Gå til innhold

Rom-rumenerne

Anbefalte innlegg

Gjest avisleser
Skrevet

Fra dagens nettutgave av VG:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10033062

Hva syns dere?

I dag hørte jeg på radioen at en norsk sosialantropolog mente at det ikke var snakk om menneskehandel og organisert kriminalitet når det gjaldt dette folket, men at det var en enkelt måte å håndtere problemet for politikerne. Jeg husker ikke alt av hva som ble sagt, kanskje noen andre kan hjelpe? Hva tenker dere om dette?

Skrevet

Noe så respektløst å gå inn på kirkegården og tisse ned gravplassene. Jeg har hele familien min liggende på Østre Gravlund, jeg må si jeg ikke liker tanken på at de tisser på dem.

Jeg har forståelse av at de må gjøre sitt fornødne, men ikke i barnehager og på gravplasser, der går grensa mi

Skrevet

Noe så respektløst å gå inn på kirkegården og tisse ned gravplassene. Jeg har hele familien min liggende på Østre Gravlund, jeg må si jeg ikke liker tanken på at de tisser på dem.

Jeg har forståelse av at de må gjøre sitt fornødne, men ikke i barnehager og på gravplasser, der går grensa mi

Dorthe - her tror jeg kanskje du havnet i feil tråd.

Skrevet

Hva mener du med at hun havnet i feil tråd?

Skrevet

Folk lufter jo "hundene" sine på gravlunder....

Enig med deg i at det bør finnes andre steder.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Folk lufter jo "hundene" sine på gravlunder....

Enig med deg i at det bør finnes andre steder.

Med vennlig hilsen

Rareste jeg leste var at folk soler seg og griller på kirkegårder... Ganske utrolig.

Skrevet

Æsj, så grisete. Skjønner ikke at noen orker å bo under slike forhold...

Skrevet

To tanker meldte seg når jeg leste dette. Den ene var at verden har endret seg så mye at det å holde fast ved en "kultur" av denne typen ikke har en sjans.

Den andre var at denne kulturen mer og mer ser ut til å bli brukt som skalkesjul for alle slags ting som ikke helt går sammen med dagens samfunn.

Viljen til dialog og endring må komme fra dem selv, om de skal unngå at myndighetene ser på dem som et problem som skal ryddes av veien. Slik som indianerne i USA har tatt kontroll over seg selv og reddet sin (deler i alle fall) kultur. Så får romfolket gjøre det samme. Og da er det blandt annet lurt å sende barna på skolen...

Skrevet

Hun er i riktig tråd, men jeg er enig i at innlegget også kunne passet i tråden om luftig av hunder i kirkegården.

Gjest harikkebrillerfortiden
Skrevet

''tisse ned gravplassene''

Forstod det som om det var mer enn bare tissing...

Skrevet

Hva mener du med at hun havnet i feil tråd?

Det var jeg som rota. For det første - da jeg leste innlegget hennes (fra 100 nyeste) sto det midt oppi alle svarene om hunder på kirkegårdene. For det andre leste jeg ikke artikkelen, så jeg forsto ikke sammenhengen.

Med andre ord - det gikk litt for kjapt.

Skrevet

Hun er i riktig tråd, men jeg er enig i at innlegget også kunne passet i tråden om luftig av hunder i kirkegården.

Det var de hundene som lurte meg i farten, ja. Se svar til Mandolaika.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...