Gå til innhold

Hva tenker du om denne måte å bruke penger på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vanskelig å evaluere selve kurset, men å bruke 40000 kr på kurs burde nesten være påbudt for statsråder.

Fagkurs koster ofte over 5000 kr per dag (for grupper), så 40k er faktisk ikke avskrekkende dyrt.

Hvorvidt kurset er bra er det jo vanskelig å si noe om umiddelbart.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke hva sånt skal koste, og 40000 er kanskje ikke så drøyt i så måte, men jeg finner det noe betenkelig at lederen i et politisk parti, her en kvinne som i en årrekke har blitt valgt inn i ulike verv og stillinger, trenger et kurs i lederskap.

Hadde hun ikke dugd som leder hadde hun vel ikke blitt valgt opp og fram såpass langt at hun til slutt endte opp som lederen i Senterpartiet?

Man skulle tro dama hadde blitt luket ut for lenge siden dersom hun ikke allerede var en dyktig leder.

Og dette New Age-opplegget ...

Hva blir det neste? Dagfinn Høybråthen med sabbathår for å studere fulltid ved Marthas engleskole for å bli en bedre engel?

Skrevet

Jeg vet ikke hva sånt skal koste, og 40000 er kanskje ikke så drøyt i så måte, men jeg finner det noe betenkelig at lederen i et politisk parti, her en kvinne som i en årrekke har blitt valgt inn i ulike verv og stillinger, trenger et kurs i lederskap.

Hadde hun ikke dugd som leder hadde hun vel ikke blitt valgt opp og fram såpass langt at hun til slutt endte opp som lederen i Senterpartiet?

Man skulle tro dama hadde blitt luket ut for lenge siden dersom hun ikke allerede var en dyktig leder.

Hva blir det neste? Dagfinn Høybråthen med sabbathår for å studere fulltid ved Marthas engleskole for å bli en bedre engel?

Hei,

Jeg tror faktisk at det er meget bra for alle ledere å ta kurs som gjør at de reflekterer over det de gjør, og lærer mer. Når man har noen års erfaring som leder, så får man mye mer ut av et kurs, enn hvis man bare lærer det som en slags fremtidig teori.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hei,

Jeg tror faktisk at det er meget bra for alle ledere å ta kurs som gjør at de reflekterer over det de gjør, og lærer mer. Når man har noen års erfaring som leder, så får man mye mer ut av et kurs, enn hvis man bare lærer det som en slags fremtidig teori.

Med vennlig hilsen

Joa, greit nok, men hvorfor må hun gå utenfor stortingsdørene for å finne dette? De må da ha en form for interne lederskapsrutiner også i regjeringskorridorene?

Jeg ser bare ikke for meg Navarsete og en New Age-fyr. Er det noen på stortinget som ser ut til å ha beina godt planta på bakken er det Navarsete.

Skrevet

Joa, greit nok, men hvorfor må hun gå utenfor stortingsdørene for å finne dette? De må da ha en form for interne lederskapsrutiner også i regjeringskorridorene?

Jeg ser bare ikke for meg Navarsete og en New Age-fyr. Er det noen på stortinget som ser ut til å ha beina godt planta på bakken er det Navarsete.

Hei,

Joda, jeg aner ikke noe om fyren, men jeg tror at folk på Stortinget (og *særlig* de som har vært der mange år) og gjør karriere i politikken, har meget godt av inspirasjon osv. fra utenfra Stortinget. Det ville muligvis vært bedre med noen andre, men jeg tenker mest på prinsippet.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Noe jeg heller ikke fatter, men det gjelder for øvrig for så godt som alt av politikere, er hvordan i himmelens navn de gang på gang tror de vil slippe unna medias tyn når de gjør noe sånt som dette.

Hva blir det neste? At helseministeren ringer Snåsamannen? ;)

Skrevet

Noe jeg heller ikke fatter, men det gjelder for øvrig for så godt som alt av politikere, er hvordan i himmelens navn de gang på gang tror de vil slippe unna medias tyn når de gjør noe sånt som dette.

Hva blir det neste? At helseministeren ringer Snåsamannen? ;)

Men det er jo media som gjør noe galt. At en leder bruker 40k på kurs er da helt normalt? Jeg brukte 25k for noen uker siden, dog på teknikk.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men det er jo media som gjør noe galt. At en leder bruker 40k på kurs er da helt normalt? Jeg brukte 25k for noen uker siden, dog på teknikk.

Med vennlig hilsen

Det ser ikke ut som om hun kritiseres for det å ta et kurs i lederskap (antar det er mange politikere som kurses med jevne mellomrom), men for sitt valg av kurs, her holdt av en omstridt alternativfigur.

Gjest fdsgfdsgs
Skrevet

Det er vanskelig å evaluere selve kurset, men å bruke 40000 kr på kurs burde nesten være påbudt for statsråder.

Fagkurs koster ofte over 5000 kr per dag (for grupper), så 40k er faktisk ikke avskrekkende dyrt.

Hvorvidt kurset er bra er det jo vanskelig å si noe om umiddelbart.

Med vennlig hilsen

Er det ikke dokumentert, så fungerer det nok ikke ;)

Gjest cfdsgfdsgs
Skrevet

Minner litt om den saken med hu politikeren som ringte spåtelefonen.

Gjest å de penga....
Skrevet

cfdsgfdsgs, herlig svar! Bravo! :-)

Gjest å de penga....
Skrevet

''her en kvinne som i en årrekke har blitt valgt inn i ulike verv og stillinger, trenger et kurs i lederskap.

Hadde hun ikke dugd som leder hadde hun vel ikke blitt valgt opp og fram såpass langt at hun til slutt endte opp som lederen i Senterpartiet? ''

Nettopp! Det var det første som slo meg også.

''Og dette New Age-opplegget ...

Hva blir det neste? Dagfinn Høybråthen med sabbathår for å studere fulltid ved Marthas engleskole for å bli en bedre engel?''

For å være mer presis: Artikkelen omtaler ikke akkurat New Age, men noe som er knyttet til Zen, en av de dominerende retningene innen japansk buddhisme. Ja, man kan virkelig lure på hva det neste blir, for dette var veldig avslørende for Navarsete.

I det minste kunne hun kjøpt en bok eller lånt bok på bibliteket om personlig effektivitet. Men, neida - 43000 kr er brukt av statlige midler. Det sier også mye om egnethet og dømmekraft.

Skrevet

Min første tanke også. :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...