Gå til innhold

Rabla for regjeringa

Anbefalte innlegg

Gjest vinglepetter
Skrevet

''Det gir inntekter til AP, Sp og Venstre.''

Hæ?

yepp! Det stemmer! AP tjener godt over millionen på Bingoautomater.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• ShitDiddelyDo

8

• EnolaGay

2

• hidi, the scorpion

1

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Akkurat. Inntekter fra bingoautomatene går til flere politiske partier i følge Kapital nr 12 i 2009. Artikkelen stod på side 70 og utover.

Prøv å få tak i et eksemplar eller henvend deg til Nasjonalbibliotektet. Jeg kan også sende deg en scannet kopi om du oppgir den epostadresse på meldinger.

Sitat fra overskrift og brødtekst i Kapitals artikkel: ''Arbeiderpartiet håver inn rekordbeløp etter Giske-forbud: Bingoinntektene til værs. Flere politiske partier tjener rått på at politikere forbød gevinstautomater og fredet bingoautomater. Oslo Arbeiderparti med lokallag håvet inn over åtte millioner kroner på bingo bare i fjor.''

Politikerne med Ap-Giske i spissen fikk gjennom et forbud mot gevinstautomater for å skåne spillavhengige og unngå sosiale tragedier. Men Giske&Co sørget for å ha inntekter til egne partikasser fra pengespillmaskiner! Hvis dette ikke er hykleri, hva er det da? Egen makt og partiet først og fremst - drit i sosiale tragedier...!

Nå var det faktisk ikke Giske og AP som startet dette, men Bondevik-regjeringa med Valgerd i spissen. Det var de som ga NT monopol på spill.

Den nåværende regjeringa har bare fulgt opp idiotien.

Ellers har du selvfølgelig helt rett. Politiske partier tjener på dette. Politiske partier og norsk idrett.

Gjest vinglepetter
Skrevet

Akkurat. Inntekter fra bingoautomatene går til flere politiske partier i følge Kapital nr 12 i 2009. Artikkelen stod på side 70 og utover.

Prøv å få tak i et eksemplar eller henvend deg til Nasjonalbibliotektet. Jeg kan også sende deg en scannet kopi om du oppgir den epostadresse på meldinger.

Sitat fra overskrift og brødtekst i Kapitals artikkel: ''Arbeiderpartiet håver inn rekordbeløp etter Giske-forbud: Bingoinntektene til værs. Flere politiske partier tjener rått på at politikere forbød gevinstautomater og fredet bingoautomater. Oslo Arbeiderparti med lokallag håvet inn over åtte millioner kroner på bingo bare i fjor.''

Politikerne med Ap-Giske i spissen fikk gjennom et forbud mot gevinstautomater for å skåne spillavhengige og unngå sosiale tragedier. Men Giske&Co sørget for å ha inntekter til egne partikasser fra pengespillmaskiner! Hvis dette ikke er hykleri, hva er det da? Egen makt og partiet først og fremst - drit i sosiale tragedier...!

8 millioner ! herregud er det mulig.Kvalmt, må spy!

Gjest vinglepetter
Skrevet

Nå var det faktisk ikke Giske og AP som startet dette, men Bondevik-regjeringa med Valgerd i spissen. Det var de som ga NT monopol på spill.

Den nåværende regjeringa har bare fulgt opp idiotien.

Ellers har du selvfølgelig helt rett. Politiske partier tjener på dette. Politiske partier og norsk idrett.

Bondevikregjeringa? Enda verre!Skal melde meg ut av Kirka øyeblikkelig!

Gjest rotereir
Skrevet

Håndgranater da?

Hvor går grensen?

''Håndgranater da?

Hvor går grensen? – Sør''

hehehe! Denne var fulltreffer!

Skrevet

''Håndgranater da?

Hvor går grensen? – Sør''

hehehe! Denne var fulltreffer!

Takk.

Det viser jo bare at alle har en eller annen grense, og så er det bare en diskusjon om hvor denne grensen skal gå.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har ikke spilt på flere år og fikk denne midt i trynet da jeg skulle sett inn noen penger hos Bet24 før fotball-VM, men problemet løste seg i løpet av 2 minutter. Spillselskapene har naturligvis full kontroll, og har sørget for å guide de som vil spille over til en bank som tilbyr et webbasert Visa-kort. Det tar omtrent 30 sekunder å opprette en konto (helt lovlig), overføre penger fra den norske banken til dette kortet, og derfra til spillselskapet.

Så dette tullet fungerer jo bra. ;)

Men det er vel egentlig ikke regjeringens skyld. Stortinget stemte for denne meningsløse idioten.

Storting smorting.. regjering legering.. samme ulla hele gjengen. *Lost i statsvitenskap* ;0P

ShitDiddelyDo
Skrevet

Storting smorting.. regjering legering.. samme ulla hele gjengen. *Lost i statsvitenskap* ;0P

Jepp. Samme ulla hele gjengen.

Men noen ganger må man lure på hvor langt de tenker. Var de virkelig så naive at de trodde spillselskapene lot seg tulle rundt fingeren på denne måten?

Det er for dumt.

Og enda dummere blir det når NT, med sitt monopol på spill, nå skal prakke automatene sine på dritings mennesker på pub.

Gjest fru drusse
Skrevet

Gambling ødelegger hele familier.

Det er en privatsak hva man bruker sine egne penger på. Du kan ikke forby alt som kan "ødelegge familier". Regner med at du går inn for forbud mot alkohol også?

Gjest fru drusse
Skrevet

Takk.

Det viser jo bare at alle har en eller annen grense, og så er det bare en diskusjon om hvor denne grensen skal gå.

Med vennlig hilsen

Hehe. Sarkasmen preller av som vann på en torsk.

