Gå til innhold

Mer enn 70% av innsatte i Oslo er utenlandske

Anbefalte innlegg

Skrevet

''De som kvalifiserer under Menneskerettighetskonvensjonen, og en del på humanitært grunnlag.''

Greit nok, men hva med de som lyver om hjemland og egen identitet eller ødelegger identitetspapirer straks til kommer på fly til Norge?

''Og så kan jeg jo spørre deg:

Hvor mange Frp'ere synes du vi skal akseptere, før vi må gjøre noe med dem?''

Der der har jeg jo svart indirekte på fra før. Deres tillitsvalgt som bryter lovverk fortjener samme straff som andre lovbrytere.

Partiet får ikke min stemme, selv om partiprogrammet har noen få mer eller mindre bra saker. Programmet har for mye av det sånne "svarte tanker" eller hva jeg skal kalle det. Det er særlig en ting jeg mener de tar feil på når det gjelder innvandringspolitikk: Behandling av folk som trenger opphold på humanitært grunnlag. De legger opp til at for mange blir avvist.

''Greit nok, men hva med de som lyver om hjemland og egen identitet eller ødelegger identitetspapirer straks til kommer på fly til Norge?''

Noen blir jo fortalt at det er en måte å få opphold på. Hvis du hadde flyktet fra nazistene i Norge til Sverige under 2. VK, og blitt fortalt at du burde ødelegge passet ditt, så ville du også trolig ha gjort det.

'' Der der har jeg jo svart indirekte på fra før. Deres tillitsvalgt som bryter lovverk fortjener samme straff som andre lovbrytere.''

Men det var ikke det jeg spurte om! :-)

Du spurte meg: " hvor mange flyktninger og asylsøkere mener du at Norge burde tatt imot pr år?"

Og jeg svarte ved å omformulere spørsmålet "Hvor mange Frp'ere synes du vi skal akseptere, før vi må gjøre noe med dem?" for å vise at spørsmålet er "feil".

Altså, man setter ikke tak på slike tall. Man forsøker å hjelpe de vi kan (og vi kan hjelpe mange flere hvis vi vil), og vi setter selvsagt heller ikke et tak på antall frp'ere man aksepterer i samfunnet. Folk har rett til å søke asyl (uavhengig av hvor mange andre som gjør det), og folk har rett til å støtte Frp (uavhengig av hvor mange andre som gjør det).

Med vennlig hilsen

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• ShitDiddelyDo

10

• Dorthe

3

• Angustia

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest bevis?
Skrevet

Dette viser jo bare at årsaken til at Frp er mot innvandrere er at de er redd for konkurransen.

Det er jo ingen ære blant kriminelle, vet du!

Du krever bevis og dokumentasjoner for alt andre sier, kan du bevise det du skriver nå?

(ja, jeg vet at det sikkert var en fleip, men jeg er bare så utrolig drittlei av at du alltid skal slenge dritt om frp'ere, skjære dem alle over samme kammen, og trekke dem inn i vanvittig mange tråder. Og jeg er absolutt ingen frp-tilhenger.)

Skrevet

Hehe, hæ? Jeg vet ikke hvilken kanaler du ser på (Visjon Norge?), men meg bekjent pleier ikke dealerne i Oslo å sprenge seg i lufta etter en vellykket handel, ei heller har jeg lest om så mange tilfeller av dette blant de rumenerne på ulovlig husbesøk. ;)

Men når det er sagt er det mulig jeg ikke er oppdatert.

*humre*

Skrevet

Du krever bevis og dokumentasjoner for alt andre sier, kan du bevise det du skriver nå?

(ja, jeg vet at det sikkert var en fleip, men jeg er bare så utrolig drittlei av at du alltid skal slenge dritt om frp'ere, skjære dem alle over samme kammen, og trekke dem inn i vanvittig mange tråder. Og jeg er absolutt ingen frp-tilhenger.)

Poenget var jo nettopp at det var det du sier, som trådstarter gjør med utlendinger. :-)

Det sagt, i motsetning til utlendinger (som åpenbart ikke har noe som helst felles annet enn at de ikke besitter norsk statsborgerskap), så kan man faktisk generalisere rundt frp'ere (og medlemmer av andre politiske partier). Det at de støtter Frp, AKP(m-l), Venstre, AP, osv., er jo nettopp en fellesnevner.

Med vennlig hilsen

Gjest bevis?
Skrevet

Poenget var jo nettopp at det var det du sier, som trådstarter gjør med utlendinger. :-)

Det sagt, i motsetning til utlendinger (som åpenbart ikke har noe som helst felles annet enn at de ikke besitter norsk statsborgerskap), så kan man faktisk generalisere rundt frp'ere (og medlemmer av andre politiske partier). Det at de støtter Frp, AKP(m-l), Venstre, AP, osv., er jo nettopp en fellesnevner.

Med vennlig hilsen

Beklager, men her sier du først at bare én fellesnevner ikke er nok til å generalisere, og så er det at de faktisk har én fellesnevner, nok til å kunne skjære alle over en kam.

Tror du virkelig at alle som stemmer frp gjør det av samme grunn?

Jeg er ikke enig i alt som står i partiprogrammet til det partiet jeg stemmer på, men jeg velger likevel å stemme det - fordi jeg prioriterer hva som er viktigst for meg. Ergo kan jeg ikke sies å være enig i alt andre som stemmer samme partiet mener. Fellesnevneren vår trenger ikke å være annet enn at vi stemmer på samme partiet...

Skrevet

Beklager, men her sier du først at bare én fellesnevner ikke er nok til å generalisere, og så er det at de faktisk har én fellesnevner, nok til å kunne skjære alle over en kam.

Tror du virkelig at alle som stemmer frp gjør det av samme grunn?

Jeg er ikke enig i alt som står i partiprogrammet til det partiet jeg stemmer på, men jeg velger likevel å stemme det - fordi jeg prioriterer hva som er viktigst for meg. Ergo kan jeg ikke sies å være enig i alt andre som stemmer samme partiet mener. Fellesnevneren vår trenger ikke å være annet enn at vi stemmer på samme partiet...

'Tror du virkelig at alle som stemmer frp gjør det av samme grunn? ''

Nei, og det er det du som påstår, ikke jeg.

Derimot så kan man si at de som stemmer på Frp er villige til å akseptere folk som Per Sandberg, populismen, innvandrerfiendtligheten, osv. Hvis de ikke var villige til å akseptere det, ville de selvsagt ikke stemt Frp.

Ditto for alle de andre partiene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Minst 28 personer med verv i politiske partier har brutt loven de siste seks årene. Nesten halvparten av dem er fra Fremskrittspartiet.

Drap, overgrep mot barn og grov vold er de alvorligste lovbrudd politikere er dømt for de siste seks årene, skriver Dagsavisen''

''Partiet står for halvparten av lovbruddene utført av partipolitikere.''

Kilde: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

I følge samme "logikk" som fremkommer i innlegget over, så viser jo dette at....

:-)

Vel, så får konklusjonen være at "utlendingene" er overrepresentert i kriminalstatistikken og at frp-erne er overrepresentert blant den andelen i statisitkken som kalles 'politikere'. Greit å vite at det ene ikke utelukker det andre og at slik informasjon er viktig om man skal løse et problem - enten det fornærmer frp'ere eller Sør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...