Gjest 140 kg mann. Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg har glemt å spise i dag og er ikke sulten enda kl er 18.45.Spiste en fiskekake,3 rosinboller og en halv liter cola.Det er minst 25-28C i lufta i dag.Jeg har litt å tære på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350339-hvor-lenge-kan-ett-vanlig-menneske-g%C3%A5-uten-mat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest i disse varme tider Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 3 rosinboller og en fiskekake er da ikke litt? Såklart trenger du trolig mer mat men du har da spist litt? Drikk heller mer istede for å bekymre deg over maten :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350339-hvor-lenge-kan-ett-vanlig-menneske-g%C3%A5-uten-mat/#findComment-2991766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cfsdfrsw Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Du har nå faktisk fått i deg en del kalorier da.. Rosinboller og cola har masse karbohydrater og kalorier. Tipper fiskekaka var god og feit også.. Jeg veier 83 kg og er 180 høy og blir ikke skikkelig sulten om jeg ikke spiser hele dagen før i 16-tida. Så lenge en drikker vann så tror jeg en fint kan gå noen dager uten mat uten at det er noen fare på ferde når en ikke er undervektig. Slankemessig er det ikke akkurat noen smart måte å holde på for en mister muskelmasse og da forbrenner en mindre fett. Bedre å spise ca 1500 kcal om dagen. Under 2000 kcal er sikkert ok for en moderat vektnedgang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350339-hvor-lenge-kan-ett-vanlig-menneske-g%C3%A5-uten-mat/#findComment-2991767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vannvogna Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 det viktigste er å få i seg nok væske, man kan overleve lenge uten mat, men ikke så lenge uten væske. Drikk masse vann! Skal du slanke deg er det viktig med små og regelmessige måltider. Hvis du spiser lite vil kroppen gå på sparebluss og det vil straffe seg senere. Viktig å holde forbrenningen ved like. Prøv å mosjonere, spis en god frokost hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350339-hvor-lenge-kan-ett-vanlig-menneske-g%C3%A5-uten-mat/#findComment-2992803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 140 kg mann Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 det viktigste er å få i seg nok væske, man kan overleve lenge uten mat, men ikke så lenge uten væske. Drikk masse vann! Skal du slanke deg er det viktig med små og regelmessige måltider. Hvis du spiser lite vil kroppen gå på sparebluss og det vil straffe seg senere. Viktig å holde forbrenningen ved like. Prøv å mosjonere, spis en god frokost hver dag. Ca kl 19 samme dag gled det ned en hel grandiosa på 15 min.Men kun den vanlige til 30 kr..Det ble nok også en del cola og potetgull utover kvelden,så jeg "feter meg opp" om kvelden,Sikkert derfor jeg kan spise "frokost" kl 13 og "lunsj" kl 15.Klarer da å holde ut til kl 19-20 da jeg tar en stor middag,på minst 2 store tallerkner,gjerne med gryterett eller pasta.Trenger kun ca 200 gram kjøttdeig til en pastagryte.Både ketshup og pasta er billig.Kjøttdeig betaler jeg aldri over 50 kr per kg for uansett,så det blir ca 10 kr for kjøttdeigen.ca 20 kr for hele gryta! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350339-hvor-lenge-kan-ett-vanlig-menneske-g%C3%A5-uten-mat/#findComment-2992820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vannvogna Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Ca kl 19 samme dag gled det ned en hel grandiosa på 15 min.Men kun den vanlige til 30 kr..Det ble nok også en del cola og potetgull utover kvelden,så jeg "feter meg opp" om kvelden,Sikkert derfor jeg kan spise "frokost" kl 13 og "lunsj" kl 15.Klarer da å holde ut til kl 19-20 da jeg tar en stor middag,på minst 2 store tallerkner,gjerne med gryterett eller pasta.Trenger kun ca 200 gram kjøttdeig til en pastagryte.Både ketshup og pasta er billig.Kjøttdeig betaler jeg aldri over 50 kr per kg for uansett,så det blir ca 10 kr for kjøttdeigen.ca 20 kr for hele gryta! Syns ikke kostholdet ditt virker særlig sunt, du får i deg lite vitaminer.... Kjøttdeig er mest fett, rent kjøtt er det beste, og du bør prøve få i deg mer grønnsaker. Drikk mest mulig rent vann, brus inneholder sukker og sukker omdannes faktisk fortere til fett enn det å spise fett i ren form... noe å tenke på. Og ikke gå i lightbrusfella, for denne lurer kroppen, du blir fortere sulten og da er det lettere å bli sulten på usunne ting. Grandiosa er ikke mat, det er tomme kalorier. Gå for grove brød, masse grønnsaker og mer rent