Gå til innhold

Rabla for regjeringa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du norsk får du ikke lov til å bruke ditt norske kort i såkalte "spillbutikker" i Sverige. (Vanlige kiosker)

Dette for at du skal beskyttes mot deg selv så du ikke blir spillavhengig...

Når vi snakker om tipping så har det tippa HELT for de som har kokt ihop dette.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• ShitDiddelyDo

8

• EnolaGay

2

• hidi, the scorpion

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I likhet med noen andre land har man ikke lov til å bruke norske kredittkort i forretninger som er registrert for gambling.

Vanligvis er ikke dette noe problem, men noen butikker i Sverige er satt opp med feil kode, slik at det kommer som gambling, selv om det ikke er det.

Med vennlig hilsen

Gjest rotereir
Skrevet

Akkurat det er synes jeg er en nokså liten frihetsinnskrenkning. Og det er bra hvis man kan unngå flere spillavhengige, ødelagte familier og mer kostnader til sosialhjelp fordi familier står på bar bakke på grunn av spillavhengighet.

Likevel er det grunn til å kritisere regjeringen. De godtar bingo-automater som om det var så mye bedre. Det gir inntekter til AP, Sp og Venstre. Hadde de latt være dette hykleriet og heller vært konsekvente, hadde de ikke gitt inntrykk av et

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvem sitt glupe forslag var det nå nettopp å sette inn spillemaskiner på puber...:(

Og NRK fortsetter sine vanvittige spillreklamer, hører ikke hjemme en plass.

Gjest fru drusse
Skrevet

Akkurat det er synes jeg er en nokså liten frihetsinnskrenkning. Og det er bra hvis man kan unngå flere spillavhengige, ødelagte familier og mer kostnader til sosialhjelp fordi familier står på bar bakke på grunn av spillavhengighet.

Likevel er det grunn til å kritisere regjeringen. De godtar bingo-automater som om det var så mye bedre. Det gir inntekter til AP, Sp og Venstre. Hadde de latt være dette hykleriet og heller vært konsekvente, hadde de ikke gitt inntrykk av et

Nei, slikt må folk få lov til å velge selv. Slik barnepikementalitet hører ingen steds hjemme når det gjelder voksne mennesker.

Skrevet

Nei, slikt må folk få lov til å velge selv. Slik barnepikementalitet hører ingen steds hjemme når det gjelder voksne mennesker.

Hva med heroin?

Skrevet

''Det gir inntekter til AP, Sp og Venstre.''

Hæ?

Gjest fru drusse
Skrevet

Hva med heroin?

Vennligst hold Dem til saken. Narkotika kan ikke sammenlignes med et uskyldig pengespill.

Skrevet

Vennligst hold Dem til saken. Narkotika kan ikke sammenlignes med et uskyldig pengespill.

Du skrev: ''Nei, slikt må folk få lov til å velge selv. Slik barnepikementalitet hører ingen steds hjemme når det gjelder voksne mennesker.''

Men når det gjelder ting som ikke passer deg, så gjelder plutselig ikke regelen din?

Hva tror du har forårsaket mest ødeleggelse i Norge - pengespill, alkohol eller heroin?

Gjest fru drusse
Skrevet

Du skrev: ''Nei, slikt må folk få lov til å velge selv. Slik barnepikementalitet hører ingen steds hjemme når det gjelder voksne mennesker.''

Men når det gjelder ting som ikke passer deg, så gjelder plutselig ikke regelen din?

Hva tror du har forårsaket mest ødeleggelse i Norge - pengespill, alkohol eller heroin?

''Men når det gjelder ting som ikke passer deg, så gjelder plutselig ikke regelen din?''

Hvor har du det fra? For min del må gjerne heroin være lovlig.

Skrevet

''Men når det gjelder ting som ikke passer deg, så gjelder plutselig ikke regelen din?''

Hvor har du det fra? For min del må gjerne heroin være lovlig.

