Gå til innhold

Altfor dyrt å reise kollektivt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker selv tog til jobb og har månedskort. Men det hadde vært like billig for meg å tatt bilen, ihvertfall med tanke på at jeg av og til er på hjemmekontor. Men jeg er ikke så glad i å kjøre bil og det passer bra med tog så da gjør jeg det.

Ungene har lyst til å begynne på en aktivitet som er et stykke herfra men det passer fint med tog. Jeg tenkte at jeg kunne jo følge dem siden jeg har månedskort uansett. Men nei - det blir MYE MYE billigere å kjøre bil enn å kjøpe enkeltbilletter hver uke til to barn og det selv om det er halv pris. Ikke noe klippekortsystem heller.

Hadde bare prisene på kollektivtrafikk vært rimeligere ville jo mange flere tatt det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kollektivprisene har utrolig nok steget i takt med kaoset som i en årrekke har hersket hos NSB. Jeg ville spart penger på å kjøre bil til jobb.

Gjest juksemaker
Skrevet

Det er altfor billig å kjøre privatbil, vil nå jeg si.

Skrevet

Det er dyrt å kjøre kollektivt ja. gudskjelov så er jeg lærling og da får jeg studentrabatt :)

Det som er aller kjipest er jo at det meste at kollektiv trafikken i oslo nå er kaos.. ingen tog går lenger enn oslo s.. og det betaler man for...

Gjest syktdetta
Skrevet

I Ålesund er det dyrt å reise kollektivt,

selv med månedskort er det dyrt,

så det lønner seg faktisk å kjøre med egen bil.

Nå truer de med å få bomringer her også pga planer om utbygging av bedre veinett,

men selv da vil det være billigere å benytte bil enn buss.

Gjest jernbanemann
Skrevet

Det er dyrt å kjøre kollektivt ja. gudskjelov så er jeg lærling og da får jeg studentrabatt :)

Det som er aller kjipest er jo at det meste at kollektiv trafikken i oslo nå er kaos.. ingen tog går lenger enn oslo s.. og det betaler man for...

''Det som er aller kjipest er jo at det meste at kollektiv trafikken i oslo nå er kaos.. ingen tog går lenger enn oslo s.. og det betaler man for...''

Det er fordi du skal få et bedre tilbud etter at denne måneden med mye arbeid er over. Jernbanen i Norge har et etterslepp på mange tiår, så det er bare bra at det brukes tid og penger på å rette på dette.

Skrevet

''Det som er aller kjipest er jo at det meste at kollektiv trafikken i oslo nå er kaos.. ingen tog går lenger enn oslo s.. og det betaler man for...''

Det er fordi du skal få et bedre tilbud etter at denne måneden med mye arbeid er over. Jernbanen i Norge har et etterslepp på mange tiår, så det er bare bra at det brukes tid og penger på å rette på dette.

ja får håpe det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...