Gjest avisleser Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 Fra dagens nettutgave av VG: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10033062 Hva syns dere? I dag hørte jeg på radioen at en norsk sosialantropolog mente at det ikke var snakk om menneskehandel og organisert kriminalitet når det gjaldt dette folket, men at det var en enkelt måte å håndtere problemet for politikerne. Jeg husker ikke alt av hva som ble sagt, kanskje noen andre kan hjelpe? Hva tenker dere om dette? 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. juli 2010 Skrevet 19. juli 2010 Noe så respektløst å gå inn på kirkegården og tisse ned gravplassene. Jeg har hele familien min liggende på Østre Gravlund, jeg må si jeg ikke liker tanken på at de tisser på dem. Jeg har forståelse av at de må gjøre sitt fornødne, men ikke i barnehager og på gravplasser, der går grensa mi 0 Siter
laban Skrevet 20. juli 2010 Skrevet 20. juli 2010 Noe så respektløst å gå inn på kirkegården og tisse ned gravplassene. Jeg har hele familien min liggende på Østre Gravlund, jeg må si jeg ikke liker tanken på at de tisser på dem. Jeg har forståelse av at de må gjøre sitt fornødne, men ikke i barnehager og på gravplasser, der går grensa mi Dorthe - her tror jeg kanskje du havnet i feil tråd. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 20. juli 2010 Skrevet 20. juli 2010 Dorthe - her tror jeg kanskje du havnet i feil tråd. Hva mener du med at hun havnet i feil tråd? 0 Siter
Sør Skrevet 20. juli 2010 Skrevet 20. juli 2010 Noe så respektløst å gå inn på kirkegården og tisse ned gravplassene. Jeg har hele familien min liggende på Østre Gravlund, jeg må si jeg ikke liker tanken på at de tisser på dem. Jeg har forståelse av at de må gjøre sitt fornødne, men ikke i barnehager og på gravplasser, der går grensa mi Folk lufter jo "hundene" sine på gravlunder.... Enig med deg i at det bør finnes andre steder. Med vennlig hilsen 0 Siter
Mandolaika Skrevet 20. juli 2010 Skrevet 20. juli 2010 Folk lufter jo "hundene" sine på gravlunder.... Enig med deg i at det bør finnes andre steder. Med vennlig hilsen Rareste jeg leste var at folk soler seg og griller på kirkegårder... Ganske utrolig. 0 Siter
Liliaceae Skrevet 20. juli 2010 Skrevet 20. juli 2010 Æsj, så grisete. Skjønner ikke at noen orker å bo under slike forhold... 0 Siter
EnolaGay Skrevet 20. juli 2010 Skrevet 20. juli 2010 To tanker meldte seg når jeg leste dette. Den ene var at verden har endret seg så mye at det å holde fast ved en "kultur" av denne typen ikke har en sjans. Den andre var at denne kulturen mer og mer ser ut til å bli brukt som skalkesjul for alle slags ting som ikke helt går sammen med dagens samfunn. Viljen til dialog og endring må komme fra dem selv, om de skal unngå at myndighetene ser på dem som et problem som skal ryddes av veien. Slik som indianerne i USA har tatt kontroll over seg selv og reddet sin (deler i alle fall) kultur. Så får romfolket gjøre det samme. Og da er det blandt annet lurt å sende barna på skolen... 0 Siter
Maximia Skrevet 20. juli 2010 Skrevet 20. juli 2010 Dorthe - her tror jeg kanskje du havnet i feil tråd. Hun er i riktig tråd, men jeg er enig i at innlegget også kunne passet i tråden om luftig av hunder i kirkegården. 0 Siter
Gjest harikkebrillerfortiden Skrevet 20. juli 2010 Skrevet 20. juli 2010 Noe så respektløst å gå inn på kirkegården og tisse ned gravplassene. Jeg har hele familien min liggende på Østre Gravlund, jeg må si jeg ikke liker tanken på at de tisser på dem. Jeg har forståelse av at de må gjøre sitt fornødne, men ikke i barnehager og på gravplasser, der går grensa mi ''tisse ned gravplassene'' Forstod det som om det var mer enn bare tissing... 0 Siter
laban Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Hva mener du med at hun havnet i feil tråd? Det var jeg som rota. For det første - da jeg leste innlegget hennes (fra 100 nyeste) sto det midt oppi alle svarene om hunder på kirkegårdene. For det andre leste jeg ikke artikkelen, så jeg forsto ikke sammenhengen. Med andre ord - det gikk litt for kjapt. 0 Siter
laban Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Hun er i riktig tråd, men jeg er enig i at innlegget også kunne passet i tråden om luftig av hunder i kirkegården. Det var de hundene som lurte meg i farten, ja. Se svar til Mandolaika. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.