Gjest segunda
Skrevet

''Stortinget stemte for denne meningsløse idioten.''

Hvem er det som har flertall på Stortinget?

Det er ikke noe et parti som har flertall på Stortinget. Det at AP, SV og senterpartiet har allienseregjering betyr ikke at de automatisk er enig i hver eneste lille sak.

Ap og Frp har f.eks. flertall på Stortinget.

Gjest fru drusse
Skrevet

Det er ikke noe et parti som har flertall på Stortinget. Det at AP, SV og senterpartiet har allienseregjering betyr ikke at de automatisk er enig i hver eneste lille sak.

Ap og Frp har f.eks. flertall på Stortinget.

Har vi en flertallsregjering eller har vi ikke?

Gjest møddingen
Skrevet

Nok et latterlig forslag hvor den rødgrønne regjeringen igjen beviser at den ønsker å kontrollere så mange aspekter ved innbyggernes liv som mulig. Det skal altså ikke være mulig å bruke penger på utenlandske spillsider, men på Statens egne spilleautomater (som de selvfølgelig har monopol på nå) skal man kunne bruke opp tusenvis av kroner på.

Spillavhengighet er et problem for mange, men løsningen er ikke å forby det. Alkohol er et problem for mange, forbyr vi alkohol av den grunn? Dataspill er et problem for mange, forbyr vi dataspill av den grunn?

Heldigvis blir vi kvitt idiotene etter neste valg;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når det stemmes i Stortinget stemmer ikke alle i AP, SP og SV det samme, ei heller stemmer alle i FRP, Høyre eller KRF det samme.

Angående dette forslaget var det flertall langt utover de rødgrønne.

Det var heller ikke de rødgrønne som innførte monopolet til NT. Det var det Bondevik-regjeringa som gjorde.

Skrevet

Nok et latterlig forslag hvor den rødgrønne regjeringen igjen beviser at den ønsker å kontrollere så mange aspekter ved innbyggernes liv som mulig. Det skal altså ikke være mulig å bruke penger på utenlandske spillsider, men på Statens egne spilleautomater (som de selvfølgelig har monopol på nå) skal man kunne bruke opp tusenvis av kroner på.

Spillavhengighet er et problem for mange, men løsningen er ikke å forby det. Alkohol er et problem for mange, forbyr vi alkohol av den grunn? Dataspill er et problem for mange, forbyr vi dataspill av den grunn?

Nei, men man begrenser alkohol, dataspill, sigaretter, osv.

Og hvilken regjering var det som innførte dette?

Skrevet

Det er en privatsak hva man bruker sine egne penger på. Du kan ikke forby alt som kan "ødelegge familier". Regner med at du går inn for forbud mot alkohol også?

Nei, man kan ikke forby alt, men man kan begrense alkohol, sigaretter og gambling. Slik som de fleste siviliserte land gjør.

Gjest segunda
Skrevet

Vi har flertallsregjering, men det betyr ikke at alle representanter for regjeringspartiene må mene det samme hele tiden, og at opposisjonen må mene noe annet.

Gjest segunda
Skrevet

Kan du referere til noe som viser at denne saken har noe med den rødgrønne regjeringen å gjøre?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, man kan ikke forby alt, men man kan begrense alkohol, sigaretter og gambling. Slik som de fleste siviliserte land gjør.

Men problemet er at gamblinga ikke blir begrenset. Nå skal de til og med fore pubene med spillautomater fra NT. Jeg antar det er NT som har funnet på dette, men hvilket annet motiv enn å tjene penger på fulle folk kan de ha?

Og det er like enkelt å spille på samtlige utenlandske spillselskaper i dag som for 2 måneder siden. Det tar bare 5 minutter mer den første gangen man setter inn penger (og må registrere seg f.eks. her: https://secure2.entropay.com/processes/upaffiliatelanding/unprot/affiliatewelcome.do)

Hvis de vil forby spill får de gjøre det, som de har gjort i enkelte stater i USA (og fra disse går det ikke an å sette inn penger hos f.eks. Unibet), men det vil de åpenbart ikke. De vil la oss spille - så lenge vi spiller på deres automater.

Er ikke det hykleri så vet ikke jeg.

Skrevet

Men problemet er at gamblinga ikke blir begrenset. Nå skal de til og med fore pubene med spillautomater fra NT. Jeg antar det er NT som har funnet på dette, men hvilket annet motiv enn å tjene penger på fulle folk kan de ha?

Og det er like enkelt å spille på samtlige utenlandske spillselskaper i dag som for 2 måneder siden. Det tar bare 5 minutter mer den første gangen man setter inn penger (og må registrere seg f.eks. her: https://secure2.entropay.com/processes/upaffiliatelanding/unprot/affiliatewelcome.do)

Hvis de vil forby spill får de gjøre det, som de har gjort i enkelte stater i USA (og fra disse går det ikke an å sette inn penger hos f.eks. Unibet), men det vil de åpenbart ikke. De vil la oss spille - så lenge vi spiller på deres automater.

Er ikke det hykleri så vet ikke jeg.

Jeg er enig i at situasjonen ikke er optimal, for å si det pent.

Det er neppe "hykleri", for staten er staten, og da vil inntjente penger faktisk tilfalle oss alle.

Å sette automater inn på puber synes jeg er tull. Jeg håper det ikke går gjennom.

Jeg leste, for øvrig, at spillegalskap har blitt redusert betraktelig ved at de "agressive" automatene har blitt erstattet. Akkurat den biten virket visstnok veldig fint, sa foreningen for spillegale (eller hva de heter).

Personlig er jeg nok immun mot slikt - jeg har aldri tippet eller kjøpt et Lotto-lodd (eller hva det heter).

Lotto er en særskatt for folk som er dårlige i matte.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...