Gå til innhold

Rabla for regjeringa

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er enig i at situasjonen ikke er optimal, for å si det pent.

Det er neppe "hykleri", for staten er staten, og da vil inntjente penger faktisk tilfalle oss alle.

Å sette automater inn på puber synes jeg er tull. Jeg håper det ikke går gjennom.

Jeg leste, for øvrig, at spillegalskap har blitt redusert betraktelig ved at de "agressive" automatene har blitt erstattet. Akkurat den biten virket visstnok veldig fint, sa foreningen for spillegale (eller hva de heter).

Personlig er jeg nok immun mot slikt - jeg har aldri tippet eller kjøpt et Lotto-lodd (eller hva det heter).

Lotto er en særskatt for folk som er dårlige i matte.

Med vennlig hilsen

Jeg gjetter på at reduksjonen skyldes at eldre har sluttet å spille bort myntene sine. Disse som sto ved automatene halve dagen. Når automatene ikke lenger står ved siden av kassa på Rimi, gidder de sannsynligvis ikke oppsøke dem.

Da er det verre med de virkelige spillegale, og deres arena. Jeg har vært medlem hos diverse onlineselskaper, og selv om jeg ikke har benyttet meg av noen av dem på mange år (bortsett fra en nå under VM, for første gang på flere år), får jeg stadig vekk lokketilbud fra dem på mobilen.

Nå har ikke jeg noe spillegen jeg heller, og har kun spilt småpenger på fotball for moroskyld. Penga jeg setter inn anser jeg som tapt.

Men langt verre er det når spillegale får disse tilbudene på mobil, og de som spiller mye får langt flere tilbud enn meg. En kollega av meg spiller en del, og da jeg fortalte ham at jeg fortsatt får en melding eller to i måneden fra selskaper jeg ikke har benyttet meg av på fem år, sa han at han fikk hauger av slike tilbud hver dag. Disse tilbudene lokker med at de f.eks. dobler beløpet du setter inn.

Det er på nettet man virkelig kan spille seg fra hus og kvinnfolk, men bettingselskapene tjener så mye penger at deres jurister alltid vil finne en utvei.

Og derfor er det ikke annet enn utrolig at politikerne nå kunne tro at det sperre korta våre for spill ville ha noe som helst å si. Alt fungerer som før. Med et unntak: Folk som aldri har spilt i hele sitt liver sliter nå med å få betalt i mer enn 8000 butikker i Sverige. ;)

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• ShitDiddelyDo

8

• EnolaGay

2

• hidi, the scorpion

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg gjetter på at reduksjonen skyldes at eldre har sluttet å spille bort myntene sine. Disse som sto ved automatene halve dagen. Når automatene ikke lenger står ved siden av kassa på Rimi, gidder de sannsynligvis ikke oppsøke dem.

Da er det verre med de virkelige spillegale, og deres arena. Jeg har vært medlem hos diverse onlineselskaper, og selv om jeg ikke har benyttet meg av noen av dem på mange år (bortsett fra en nå under VM, for første gang på flere år), får jeg stadig vekk lokketilbud fra dem på mobilen.

Nå har ikke jeg noe spillegen jeg heller, og har kun spilt småpenger på fotball for moroskyld. Penga jeg setter inn anser jeg som tapt.

Men langt verre er det når spillegale får disse tilbudene på mobil, og de som spiller mye får langt flere tilbud enn meg. En kollega av meg spiller en del, og da jeg fortalte ham at jeg fortsatt får en melding eller to i måneden fra selskaper jeg ikke har benyttet meg av på fem år, sa han at han fikk hauger av slike tilbud hver dag. Disse tilbudene lokker med at de f.eks. dobler beløpet du setter inn.

Det er på nettet man virkelig kan spille seg fra hus og kvinnfolk, men bettingselskapene tjener så mye penger at deres jurister alltid vil finne en utvei.

Og derfor er det ikke annet enn utrolig at politikerne nå kunne tro at det sperre korta våre for spill ville ha noe som helst å si. Alt fungerer som før. Med et unntak: Folk som aldri har spilt i hele sitt liver sliter nå med å få betalt i mer enn 8000 butikker i Sverige. ;)

Hei,

Visstnok var det vesentlige maskinene som tok sedler på kjøpesentrene. (Ikke spør meg hvorfor.) Men, slik jeg forstod det var det disse (som stod på normale steder, og som man ikke behøvde oppsøke) som skapte store problemer for spillegale.

