Gå til innhold

Studiepoeng og Lånekassa

Anbefalte innlegg

Gjest Kykkely
Skrevet

For å få fullt stipend og lån må man være fulltidsstudent som betyr 30 studiepoeng.

Jeg har 2 fag jeg ikke har tatt enda som tilsvarer 22,5 studiepoeng, også har jeg ett fag jeg har D i som jeg vil forbedre, dette faget tilsvarer 7,5 poeng.

Vil dette kvalifisere som fulltidsstudent, eller må jeg ta fag jeg ikke har karakter i fra før for å fylle opp studiepoengene?

Mary Poppins
Skrevet

Fornuften min sier at du må ta enda et fag, da faget på 7,5 ikke vil telle i år.

Gjest lanekassen
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon, skal ta to fag jeg ikke har karakter i (møtte ikke til eksamen, 15 stp) og forbedre to fag jeg har fått karakter i (15 stp). Det skal jeg gjøre frem til jul, og dermed får jeg full støtte fra lånekassen. Ringte og snakket med dem, og de fortalte at det eneste de ser på er om du ligger 60 stp bak, da stopper all utbetaling. Så lenge du ikke gjør det får man støtte. Så hvis det er samme tilfelle for deg så får du det. Søknaden min er allerede innvilget:)

Men delen av lånet som kan bli omgjort til stipend blir ikke omgjort, der har man bare en sjanse. Så bare vær klar over at du får full støtte - men alt i lån. Og hvis du er i nøyaktig samme situasjon vil du ligge 30 stp bak skjema til jul, men så lenge du holder deg under 60 så går det bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...