konstanterte at det var kuler. Fikk henvisning til mammografi. Ventet i 2 mnd. på time, og da jeg endelig fikk undersøkt skikkelig var kulene borte.. var nok bare brystkjertlene som var hovne. Det kan oppstå kuler pga. hormoner som kommer i syklusen, men det var godt å få sjekket skikkelig.

Ring fastlegen og bestill time så fort som mulig, så du får tatt mammografi. Hvis det er lang ventetid kan du også ta det privat, men det er dyrt.. Lykke til.

Gjest Nervtøsa
Skrevet

jeg fant flere kuler i det enen bryster for ca. 2 år siden... Fikk time hos fastlegen, som undersøkte meg og konstanterte at det var kuler. Fikk henvisning til mammografi. Ventet i 2 mnd. på time, og da jeg endelig fikk undersøkt skikkelig var kulene borte.. var nok bare brystkjertlene som var hovne. Det kan oppstå kuler pga. hormoner som kommer i syklusen, men det var godt å få sjekket skikkelig.

Ring fastlegen og bestill time så fort som mulig, så du får tatt mammografi. Hvis det er lang ventetid kan du også ta det privat, men det er dyrt.. Lykke til.

Kulen er liten, kanskje halv cm i diameter og er hard. Kjennes nesten ut som en hoven lymfekjertel. Jeg har ingen hovne kjertler i armhulen. Penger er underordnet her. Betaler gjerne 5000 for å få det undersøkt raskt. Har time til fastlegen i mårra tidlig.

Gjest septembermum
Skrevet

Som oftest er det ingenting, jeg har mange kuler, men de er uskyldige.

Men følg med kulen hvis den forandrer seg, er øm osv.

Gå til legen heller enn å gå rundt og bekymre deg.

Bedre å ha gått en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

Det er mange som har kuler i brystet og som ikke er noe farlig i det hele tatt. Men, for å være på den sikre siden, så ringer du legen din for å få den sjekket ut. Better safe than sorry - ikke sant :)

*Klem*

Ino1365381263
Skrevet

Oppdaget en fast bønneformet kul i nederst i brystet i fjor vår.

Ble redd som du, og var hos faslegen få dager etterpå. Legen mente dette var en ufarlig kul, men sendte meg videre til mammografi og ultralyd undersøkelse.

Denne undersøkelsen viste at det var en fast ubestemmelig kul, det ble tatt biopsi.

Prøvene var fine, det var ingenting å bekymre seg for fikk jeg vite. Kulen ble borte av seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...