Håndgranater da?

Hvor går grensen?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ikke spilt på flere år og fikk denne midt i trynet da jeg skulle sett inn noen penger hos Bet24 før fotball-VM, men problemet løste seg i løpet av 2 minutter. Spillselskapene har naturligvis full kontroll, og har sørget for å guide de som vil spille over til en bank som tilbyr et webbasert Visa-kort. Det tar omtrent 30 sekunder å opprette en konto (helt lovlig), overføre penger fra den norske banken til dette kortet, og derfra til spillselskapet.

Så dette tullet fungerer jo bra. ;)

Men det er vel egentlig ikke regjeringens skyld. Stortinget stemte for denne meningsløse idioten.

Gjest fru drusse
Skrevet

Håndgranater da?

Hvor går grensen?

Man kan gjøre hva man vil så lenge man ikke plager andre.

Gjest fru drusse
Skrevet

Jeg har ikke spilt på flere år og fikk denne midt i trynet da jeg skulle sett inn noen penger hos Bet24 før fotball-VM, men problemet løste seg i løpet av 2 minutter. Spillselskapene har naturligvis full kontroll, og har sørget for å guide de som vil spille over til en bank som tilbyr et webbasert Visa-kort. Det tar omtrent 30 sekunder å opprette en konto (helt lovlig), overføre penger fra den norske banken til dette kortet, og derfra til spillselskapet.

Så dette tullet fungerer jo bra. ;)

Men det er vel egentlig ikke regjeringens skyld. Stortinget stemte for denne meningsløse idioten.

''Stortinget stemte for denne meningsløse idioten.''

Hvem er det som har flertall på Stortinget?

Gjest Mongo land
Skrevet

Helt idiotisk!!!

Kan heller gjøre noe med sponsor reklamen på b.la. tv3, DET skulle vært ulovlig!

Skrevet

Man kan gjøre hva man vil så lenge man ikke plager andre.

Gambling ødelegger hele familier.

Gjest vinglepetter
Skrevet

Helt enig med deg.En dobbelmoral,som jeg blir kvalm av!

Men ødelagte Familier og på bar bakke,er det flere som er i Rusmiljøet.Det finnes over 400,000 Alkoholikere her i landet og de blir yngre og yngre! Sjekk med tallene på AA.

Skal regjeringa hjelpe folk ut av gjørma, så får de begynne i Rusmiljøet. Steng polet ,som en begynnelse! Men det er LOVLIG så!

Gjest rotereir
Skrevet

''Det gir inntekter til AP, Sp og Venstre.''

Hæ?

Akkurat. Inntekter fra bingoautomatene går til flere politiske partier i følge Kapital nr 12 i 2009. Artikkelen stod på side 70 og utover.

Prøv å få tak i et eksemplar eller henvend deg til Nasjonalbibliotektet. Jeg kan også sende deg en scannet kopi om du oppgir den epostadresse på meldinger.

Sitat fra overskrift og brødtekst i Kapitals artikkel: ''Arbeiderpartiet håver inn rekordbeløp etter Giske-forbud: Bingoinntektene til værs. Flere politiske partier tjener rått på at politikere forbød gevinstautomater og fredet bingoautomater. Oslo Arbeiderparti med lokallag håvet inn over åtte millioner kroner på bingo bare i fjor.''

Politikerne med Ap-Giske i spissen fikk gjennom et forbud mot gevinstautomater for å skåne spillavhengige og unngå sosiale tragedier. Men Giske&Co sørget for å ha inntekter til egne partikasser fra pengespillmaskiner! Hvis dette ikke er hykleri, hva er det da? Egen makt og partiet først og fremst - drit i sosiale tragedier...!

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Stortinget stemte for denne meningsløse idioten.''

Hvem er det som har flertall på Stortinget?

Joda, men du kan jo søke og finne ut hvor mange partier som stemte imot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...