kjøtt, spesielt kylling og fisk. (www.matprat.no for middagstips). og drikk masse vann, 2 - 2 1/2 liter om dagen. Og pass på å få deg litt mosjon, gå en halvtimes tur om dagen og avslutt gjerne kvelden med å ta situps til kveldsnytt ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350339-hvor-lenge-kan-ett-vanlig-menneske-g%C3%A5-uten-mat/#findComment-2992829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vannvogna Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Høres ut som du tenker litt å spare også, det er "dyrt" å leve sunt, men det trenger det ikke å være. Du sparer f.eks. mange penger på å kutte ut søtsaker og brus, pluss du sparer kalorier. På Iform.no fant jeg noen tips for sunn mat som er billig: 9 sunne for under en 10-er: Her har du ni tips om hvordan du skal komme deg trygt og billig gjennom måneden. Økologiske havregryn: Gir deg masse kostfi ber og sunne fettsyrer. Pris: Koster bare noen kroner for en raus porsjon. Gulrøtter: Er spekket med A-vitaminer som styrker øynene dine. Pris: Under en krone stykket. Økologiske tomater på boks Inneholder mer av antioksidanten lykopen enn de ferske. Pris: For en tier får du nok til en raus porsjon pasta. Hvitkål : Gir deg en drøss med C-vitaminer. Pris: Under en krone per porsjon. Egg: Er en billig måte at få i seg proteiner på. Pris: To speilegg koster bare noen kroner. Makrell i tomat: Inneholder rikelig av de livsviktige omega-3-fettsyrene. Pris: For sju-åtte kroner har du pålegg til en mettende brødskive. Rugbrød: Består av bl.a. arabinoxylaner, som virker slankende og bedrer fordøyelsen. Pris: Kun et par kroner per skive. Rosiner: Forsyner deg med kostfiber og antioksidanter. Pris: Et par kroner for en håndfull. Purre: Inneholder bare 30 kalorier per 100 gram. Pris: For en tier får du så det holder en stund. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350339-hvor-lenge-kan-ett-vanlig-menneske-g%C3%A5-uten-mat/#findComment-2993230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 140 kg mann. Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Høres ut som du tenker litt å spare også, det er "dyrt" å leve sunt, men det trenger det ikke å være. Du sparer f.eks. mange penger på å kutte ut søtsaker og brus, pluss du sparer kalorier. På Iform.no fant jeg noen tips for sunn mat som er billig: 9 sunne for under en 10-er: Her har du ni tips om hvordan du skal komme deg trygt og billig gjennom måneden. Økologiske havregryn: Gir deg masse kostfi ber og sunne fettsyrer. Pris: Koster bare noen kroner for en raus porsjon. Gulrøtter: Er spekket med A-vitaminer som styrker øynene dine. Pris: Under en krone stykket. Økologiske tomater på boks Inneholder mer av antioksidanten lykopen enn de ferske. Pris: For en tier får du nok til en raus porsjon pasta. Hvitkål : Gir deg en drøss med C-vitaminer. Pris: Under en krone per porsjon. Egg: Er en billig måte at få i seg proteiner på. Pris: To speilegg koster bare noen kroner. Makrell i tomat: Inneholder rikelig av de livsviktige omega-3-fettsyrene. Pris: For sju-åtte kroner har du pålegg til en mettende brødskive. Rugbrød: Består av bl.a. arabinoxylaner, som virker slankende og bedrer fordøyelsen. Pris: Kun et par kroner per skive. Rosiner: Forsyner deg med kostfiber og antioksidanter. Pris: Et par kroner for en håndfull. Purre: Inneholder bare 30 kalorier per 100 gram. Pris: For en tier får du så det holder en stund. Er nok mer opptatt av både mengde og vanlig mat,da økologisk ofte er dyrere.Jeg har dårlig matlyst før kl 15 men tar det igjen om kvelden,da tv og matkos gjerne hører sammen for oss voksne "gutter". En annen ting er at om jeg frotser en dag,orker jeg lite mat dagen etter,så det utjevner seg over tid. Har lite eller ingen tro på helsekost og økologisk mat.Ikke vitaminer heller. Har snakket med 80 og 90 åringer som har røkt i 40 år+ drukket både sprit og øl i lange baner,men lever gjør de.De har nesten aldri tatt vitaminer,men har spist fisk og grønnsaker. Tror ikke på miljø når det gjelder menneskekroppen,kun gener. Jeg snakker da ikke om skader og gifter som dop og store mengder alkohol,men normal bruk og maks 20 sigaretter om dagen,men maks i halve livet. Jeg brukte 2 dager på å klippe min plen på 2 mål,men med noen gamle joggesko og ett "reaband" (Blå støttebandasje som ofte handballspillere bruker) bruker jeg nå bare 1.Jeg svetter som en sil,og må ha ett håndkle strategisk plassert og en flaske vann.Jeg har altså fått litt bedre kondis,og skal begynne på helsestudio i september. Nå som det er over 25 C ute får det holde med å sykle og svømme.Har mer tro på mosjon,enn fanatisk bergrensning av