Gå til innhold

Må leve billig. Ukesliste mat for en person

Anbefalte innlegg

Gjest Ny start!
Skrevet

Hei! Sånn som det er nå handler jeg hver dag og da på impuls. Det blir dyrt. Vanskelig å kommer under 200 kroner pr. dag. Jeg må kutte kraftig og trenger hjelp til å sette opp en liste sånn at jeg kan handle inn alt en dag i uka.

På forhånd takk!

Skrevet

Mener du at vi her inne skal sette opp en liste over hva du daglig skal spise og handle inn?

Gjest Ny start!
Skrevet

Mener du at vi her inne skal sette opp en liste over hva du daglig skal spise og handle inn?

Noen tips hadde vært fint ja. :)

Gjest gjerrigknarken moi
Skrevet

Er du enslig eller har du familie?

Er du enslig så må du tenke på hva du spiser i løpet av en uke.

F.eks. brød. Er det billigere å bake selv enn å kjøpe?

Kjøp brød på tilbud og frys ned, ferdig oppskåret, så tar du bare ut de skivene du spiser.

Gjest gjerrigknarken moi
Skrevet

Kjøp brød på tilbud og frys ned, ferdig oppskåret, så tar du bare ut de skivene du spiser.

Å ja, for en person stod det :)

Vel som sagt spørs det hva du spiser.

Men handle en gang i uka.

Sjekk matprat.no f.eks. for tips til middager,

finn ut hvilke som er billige å lage, trenger ikke lage biffmiddag hver dag liksom.

Kjøp inn brød og frys ned.

Ost er greit å ha.

Gjest speer
Skrevet

''Er det billigere å bake selv enn å kjøpe? ''

Neppe når du kan få Kneip på REMA til 4,50.

Gjest lifeis...
Skrevet

''Neppe når du kan få Kneip på REMA til 4,50.''

Kneip kan vel ikke kalles brød :)

Gjest gjerrigknarken moi
Skrevet

Urk, jeg liker ikke kneip :)

Gjest Ny start!
Skrevet

Urk, jeg liker ikke kneip :)

Me neither! :) Får finne fram brødbakemaskinen tenker jeg. :)

Gjest gjerrigknarken moi
Skrevet

Det er det samme som å kalle Grandiosa for pizza... hehe :)

Gjest lifeis...
Skrevet

Det er det samme som å kalle Grandiosa for pizza... hehe :)

Hehe, sant!

Gjest speer
Skrevet

Må man spare har man ikke noe valg?

Gjest lifeis...
Skrevet

Må man spare har man ikke noe valg?

Selv har jeg funnet ut at jeg sparer mer på å kjøpe et godt brød som er ferskt i mange dager og hvor jeg kan fryse halve og ta det ut og det er like ferskt som å kjøpe billig og dårlig kneip.

Fryser jeg kneipbrød, så faller jo skorpen av når det er ting og dessuten smaker brødet papp.

Gjest gjerrigknarken moi
Skrevet

Selv har jeg funnet ut at jeg sparer mer på å kjøpe et godt brød som er ferskt i mange dager og hvor jeg kan fryse halve og ta det ut og det er like ferskt som å kjøpe billig og dårlig kneip.

Fryser jeg kneipbrød, så faller jo skorpen av når det er ting og dessuten smaker brødet papp.

Helt enig, kneip er kun god samme dagen man kjøper den, og fryser man den faller skorpa av og det blir utrolig tørt.

Jeg foretrekker saftige brød, gjerne med sirup. Er spesielt glad i steinovnsbakt grovbrød, de holder seg like fine selv om jeg fryser dem hele :)

Vi er en familie på tre, så vi kjøper 4 stk brød i uka, har en oppe og tar opp en kvelden før når brød nr 1 begynner å minke.

Gjest lifeis...
Skrevet

Helt enig, kneip er kun god samme dagen man kjøper den, og fryser man den faller skorpa av og det blir utrolig tørt.

Jeg foretrekker saftige brød, gjerne med sirup. Er spesielt glad i steinovnsbakt grovbrød, de holder seg like fine selv om jeg fryser dem hele :)

Vi er en familie på tre, så vi kjøper 4 stk brød i uka, har en oppe og tar opp en kvelden før når brød nr 1 begynner å minke.

Her i huset går det også i grovbrød, nydelig namnam :) Og det er så deilig å hele tiden ha ferskt brød med tanke på at det er like ferskt selv etter at det er frosset :)

Gjest speer
Skrevet

''Fryser jeg kneipbrød, så faller jo skorpen av når det er ting''

Pussig, det skjer ikke når jeg (en sjelden gang) fryser kneip.

Gjest lifeis...
Skrevet

''Fryser jeg kneipbrød, så faller jo skorpen av når det er ting''

Pussig, det skjer ikke når jeg (en sjelden gang) fryser kneip.

Den gang jeg spiste kneip var det slik og likedan med billigutgavene av loff.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Samme her. Kneip er ubrukelig fra fryseren, og uferskt etter 12 timer i skuffen (selv om det var varmt da det ble kjøpt på butikken).

Det blir derfor langt billigere (og sunnere) å kjøpe det groveste brødet man kan oppdrive. Disse holder i skuffen i 3-4 dager, og føles like ferske etter tre dager som dagen man kjøpte brødet. Det å fryse det groveste brødet er heller intet problem.

I tillegg til at det er langt sunnere og holder seg usedvanlig godt, smaker det uendelig mye bedre enn disse lofflignende kneip-variantene som ikke gir deg annet enn ubrukelige kalorier. Jeg blir ikke engang mett av denne søppelmaten.

Så! Det er faktisk et godt (og sunt) sparetips: Kjøp grovt brød! Mettende er det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...