Don't ask me why!

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hei,

Visstnok var det vesentlige maskinene som tok sedler på kjøpesentrene. (Ikke spør meg hvorfor.) Men, slik jeg forstod det var det disse (som stod på normale steder, og som man ikke behøvde oppsøke) som skapte store problemer for spillegale.

Don't ask me why!

Med vennlig hilsen

Tror ikke et sekund på at det er mindre spillegalskap i dag enn tidligere. Poker er nær sagt den nye folkesporten. Sjekk ut et bettingselskap og se hva du kan spille på. Du kan spille på nær sagt alt. Og her er det få begrensninger på hvor mye du kan spille bort. Og disse selskapene blir bare flere og flere. Det er lite trolig at Norge er et såpass godt marked at de bare blir flere og flere fordi folk ikke bruker dem.

Jeg ser politikerne sier at alt ble så mye bedre etter at automatene forsvant. Dette er de samme menneskene som for 6 måneder siden trosset Siv Jessem og påsto at den nye sexloven fungerer.

20 minutter på Karl Johan en hvilken som helst kveld og alle ser at dette ikke stemmer.

Om et par år er det like mye fokus på spillegalskap igjen som det var før automatene forsvant, og som det var da bispesønnen spilte familien inn i rettssalen.

Gjest fru drusse
Skrevet

Vi har flertallsregjering, men det betyr ikke at alle representanter for regjeringspartiene må mene det samme hele tiden, og at opposisjonen må mene noe annet.

''Vi har flertallsregjering''

Takk, det var bare det jeg ville vite.

Gjest møddingen
Skrevet

Nei, men man begrenser alkohol, dataspill, sigaretter, osv.

Og hvilken regjering var det som innførte dette?

Det blir fantastisk med en borgelig flertallsregjering av Høyre/Frp etter neste valg. Herlig!

Gjest rotereir
Skrevet

Jepp. Samme ulla hele gjengen.

Men noen ganger må man lure på hvor langt de tenker. Var de virkelig så naive at de trodde spillselskapene lot seg tulle rundt fingeren på denne måten?

Det er for dumt.

Og enda dummere blir det når NT, med sitt monopol på spill, nå skal prakke automatene sine på dritings mennesker på pub.

''Og enda dummere blir det når NT, med sitt monopol på spill, nå skal prakke automatene sine på dritings mennesker på pub.''

Godt poeng. :-)

Gjest rotereir
Skrevet

Nå var det faktisk ikke Giske og AP som startet dette, men Bondevik-regjeringa med Valgerd i spissen. Det var de som ga NT monopol på spill.

Den nåværende regjeringa har bare fulgt opp idiotien.

Ellers har du selvfølgelig helt rett. Politiske partier tjener på dette. Politiske partier og norsk idrett.

''Nå var det faktisk ikke Giske og AP som startet dette, men Bondevik-regjeringa med Valgerd i spissen. Det var de som ga NT monopol på spill.''

Naivt nok trodde forrige regjering at bare NT fikk monopol, hadde de klart å begrense risikoen nok med spilleavhengighet. Veldig lite aktverdig!

''Den nåværende regjeringa har bare fulgt opp idiotien.''

Bare? Troverdige rapporter om mye utbredt spilleavhengighet dukket opp etter hvert (blant annet fra en forening til help for spilleavhengige). Da kan man ikke skylde på uvitenhet eller lignende.

Det verste er at de nå ikke snur i denne saken, enda de vet at disse maskinene skaper mye sterkere spilleavhengighet enn andre typer pengespill.

Og dessuten at Giske løy på radio om at de er kvitt problemet med spilleavhengige (det ble bare litt færre mennesker som var spilleavhengige) og at det ikke ble flere gevinstautomater. Bingoautomatene ble ikke nevnt i Giske propaganda, for de skulle gi penger til partikassa hans - så driter fyren i sosiale tragedier! Egen makt var viktigere! En atferd man burde sammenligne med åtselfugler.

Skrevet

Det blir fantastisk med en borgelig flertallsregjering av Høyre/Frp etter neste valg. Herlig!

