Gå til innhold

Pantoloc - noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda
Skrevet

Jeg går på Voltaren om dagen, og det gir meg en forbannet sur mage og halsbrann. Vanlig Gaviscon tar det umiddelbare ubehaget, men ikke mer enn det. Jeg går på en del andre medisiner også, noe som gjør de tradisjonelle anti-syre preparatene upraktiske - de skal tas en halvtime etter medikamentinntak, eller to timer etter.

Nå reklamerer de for første gang for en reseptfri "protonpumpe-hemmer." Jeg vurderer å prøve denne, men det hadde vært interessant å høre andres erfaringer. Såkalte H2-blokkere (Pepcid, Zantac) har jeg ikke så god erfaring med, men de virker også på en litt annen måte enn protonpumpehemmere, som det så fjongt heter.

Felleskatalogen oppgir heller ikke pris på denne ennå - så om noen vet hva det koster hadde det vært fint å vite. Regner med den er dritdyr ;), men heller det enn en uke med Voltaren-bivirkninger takket være sene/leddbetennelse som også er smertefullt.

Gjest Nerda
Skrevet

En liten rettelse "to timer før, en halvtime ETTER" Jeg skrev feil på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...