Gå til innhold

Hva skal med i en CV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å skrive en CV i forbindelse med jobbsøking. Jeg lurer på hva som bør stå i CV av utdanning og yrkeserfaring. Bør jeg ta med ting fra videregående som ikke har noe relevans for nåværende stilling. Bør alle arbeidserfaring tas med eller skal jeg ta med yrkeserfaring fra f.eks. 20år. Jeg leverer inn rubbel og bit når jeg får stillingen slik at riktig ansenitet blir registrert.

Skrevet

Du trenger ikke ha med at du vant tegnekonkurransen i barnehagen! ;-)

Hva som skal med avhenger av hva annet du har i den. Hvis du har 20 års jobberfaring trenger du neppe ta med sommerjobber. Hvis du har lang universitetsutdanning trenger du neppe ta med kurs osv. fra videregående, særlig hvis de ikke er relevante/gode resultater.

www.finn.no og/eller Aftenposten har CV-kurs.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva som skal med avhenger av hva annet du har i den. Hvis du har 20 års jobberfaring trenger du neppe ta med sommerjobber. Hvis du har lang universitetsutdanning trenger du neppe ta med kurs osv. fra videregående, særlig hvis de ikke er relevante/gode resultater.

Med vennlig hilsen

Takk skal se på det.

Gjest DaCapo
Skrevet

Hvis du har løpt maraton så ta det med også. Har lest at det er et pluss.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Eller http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Om+jobbs%C3%B8k/Jobbs%C3%B8kertips/Lag+en+god+CV

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...