Gjest Ny start! Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Hei! Sånn som det er nå handler jeg hver dag og da på impuls. Det blir dyrt. Vanskelig å kommer under 200 kroner pr. dag. Jeg må kutte kraftig og trenger hjelp til å sette opp en liste sånn at jeg kan handle inn alt en dag i uka. På forhånd takk! 0 Siter
Sør Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Du finner mange tips om penger og sparing her: http://www.pengevett.com/ Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest ykhi Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Mener du at vi her inne skal sette opp en liste over hva du daglig skal spise og handle inn? 0 Siter
Gjest Ny start! Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Mener du at vi her inne skal sette opp en liste over hva du daglig skal spise og handle inn? Noen tips hadde vært fint ja. 0 Siter
Gjest Ny start! Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Du finner mange tips om penger og sparing her: http://www.pengevett.com/ Med vennlig hilsen Tusen takk. Loader siden om et sekund fra nå! 0 Siter
Gjest gjerrigknarken moi Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Er du enslig eller har du familie? Er du enslig så må du tenke på hva du spiser i løpet av en uke. F.eks. brød. Er det billigere å bake selv enn å kjøpe? Kjøp brød på tilbud og frys ned, ferdig oppskåret, så tar du bare ut de skivene du spiser. 0 Siter
Gjest gjerrigknarken moi Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Er du enslig eller har du familie? Er du enslig så må du tenke på hva du spiser i løpet av en uke. F.eks. brød. Er det billigere å bake selv enn å kjøpe? Kjøp brød på tilbud og frys ned, ferdig oppskåret, så tar du bare ut de skivene du spiser. Å ja, for en person stod det Vel som sagt spørs det hva du spiser. Men handle en gang i uka. Sjekk matprat.no f.eks. for tips til middager, finn ut hvilke som er billige å lage, trenger ikke lage biffmiddag hver dag liksom. Kjøp inn brød og frys ned. Ost er greit å ha. 0 Siter
Gjest speer Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Er du enslig eller har du familie? Er du enslig så må du tenke på hva du spiser i løpet av en uke. F.eks. brød. Er det billigere å bake selv enn å kjøpe? Kjøp brød på tilbud og frys ned, ferdig oppskåret, så tar du bare ut de skivene du spiser. ''Er det billigere å bake selv enn å kjøpe? '' Neppe når du kan få Kneip på REMA til 4,50. 0 Siter
Gjest lifeis... Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 ''Er det billigere å bake selv enn å kjøpe? '' Neppe når du kan få Kneip på REMA til 4,50. ''Neppe når du kan få Kneip på REMA til 4,50.'' Kneip kan vel ikke kalles brød 0 Siter
Gjest gjerrigknarken moi Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 ''Er det billigere å bake selv enn å kjøpe? '' Neppe når du kan få Kneip på REMA til 4,50. Urk, jeg liker ikke kneip 0 Siter
Gjest Ny start! Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Urk, jeg liker ikke kneip Me neither! Får finne fram brødbakemaskinen tenker jeg. 0 Siter
Gjest gjerrigknarken moi Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 ''Neppe når du kan få Kneip på REMA til 4,50.'' Kneip kan vel ikke kalles brød Det er det samme som å kalle Grandiosa for pizza... hehe 0 Siter
Gjest lifeis... Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Det er det samme som å kalle Grandiosa for pizza... hehe Hehe, sant! 0 Siter
Gjest speer Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 ''Neppe når du kan få Kneip på REMA til 4,50.'' Kneip kan vel ikke kalles brød Må man spare har man ikke noe valg? 0 Siter
Gjest lifeis... Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Må man spare har man ikke noe valg? Selv har jeg funnet ut at jeg sparer mer på å kjøpe et godt brød som er ferskt i mange dager og hvor jeg kan fryse halve og ta det ut og det er like ferskt som å kjøpe billig og dårlig kneip. Fryser jeg kneipbrød, så faller jo skorpen av når det er ting og dessuten smaker brødet papp. 0 Siter
Gjest gjerrigknarken moi Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Selv har jeg funnet ut at jeg sparer mer på å kjøpe et godt brød som er ferskt i mange dager og hvor jeg kan fryse halve og ta det ut og det er like ferskt som å kjøpe billig og dårlig kneip. Fryser jeg kneipbrød, så faller jo skorpen av når det er ting og dessuten smaker brødet papp. Helt enig, kneip er kun god samme dagen man kjøper den, og fryser man den faller skorpa av og det blir utrolig tørt. Jeg foretrekker saftige brød, gjerne med sirup. Er spesielt glad i steinovnsbakt grovbrød, de holder seg like fine selv om jeg fryser dem hele Vi er en familie på tre, så vi kjøper 4 stk brød i uka, har en oppe og tar opp en kvelden før når brød nr 1 begynner å minke. 0 Siter
Gjest lifeis... Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Helt enig, kneip er kun god samme dagen man kjøper den, og fryser man den faller skorpa av og det blir utrolig tørt. Jeg foretrekker saftige brød, gjerne med sirup. Er spesielt glad i steinovnsbakt grovbrød, de holder seg like fine selv om jeg fryser dem hele Vi er en familie på tre, så vi kjøper 4 stk brød i uka, har en oppe og tar opp en kvelden før når brød nr 1 begynner å minke. Her i huset går det også i grovbrød, nydelig namnam Og det er så deilig å hele tiden ha ferskt brød med tanke på at det er like ferskt selv etter at det er frosset 0 Siter
Gjest speer Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Selv har jeg funnet ut at jeg sparer mer på å kjøpe et godt brød som er ferskt i mange dager og hvor jeg kan fryse halve og ta det ut og det er like ferskt som å kjøpe billig og dårlig kneip. Fryser jeg kneipbrød, så faller jo skorpen av når det er ting og dessuten smaker brødet papp. ''Fryser jeg kneipbrød, så faller jo skorpen av når det er ting'' Pussig, det skjer ikke når jeg (en sjelden gang) fryser kneip. 0 Siter
Gjest lifeis... Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 ''Fryser jeg kneipbrød, så faller jo skorpen av når det er ting'' Pussig, det skjer ikke når jeg (en sjelden gang) fryser kneip. Den gang jeg spiste kneip var det slik og likedan med billigutgavene av loff. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. juli 2010 Skrevet 21. juli 2010 Selv har jeg funnet ut at jeg sparer mer på å kjøpe et godt brød som er ferskt i mange dager og hvor jeg kan fryse halve og ta det ut og det er like ferskt som å kjøpe billig og dårlig kneip. Fryser jeg kneipbrød, så faller jo skorpen av når det er ting og dessuten smaker brødet papp. Samme her. Kneip er ubrukelig fra fryseren, og uferskt etter 12 timer i skuffen (selv om det var varmt da det ble kjøpt på butikken). Det blir derfor langt billigere (og sunnere) å kjøpe det groveste brødet man kan oppdrive. Disse holder i skuffen i 3-4 dager, og føles like ferske etter tre dager som dagen man kjøpte brødet. Det å fryse det groveste brødet er heller intet problem. I tillegg til at det er langt sunnere og holder seg usedvanlig godt, smaker det uendelig mye bedre enn disse lofflignende kneip-variantene som ikke gir deg annet enn ubrukelige kalorier. Jeg blir ikke engang mett av denne søppelmaten. Så! Det er faktisk et godt (og sunt) sparetips: Kjøp grovt brød! Mettende er det også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.