Gå til innhold

Overtråkk i ujevnt terreng

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg forstår deg slik at disse overtråkkene skjer veldig lett. Dette betyr ofte at leddbåndene på siden av anklene er slakke, kanskje pga. tidligere overtråkk/skader.

Du bør få en spesialist i ortopedi til å se nærmere på dette. Ligger forholdene til rette, kan det være aktuelt med et operativt inngrep som stabiliserer anklen.

Inntil så har skjedd, begynn å trene på en såkalt balansepute, gjerne etter instruksjon hos en treningsveileder eller fysioterapeut. Der kan du også lære å legge en støttende idrettstape før du skal ut å gå i skog og mark på tur.

Lykke til !

• 1 måned senere...

Denne tapingen har jeg brukt mye http://www.klokavskade.no/upload/Skadefri/dokumenter/Behandling/Funksjonell%20ankeltaping.pdf

Problemet er at det går med mye tape hver gang og man blir ganske lei av å holde på med det. Så da kjøpte jeg støtteskinne på apoteket, med stive skinner på hver side, og det hjelper også mye.

Så bruker jeg MBT-sko på jobben, trener muskler bra med dem. Balansepute er bra, men det har jeg ikke. Så fikk jeg råd om å stå på ett bein, feks hver gang jeg pusset tenner, men det var ikke bra for ryggen min, så det måtte jeg slutte med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...