Det har de sagt før de to siste valgene også.

Det er egentlig rart at noen ønsker noe så ille for Norge, og Norges befolkning.

Gjest møddingen
Skrevet

Det har de sagt før de to siste valgene også.

Det er egentlig rart at noen ønsker noe så ille for Norge, og Norges befolkning.

''Det har de sagt før de to siste valgene også.''

Men nu går alt så meget bedre:

Høyre nest størst Ifølge en fersk meningsmåling går Høyre fram over to prosentpoeng, og er ifølge målingen landets nest største parti. Hvis det hadde vært valg i dag ville partiet hatt rent flertall sammen med Fremskrittspartiet, skriver NRK.

Arbeiderpartiet og SV derimot går tilbake. Ap går tilbake med 2 prosentpoeng, og er dermed nede på 29 prosent. SV på sin side går tilbake fra 5,2 til 4,8 prosent.

http://nyheter.radiohaugaland.no/les.aspx?artikkel=67117

''Det er egentlig rart at noen ønsker noe så ille for Norge, og Norges befolkning.''

Norges befolkning ville fått det bedre med Høyre i regjering.

Skrevet

''Det har de sagt før de to siste valgene også.''

Men nu går alt så meget bedre:

Høyre nest størst Ifølge en fersk meningsmåling går Høyre fram over to prosentpoeng, og er ifølge målingen landets nest største parti. Hvis det hadde vært valg i dag ville partiet hatt rent flertall sammen med Fremskrittspartiet, skriver NRK.

Arbeiderpartiet og SV derimot går tilbake. Ap går tilbake med 2 prosentpoeng, og er dermed nede på 29 prosent. SV på sin side går tilbake fra 5,2 til 4,8 prosent.

http://nyheter.radiohaugaland.no/les.aspx?artikkel=67117

''Det er egentlig rart at noen ønsker noe så ille for Norge, og Norges befolkning.''

Norges befolkning ville fått det bedre med Høyre i regjering.

''Norges befolkning ville fått det bedre med Høyre i regjering.''

Den rikeste delen av befolkningen muligvis.

Det største problemet er dog at en Høyre-regjering kommer med Frp (i følge Erna Solberg), og den utsikten burde jo holde folk flest langt borte.

Utover det er det ikke uvanlig at opposisjonen leder i midten av en regjeringsperiode.

Gjest møddingen
Skrevet

''Norges befolkning ville fått det bedre med Høyre i regjering.''

Den rikeste delen av befolkningen muligvis.

Det største problemet er dog at en Høyre-regjering kommer med Frp (i følge Erna Solberg), og den utsikten burde jo holde folk flest langt borte.

Utover det er det ikke uvanlig at opposisjonen leder i midten av en regjeringsperiode.

''Den rikeste delen av befolkningen muligvis.''

Nei. Alle som vil stå på for å klare seg selv uten statilig overstyring vil få det bedre. Slappfiskene har det kanskje bedre nu.

''Det største problemet er dog at en Høyre-regjering kommer med Frp (i følge Erna Solberg)''

Ikke noe værre enn at idiot-partiet SV er med i den nuværende regjeringen.

Skrevet

''Den rikeste delen av befolkningen muligvis.''

Nei. Alle som vil stå på for å klare seg selv uten statilig overstyring vil få det bedre. Slappfiskene har det kanskje bedre nu.

''Det største problemet er dog at en Høyre-regjering kommer med Frp (i følge Erna Solberg)''

Ikke noe værre enn at idiot-partiet SV er med i den nuværende regjeringen.

1) Ettersom vi allerede er/har:

Førsteplass i Human Development Index (UNDP, Sammenhengende 2001-2007, og igjen 2009)

Verdens fredeligste land (Global Peace Index, 2007)

Verdens best fungerende land (Foreign Policy Magazine, 2009)

Og ikke glem, verdens beste land for pressefrihet (sammen med Island). (Reporters Without Borders, 2007)

så er det INTET som tyder på at noe blir bedre med Høyre/Frp. Tvertimot.

2) SV har vært med i regjeringen i årevis, og det er da ikke et land i verden det går bedre for.

Gjest segunda
Skrevet

Det blir ikke så dumme er ikke nordmenn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...