Gå til innhold

Mer enn 70% av innsatte i Oslo er utenlandske

Anbefalte innlegg

Gjest speer
Skrevet

For første gang er over halvparten av alle som blir pågrepet for kriminelle handlinger i hovedstaden utenlandske statsborgere.

Flere enn sju av ti innsatte i Oslo fengsel har ikke norsk statsborgerskap.

– Det er rundt 400 innsatte i Oslo fengsel, og vi har i overkant av 60 nasjonaliteter her i dag, sier fengselsleder Stig Meisler i Oslo fengsel.

Nå krever stasjonssjef Stølen at kriminelle asylsøkere skal kunne oppbevares inntil de fysisk kan sendes ut av landet. Han forteller at mange blir pågrepet gjentatte ganger.

– Vi bruker altfor mye tid på å pågripe de samme personene om igjen og om igjen, sier han.

Et annet problem, ifølge politiet, er at det ikke er straffbart å komme tilbake rett etter man er utvist fra Norge.

– Det medfører ingen fare å komme tilbake igjen hit, sier Stølen.

Ifølge stasjonssjefen er de aller fleste som selger narkotika på gata i Oslo utenlandske statsborgere.

– De som selger her er vestafrikanske, nordafrikanske og somaliere, sier Stølen.

– Når det gjelder boliginnbrudd er det hovedsakelig østeuropeere og chilenere.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7218976

Her ser man det fargerike "felleskapet" i praksis. Utlendinger har funnet Norge som et paradis for kriminalitet. Er de så heldig å bli buret inne får de dagpenger som utgjør en ukeslønn i hjemlandet. I tillegg får de mat og undervisning. Stem sosialistisk neste gang også hvis du ønsker å beholde dagens system!

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• ShitDiddelyDo

10

• Dorthe

3

• Angustia

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er så morsomt når du motsier deg selv allerede i første innlegget.

Her viser du jo nettopp at dette kun gjelder noen få:

''– Vi bruker altfor mye tid på å pågripe de samme personene om igjen og om igjen, sier han.''

Og rett under forsøker du det vanlige "tricket" med å få dette til å se ut som et generelt problem:

''Her ser man det fargerike "felleskapet" i praksis. Utlendinger har funnet Norge som et paradis for kriminalitet. ''

En fulltreffer av et selvmål fra deg! Takk!

Gjest speer
Skrevet

''– Vi bruker altfor mye tid på å pågripe de samme personene om igjen og om igjen, sier han.''

Og rett under forsøker du det vanlige "tricket" med å få dette til å se ut som et generelt problem:

''Her ser man det fargerike "felleskapet" i praksis. Utlendinger har funnet Norge som et paradis for kriminalitet. ''

Jøss, kun 3 minutter denne gangen. Har du ingen ting annet å gjøre enn å leke PK på DOL?

''Det er så morsomt når du motsier deg selv allerede i første innlegget.

Her viser du jo nettopp at dette kun gjelder noen få:''

Du oppfører deg like flåsete som alltid. Det dreier seg ikke om noen "få" når 70% av innstatte i Oslo er utlendinger.

Skrevet

Men Sør, har du ikke sett Dagsrevyen i dag?

Skrevet

Nei, eg har ikke sett Dagsrevyen akkurat i dag. Jeg har dog lest om historien for mange timer siden, og forventet at speer skulle bruke den til å forsøke å sverte utlendinger. Meget forutsigbart.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dagsrevyen sa jo det Sør skriver. Det er de samme folka igjen og igjen. De selger drugs, blir tatt med så små mengder at de sitter over natta, er ute dagen etter, og igang igjen etter frokost.

Men det jeg ikke forsto, og som heller ikke politfyren på NRK så ut til å forstå, var det høye antallet av chillenere?

Disse omreisende bandene av østeuropeere og lissomasylsøkere som hvalfarter rundt om i Europa er vi godt kjent med, men latinamerikanere?

hidi, the scorpion
Skrevet

Dagsrevyen sa jo det Sør skriver. Det er de samme folka igjen og igjen. De selger drugs, blir tatt med så små mengder at de sitter over natta, er ute dagen etter, og igang igjen etter frokost.

Men det jeg ikke forsto, og som heller ikke politfyren på NRK så ut til å forstå, var det høye antallet av chillenere?

Disse omreisende bandene av østeuropeere og lissomasylsøkere som hvalfarter rundt om i Europa er vi godt kjent med, men latinamerikanere?

Neppe samme selvmordere igjen og igjen..... Hvor mange har de drept i år?

Skrevet

Jøss, kun 3 minutter denne gangen. Har du ingen ting annet å gjøre enn å leke PK på DOL?