ett normalt matinntak.Så lenge jeg er rimelig sikker på at jeg maks inntar 2000-3000 kalorier per dag,og drikker maks 1 lite brus når varmen er over 25,er jeg rimelig tilfreds.Det går 2-3 lollipop eller pinup i varmen,men da spiser jeg mindre mat. Det er faktisk en liten tilfredstillelse å 5-7 dager i uke kjenne på sulten,men ikke gå så lenge at jeg blir svimmel eller kvalm. Det tyder på at min 0,140 tonn kropp fungerer optimalt tross alt. Føler meg ganske frisk tross alt. Skal nå til fastlegen å få nye blodtrykkspiller.Den 29,skal jeg ta ny blodprøve å få justert mine 5 mg ramipril. God sommer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350339-hvor-lenge-kan-ett-vanlig-menneske-g%C3%A5-uten-mat/#findComment-2993245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vannvogna Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Er nok mer opptatt av både mengde og vanlig mat,da økologisk ofte er dyrere.Jeg har dårlig matlyst før kl 15 men tar det igjen om kvelden,da tv og matkos gjerne hører sammen for oss voksne "gutter". En annen ting er at om jeg frotser en dag,orker jeg lite mat dagen etter,så det utjevner seg over tid. Har lite eller ingen tro på helsekost og økologisk mat.Ikke vitaminer heller. Har snakket med 80 og 90 åringer som har røkt i 40 år+ drukket både sprit og øl i lange baner,men lever gjør de.De har nesten aldri tatt vitaminer,men har spist fisk og grønnsaker. Tror ikke på miljø når det gjelder menneskekroppen,kun gener. Jeg snakker da ikke om skader og gifter som dop og store mengder alkohol,men normal bruk og maks 20 sigaretter om dagen,men maks i halve livet. Jeg brukte 2 dager på å klippe min plen på 2 mål,men med noen gamle joggesko og ett "reaband" (Blå støttebandasje som ofte handballspillere bruker) bruker jeg nå bare 1.Jeg svetter som en sil,og må ha ett håndkle strategisk plassert og en flaske vann.Jeg har altså fått litt bedre kondis,og skal begynne på helsestudio i september. Nå som det er over 25 C ute får det holde med å sykle og svømme.Har mer tro på mosjon,enn fanatisk bergrensning av ett normalt matinntak.Så lenge jeg er rimelig sikker på at jeg maks inntar 2000-3000 kalorier per dag,og drikker maks 1 lite brus når varmen er over 25,er jeg rimelig tilfreds.Det går 2-3 lollipop eller pinup i varmen,men da spiser jeg mindre mat. Det er faktisk en liten tilfredstillelse å 5-7 dager i uke kjenne på sulten,men ikke gå så lenge at jeg blir svimmel eller kvalm. Det tyder på at min 0,140 tonn kropp fungerer optimalt tross alt. Føler meg ganske frisk tross alt. Skal nå til fastlegen å få nye blodtrykkspiller.Den 29,skal jeg ta ny blodprøve å få justert mine 5 mg ramipril. God sommer! Med den holdningen er det ikke rart du veier 140 kg da Det er en vanesak. Om du ikke er vant til å spise skikkelig før i tretia så er det det kroppen er innstilt på. Men de sier du frokosten er det viktigste måltidet, det får kroppen i gang. Jeg har selv dårlig matlyst om morgenen, blir nesten kvalm, men har tidligere spist frokost og når du først begynner klarer du ikke starte dagen uten dette første måltidet, du våkner faktisk sulten Lunsjen er også viktig og gir deg påfyll til en lang dag. Spis heller en stor lunsj enn en kraftig middag. Middagen kan du ta ca. i 18-tiden. Unngå å spise noe særlig etter den tid. Er lett å falle for fristelsen og spise snacks til tv-kosen. Da er det bedre å heller legge seg tidlig og stå opp tidlig og spise en sunn frokost. Mellommåltider er viktig for å unngå å bli oversulten, da er det lett å ende i fråtsefella. Sunne mellommåltider er frukt og grønnsaker, men trenger du noe mer mettende var faktisk en grovbrødskive med litt peanøttsmør bra i følge iform Den metter mye lenger. Jeg syns du skal ta i et tak jeg, om ikke for vekta si skyld, så for helsen din. Det er faktisk bevist at kosthold med mye fett og stivelse (poteter, loff, potetgull osv) gir økt risiko for utvikling av hjertesykdommer og kreft. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350339-hvor-lenge-kan-ett-vanlig-menneske-g%C3%A5-uten-mat/#findComment-2993277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Et vanlig menneske kan gå i mange uker uten mat. Men ikke uten drikke. Men dette er selvsagt ikke sundt eller bra for kroppen! (Først mister du muskler som i neste omgang gjør at du forbrenner mindre da du begynner å spise igjen) Og det du beskriver inneholder ganske mange kalorier, men ingen nyttige stoffer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/350339-hvor-lenge-kan-ett-vanlig-menneske-g%C3%A5-uten-mat/#findComment-3004619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.