Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svenskedama som er fra Valdres og skriver om hekserier og sex i skogen.

Jeg leste et intervju av henne her om dagen i forbindelse med en biografi om damen. Der hun påstår seg å ha slått ihjel en voksen mann med en stein, etter at han voldtok henne. Angivelig i en alder av 11 år.

Er dette dokumentert? Jeg finner det vanskelig å tro på.

Skrevet

Så vidt jeg vet så er det ikke dokumentert.

Skrevet

Så vidt jeg vet så er det ikke dokumentert.

Akkurat.. Da tenker jeg at magen min har rett når den mumler *dama juger* ;0)

Skrevet

Akkurat.. Da tenker jeg at magen min har rett når den mumler *dama juger* ;0)

Jeg tror ikke hun nødvendigvis lyver, men jeg tror ikke Margit Sandemo er helt frisk.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg leste det samme, men dette sto under deloverskriften "Lystløgner".

Jeg tror nok dette med drapet mer var en ønskedrøm enn en reell hendelse. Voldtektene er jeg mer i tvil om. Jeg antar det ikke er uvanlig å fantasere om å ha kverket sin overgriper - noe jeg innbiller meg at Margit Sandemoe gjorde her.

Skrevet

Hun skrev om en lignende hendelse i en av Isfolket-bøkene, og innrømmet da at dette var selvbiografisk - det var "noen" (husker ikke, men journalisten hadde sjekket div. politimyndigheter der dette skulle ha skjedd) som ikke kunne bekrefte at det hadde skjedd en slik forbrytelse på det tidspunktet det er snakk om. I så fall må det ha dreid seg om en totalt ukjent mann, som ingen noensinne har savnet og som forsvant så sporløst etter drapet at ingen har funnet ham igjen... (hun sier hun kastet ham ned i et juv...)

Skrevet

Jeg tror ikke hun nødvendigvis lyver, men jeg tror ikke Margit Sandemo er helt frisk.

Margit Sandemo er psykisk helt frisk. Og hun er veldig sterk, ikke prøv deg på henne i håndbak. Hun er intelligent, intellektuell (les gamle intervjuer med henne, hun er orientert om det meste og har lest de fleste av de mer intellektuelle forfatterne)., har humor - og er synsk.

Jeg kjenner henne. Jeg "tror ikke på" synskhet vanligvis, men Margit S. er ikke noe man "tror på" - hun bare ER synsk.

Skrevet

Margit Sandemo er psykisk helt frisk. Og hun er veldig sterk, ikke prøv deg på henne i håndbak. Hun er intelligent, intellektuell (les gamle intervjuer med henne, hun er orientert om det meste og har lest de fleste av de mer intellektuelle forfatterne)., har humor - og er synsk.

Jeg kjenner henne. Jeg "tror ikke på" synskhet vanligvis, men Margit S. er ikke noe man "tror på" - hun bare ER synsk.

''Sandemo selv tror på svært mye rart, hun har selv sett tusser og troll. Hun tror på hjelpere, hennes egen heter Vergil. Sandemo sier at hun kan se hjelperene til folk, hun bruker to bøyde metallpinner til å lokalisere auraen deres.''

''Sandemo tror også på reinkarnasjon, hun mener selv hun har levd over hundre liv, og hun har vært ført tilbake til 14 av dem.''

''Hun tror på gjenferd, hun mener at folk som lider en voldsom død ofte kan gå igjen.''

Javel, ja...

Skrevet

hehe... ^^

hidi, the scorpion
Skrevet

Hun har alltid vært en dramaqueen;) Nå skal islendingene lage tv-serie av isfolket! Gleder meg, for dama skriver bra;)

Gjest fru drusse
Skrevet

Hun har alltid vært en dramaqueen;) Nå skal islendingene lage tv-serie av isfolket! Gleder meg, for dama skriver bra;)

''Nå skal islendingene lage tv-serie av isfolke''

Har de råd til det?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Nå skal islendingene lage tv-serie av isfolke''

Har de råd til det?

Tydeligvis, og de forventer en kjempesuksess;)

Gjest der vitenskapen ikke har svar, tar troen over
Skrevet

''Sandemo selv tror på svært mye rart, hun har selv sett tusser og troll. Hun tror på hjelpere, hennes egen heter Vergil. Sandemo sier at hun kan se hjelperene til folk, hun bruker to bøyde metallpinner til å lokalisere auraen deres.''

''Sandemo tror også på reinkarnasjon, hun mener selv hun har levd over hundre liv, og hun har vært ført tilbake til 14 av dem.''

''Hun tror på gjenferd, hun mener at folk som lider en voldsom død ofte kan gå igjen.''

Javel, ja...

Dette tror hun på, basert på egne erfaringer, Glimtipper! Ikke basert på den vitenskapelige metode, og heelt klart ikke på evolusjonsteorien! Hehe, men like fullt, erfaringer! Hva gjør disse erfaringene til mindre reelle enn at hun i et av sine liv kanskje så seg selv omformes fra ape til menneske?

Skrevet

Dette tror hun på, basert på egne erfaringer, Glimtipper! Ikke basert på den vitenskapelige metode, og heelt klart ikke på evolusjonsteorien! Hehe, men like fullt, erfaringer! Hva gjør disse erfaringene til mindre reelle enn at hun i et av sine liv kanskje så seg selv omformes fra ape til menneske?

Vitenskapelig metode brukes gjerne til å sjekke sannhetsgehalten av slike "erfaringer" du her skildrer. Du kan selvsagt påstå at det skjedde, men det betyr ikke at det gjorde det - akkurat som folk som påstår de så julenissen eller flammepustende drager mener det var "reelt".

Enkelt og greit.

Skrevet

''og er synsk.''

Og den påstanden begrunnes med hva da?

Skrevet

Litt usikker på hva du mener med den siste setningen.

Men hva som gjør slike erfaringer mindre reelle er følgende... Hva er mest sannsynlig av disse scenarioene: A) Hun lyver. B) Hun lider av en psykiatrisk diagnose. C) Hun har oppdaget vesener (tusser og troll) som ingen har funnet død eller levende og en helt ny gren av vitenskapen.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Men hva som gjør slike erfaringer mindre reelle er følgende... Hva er mest sannsynlig av disse scenarioene: A) Hun lyver. B) Hun lider av en psykiatrisk diagnose. C) Hun har oppdaget vesener (tusser og troll) som ingen har funnet død eller levende og en helt ny gren av vitenskapen.

Den var jo enkel.

Svaret er C.

;-)

Akkurat som du vil si annet svar, og en tredje person er sikker på det tredje svaralternativet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

P.S. Jeg har ikke lest noe av henne- bare bittelitt om henne- og er totalt likegyldig til hva hun kan/ikke kan.

Skrevet

Den var jo enkel.

Svaret er C.

;-)

Akkurat som du vil si annet svar, og en tredje person er sikker på det tredje svaralternativet.

Jeg sa: Hva er MEST sannsynlig? Det enkle er ofte det beste.

Skrevet

P.S. Jeg har ikke lest noe av henne- bare bittelitt om henne- og er totalt likegyldig til hva hun kan/ikke kan.

Samme her. Jeg kan bare litt om henne. På bakgrunn av hva hun har opplevd, så har hun klart seg bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...