Gå til innhold

vasker dere hendene før dere tar ut av mask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vasker dere hendene før dere tar ut av oppvaskmaskinen? En venn ble lettere hysterisk da datteren ikke hade vasket hendene? Er det vanlig? Er jeg veldig uhygenisk som ikke gjør det?

Skrevet

Hm. Der har du igrunnen lagt frem en problemstilling jeg aldri hadde greid å klekke ut selv gitt...

Men når jeg tenker riktig hardt på det så har jeg ikke dårlig samvittighet. Jeg er i vann ørtoghundretusen ganger i løpet av dagen + alle de gangene jeg vasker henda. Og jeg stapper ikke fingrene oppi kopper og glass.

Så jeg føler meg trygg. :0)

Gjest septembermum
Skrevet

Det spørs hva du har gjort i mellomtiden :)

Dersom jeg har spist, vært på do, vært ute en tur eller gjort andre "urene" ting, så vasker jeg hendene først ja, dette for å ikke forrurense det som allerede er rent og så og si sterilt :)

Spesielt viktig hvis jeg er forkjølet, da vasker jeg alltid hendene før jeg tar ut av oppvaskmaskinen.

Kan hende jeg er hysterisk men....

Skrevet

Hm. Der har du igrunnen lagt frem en problemstilling jeg aldri hadde greid å klekke ut selv gitt...

Men når jeg tenker riktig hardt på det så har jeg ikke dårlig samvittighet. Jeg er i vann ørtoghundretusen ganger i løpet av dagen + alle de gangene jeg vasker henda. Og jeg stapper ikke fingrene oppi kopper og glass.

Så jeg føler meg trygg. :0)

Famous last words!

Er du ikke klar over hvor mange dør hver uke av slikt!?!

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest fra bergen
Skrevet

Det spørs hva du har gjort i mellomtiden :)

Dersom jeg har spist, vært på do, vært ute en tur eller gjort andre "urene" ting, så vasker jeg hendene først ja, dette for å ikke forrurense det som allerede er rent og så og si sterilt :)

Spesielt viktig hvis jeg er forkjølet, da vasker jeg alltid hendene før jeg tar ut av oppvaskmaskinen.

Kan hende jeg er hysterisk men....

''vært på do''

Gjør du ikke det ALLTID når du har vært på do?

Skrevet

ja hvia jeg har gjort noe spesielt så gjør jeg det. men vasker meg på henda ganske mange ganger i løpet av dagen..

Skrevet

Jeg pleier å gjøre det, men jeg er ikke hysterisk på det. Har for lengst gitt opp å få mannen til å følge mitt eksempel, og nøyer meg med at han i det hele tatt tar ut av maskinen på eget initiativ :o)

Gjest septembermum
Skrevet

''vært på do''

Jo hehe, vasker alltid hendene når jeg har vært på do da :)

men går ikke rett fra do og tar ut av oppvaskmaskinen da for å si det sånn.

Tenkte bare illustrere hvilke urene situasjoner jeg kunne vært borti før jeg tok ut av maskinen.

Bør vaske hendene etter å ha vært i butikken og,

tenk alt man tar i, vet jo ikke hva forrige kunden hadde gjort... og kanskje tar en i penger, og taster på innbetalingsautomaten der andre har hatt sine grisefingre... fysj...

Jeg vasker hendene ganske ofte i løpet av dagen.

Skrevet

Det kommer an på hva jeg har gjort rett før jeg skal ta ut av oppvaskmaskinen. Hvis jeg f. eks. har klappet bikkjedyret eller gitt det mat, eller har vært ute med søppel, så vasker jeg hendene før jeg tar i ren oppvask, eller klesvask for den del.

trollemor;o)
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt over engang...

Gjest Ebbas
Skrevet

Jeg vasker og tørker så og si alltid hendene før jeg setter på plass ren oppvask (har ikke oppvaskmaskin, så det står og tørker på rist), det føles riktig. Unntak er hvis jeg likevel holder på med å vaske og ordne og er veldig ren på hendene, da bare tørker jeg hendene. Men hadde nok ikke blitt hysterisk om noen lot være, men ville nok mislikt det om de f.eks kom rett fra en annen aktivitet og gikk rett til å rydde oppvask uten å vaske hendene først.

Skrevet

''vært på do''

''vært på do

Gjør du ikke det ALLTID når du har vært på do?''

Jeg vasker alltid hendene etter dobesøk, men hvis jeg skal ta ut av oppvaskmaskinen eller holde på med noe annet på kjøkkenet vasker jeg de alltid en gang til ved kjøkkenkranen. Jeg har fått for meg at det sikkert er en del bakterier på håndtak og sånt på doen, derfor..... Tvangshandling?? Njaaaa... kanskje?

Skrevet

Nei, vasker dem ikke rutinemessig før jeg tar ut av oppvaskmaskinen,- men om jeg f.eks. akkurat har tatt i dyrene eller noe sånt, gjør jeg det jo...

Skrevet

Jøss. Her var det mange med bakterieangst og fritidsproblemer.

Jeg vasker meg ALDRI på hendene bare for å ta ut av maskinen, nei. Jeg tror dere er helt gærne her.

Gjest gomle
Skrevet

Nei, jeg vasker ikke hendene før jeg tar ut av maskinen. Men ettersom jeg vasker dem mange ganger om dagen, etter dobesøk, og hvis jeg f.eks har vært på butikken osv, så regner jeg med de er rene nok. Ingen vits i å bli hysterisk for bakterier heller synes nå jeg.

Gjest verinoca
Skrevet

Om jeg føler det er lenge siden jeg vasket hendene så gjør jeg det før jeg tar ut av maskina ja.

Skrevet

Har aldri tenkt tanken! hehe... Urenslig jeg da kanskje! Men VET dere hvor urenslit det er å bruke mobiltelefonen når en er på fest, og så etterpå stappe fingrene i potetgullbollen som alle andre også sprer sine mobiltelefonbakterier i? DET er farlig det!

Faktisk har jeg aldri tenkt på det jeg konstruerte over heller, men det er sikkert verre det! Herregud, en kan da ikke bli hysterisk heller! Han som kjefta på dattera må ha en tvangslidelse! DET er mer skadelig for dattera hans enn noen få bakterie på oppvasken. Vi MÅ ha bakterier rundt oss, ellers dør vi snart så fort vi kommer utafor et steril laboratorium...

Skrevet

I så fall er jeg veldig uhygienisk også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...