Gå til innhold

Hvorfor ringer du?

Anbefalte innlegg

Gjest Sannne
Skrevet

Jeg er ikke noe glad i å snakke i telefonen i det hele tatt. For meg er telefonen en ting jeg bruker for å gi og få beskjeder.

Men jeg opplever stadig vekk at familiemedlemmer og venner ringer bare for å slå av en prat, og den praten kan godt strekke seg over en time eller mer.

(Jeg snakker her om mennesker som stadig vekk ringer bare for å prate, og ikke om de som en sjelden gang ringer og slår av en liten prat siden det er lenge siden vi så hverandre.)

Jeg må innrømme at jeg blir sliten og lei, jeg liker ikke denne formen for kontakt og har forsøkt på en pen måte å si at jeg setter veldig pris på et besøk, men at telefonen ikke helt er min greie.

Jeg har virkelig forsøkt å forklare at jeg ikke helt ser nytten av å ringe bare for å prate titt og ofte. Men det virker som om dette er helt umulig for de rundt meg å forstå, det er som om jeg er litt rar som ikke synes det er stas.

Hvordan er det med dere? Er jeg virkelig alene om ikke å like telefonen som et sosialt medium?

Skrevet

Jeg elsker telefonen og det har jeg gjort de siste 25 årene. Jeg kan snakke i timesvis når jeg er alene med ungene eller jeg ikke kommer meg ut.

Skrevet

Som oftest ringer jeg for å gi en rask beskjed.

Men det hender jeg ringer for å skravle med ei venninne eller noen i familien, og da kan det godt ta en time eller mer, ja.

Det er da gjerne de samme som ringer meg også i blant for å skravle, så dette går jo begge veier.

Skrevet

Jeg er som deg, og jeg har heldigvis ingen som ringer bare for å skravle.

Skrevet

Jeg er som deg, og jeg har heldigvis ingen som ringer bare for å skravle.

Mamma kan ringe bare for å skravle, det er heldigvis ikke så ofte. Da er jeg helt utslitt etterpå. Har også ei venninne som kan ringe og skravle om seg og sitt i 2 timer, da er jeg rimelig gretten etterpå og fatter ikke at det går an å ha så lite selvinnsikt.

Jeg er ikke fan av å skravle i telefonen!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har familie spredt rundt omkring. Telefonen blir viktig sosialt medium rett og slett for å snakke med familien som jeg ellers bare ser en gang i året (eller sjeldnere).

I forhold til venner så er telefonen mest brukt til korte samtaler (feks invitere dem på kaffe). Skjønt, av og til har vi ikke tid til å besøke hverandre- og tar en kort samtale (i opptil en halv time) i telefonen.

Gjest vil ringe men
Skrevet

Tror folk er veldig forskjellige der.

Min mor er sånn som ringer bare for å slå av en prat, er koselig det.

Mens hennes bror kun ringer hvis det er noe viktig.

Jeg syns i alle fall det er bedre å ringe for å slå av en prat enn å sende dusinvis av sms-er for å "slå av en prat" som enkelte venninner gjør... det kan fort bli dyrt for ei som ikke har gratis sms-abonnement :)

Jeg bruker sms om jeg bare skal gi en beskjed, er den veldig viktig ringer jeg.

Jeg har telefonangst, så det er ikke så ofte jeg ringer for å bare slå av en prat,

kun til moren min i så fall.. henne kan jeg godt ringe når som helst og hun til meg,

men når det gjelder andre får jeg helt kaldsvetten.

Kanskje jeg er redd for at andre er sånn som deg og blir irritert om jeg ringer?

Jeg vet ikke jeg.

Men telefonen er jo et fint hjelpemiddel for å holde kontakta og slå av en prat om en ikke har anledning til å treffes så ofte, og slik blir det jo i en travel hverdag med småunger og full jobb.

Skal prøve å manne meg opp snart og ringe og slå av en prat med broren min og en venninne... et lite skritt i rett retning. Føler jeg svikter folk når jeg aldri ringer, og nå ringer ingen meg heller - sikkert pga de føler at jeg aldri ringer dem... jeg tør ikke fortelle dem om min telefonangst.

Det gjør ingenting om folk ringer meg,

da prater jeg i vei... det er det å slå nr og vente på svar... frykten for at jeg ringer på et ubeleilig tidspunkt f.eks....

får kaldsvette, vondt i magen og skjelver i hendene.

Gjest Sommer Doler
Skrevet

Jeg skravler med ungene. Ellers er å skravle i telefonen noe jeg skjelden gjør. Smak og behag:)

Gjest Linnnda
Skrevet

Jeg er AKKURAT lik deg! Godt vi er flere. Var redd det bare var jeg som var veldig sær. Det verrste er de som ringer og jabber like før de skal komme på besøk. Hva er poenget liksom? Selv velger jeg å ringe når jeg har viktige beskjeder som haster eller er for lange til at det er gunstig å ta dem på sms.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...