Gå til innhold

Tidsbegrenset ufør og studier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg har gjort noe teit nå... men jeg så at det var ledige plasser på restetorget ved skolen i "nabolaget", og på impuls sendt jeg en søknad...

Jeg har det som het tidsbegrenset ufør frem til des -12 og absolutt ingen ANING om jeg fikser å studere.. eller om jeg har lov til det i forhold til NAV og dette..Og nå har jeg litt høy puls.

Er det noen som har noen bevingede ord her..? Kan man studere eller gjøre noe på TU?

(jeg har akkurat sjokkert meg selv kjenner jeg)

Gjest Ekte NAV-ansatt
Skrevet

Det er supert at du vil studere på AAP, fulltid eller deltid!

Men husk å få det godkjent av NAV i vedtaksform. For å få det godkjent, må det være "hensiktsmessig og nødvendig" ift arbeidsmarkedet og helsetilstanden din.

Eksempler:

Har du søkt Marthas Engleskole får du nok avslag fordi det er små sjanser for at du får inntektsgivende arbeid i etterkant.

Har du rygg-/muskel-/skjelettplager er det ikke hensiktsmessig å utdanne seg til hjelpepleier, fordi om arbeidsmarkedet skriker etter dem.

Som "TU-mottaker" er du absolutt i målgruppa for tiltak, ta kontakt med din saksbehandler på NAV snarest - og LYKKE TIL :)

Skrevet

Det er supert at du vil studere på AAP, fulltid eller deltid!

Men husk å få det godkjent av NAV i vedtaksform. For å få det godkjent, må det være "hensiktsmessig og nødvendig" ift arbeidsmarkedet og helsetilstanden din.

Eksempler:

Har du søkt Marthas Engleskole får du nok avslag fordi det er små sjanser for at du får inntektsgivende arbeid i etterkant.

Har du rygg-/muskel-/skjelettplager er det ikke hensiktsmessig å utdanne seg til hjelpepleier, fordi om arbeidsmarkedet skriker etter dem.

Som "TU-mottaker" er du absolutt i målgruppa for tiltak, ta kontakt med din saksbehandler på NAV snarest - og LYKKE TIL :)

Tusen takk! Da snakker jeg med saksbehandleren min om det. :0)

Oi. Dette ble skummelt! *stirre*

Skrevet

Tusen takk! Da snakker jeg med saksbehandleren min om det. :0)

Oi. Dette ble skummelt! *stirre*

Det er ikke skummelt med mindre du har søkt deg inn på noe som er "helt hinsides" og har betalt penger for det :-)

Er det noe seriøst som du ikke mot formodning får godkjent, har du to valg:

1) Melde deg av studiet

2) Ta opp studielån

Lykke til uansett :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...