''Det er så morsomt når du motsier deg selv allerede i første innlegget.

Her viser du jo nettopp at dette kun gjelder noen få:''

Du oppfører deg like flåsete som alltid. Det dreier seg ikke om noen "få" når 70% av innstatte i Oslo er utlendinger.

Det var du som siterte "få".

Det er jo også du som skriver om hvor mange utlendinger det er i Oslo, så det er jo ikke så merkelig at dette reflekteres i fengselene.

Ellers kan du kose deg med dette:

''Eller han kan slå fast at gjennomsnittet av innvandrere, når vi holder «verstingene» unna, er mer lovlydige enn gjennomsnittet av nordmenn. (Og hvor mange slike verstinger er det, spurte intervjueren. 84 stykker, svarte statistikeren.) ''

Kilde: http://www.dagsavisen.no/meninger/article479541.ece

Skrevet

''men latinamerikanere?''

Det er reisende, men med svært dårlig geografisk stedsans! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg kjenner bare en chilener og han er medlem av B-gjengen ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, hæ? Jeg vet ikke hvilken kanaler du ser på (Visjon Norge?), men meg bekjent pleier ikke dealerne i Oslo å sprenge seg i lufta etter en vellykket handel, ei heller har jeg lest om så mange tilfeller av dette blant de rumenerne på ulovlig husbesøk. ;)

Men når det er sagt er det mulig jeg ikke er oppdatert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kjenner bare en chilener og han er medlem av B-gjengen ;o)

Kanskje det er han jeg også kjente. Eller ... nei, han er A-Gjengen. Han var naboen min da vi var små. Dvs - nå tror jeg han sitter inne. Han ble skutt på Aker Brygge, og denne Stig Millehaug forsøkte å kverke ham og kompisen hans i den bilen for et års tid siden ...

ShitDiddelyDo
Skrevet

''men latinamerikanere?''

Det er reisende, men med svært dårlig geografisk stedsans! ;-)

Med vennlig hilsen

Nja, du skal ikke se bort fra de treffer målet.

Hvis jeg var kriminell og skulle se meg ut et land, ville jeg gjort to ting:

1. Sjekket lista over verdens rikeste land.

2. Sjekket skattelistene for dette landet, spesielt nå som de ligger ute på nettet.

Skrevet

Kanskje det er han jeg også kjente. Eller ... nei, han er A-Gjengen. Han var naboen min da vi var små. Dvs - nå tror jeg han sitter inne. Han ble skutt på Aker Brygge, og denne Stig Millehaug forsøkte å kverke ham og kompisen hans i den bilen for et års tid siden ...

Han jeg vet om, faren til kompisen til minstemann, sitter også inne, jeg tror vi har diskutert det før og at vi kjenner den samme

Skrevet

Nja, du skal ikke se bort fra de treffer målet.

Hvis jeg var kriminell og skulle se meg ut et land, ville jeg gjort to ting:

1. Sjekket lista over verdens rikeste land.

2. Sjekket skattelistene for dette landet, spesielt nå som de ligger ute på nettet.

Det er nok rike folk å stjele fra i nesten alle land i vest-Europa, også land hvor det er langt vanligere å gå med store smykker, osv.

Skattelister er så misvisende at det er enklere bare å gå i gaten i rike nabolag, og kikke inn vinduene. Langt raskere.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg blir provosert på de chilenerne jeg har kjent i 25 år sine vegne :-/ Synd at noen få kriminelle kan sverte et heilt folkeslag, men det er jo essensen i denne debatten.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Han jeg vet om, faren til kompisen til minstemann, sitter også inne, jeg tror vi har diskutert det før og at vi kjenner den samme

Ja, når du sier det husker jeg det. :)

Hadde han vokst opp i dag hadde han garantert vært fanget opp i ADHD-systemet.

Skrevet

Den skjønte jeg ikke, *blond*

Skrevet

''Minst 28 personer med verv i politiske partier har brutt loven de siste seks årene. Nesten halvparten av dem er fra Fremskrittspartiet.

Drap, overgrep mot barn og grov vold er de alvorligste lovbrudd politikere er dømt for de siste seks årene, skriver Dagsavisen''

''Partiet står for halvparten av lovbruddene utført av partipolitikere.''

Kilde: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

I følge samme "logikk" som fremkommer i innlegget over, så viser jo dette at....

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg blir provosert på de chilenerne jeg har kjent i 25 år sine vegne :-/ Synd at noen få kriminelle kan sverte et heilt folkeslag, men det er jo essensen i denne debatten.

Skjønner ikke hvorfor denne chilleneren sverter et helt folkeslag mer enn David Toska sverter meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...