Gjest noen som har grønne fingre? Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Tar treet skadet av det? Vil saksedyrene spise av eplene når de blir modne? Har et ganske ferskt tre, hatt det i to år nå og nå har jeg flere ganger funnet saksedyr på det. Er noen få huller i bladene, men har ellers ikke sett noen skade.. men er litt bekymret pga disse saksedyrene. Kan de gjøre skade? Har også sett maur på treet, så er redd for det stakkars lille treet mitt Om jeg skulle bli plaget av disse, er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt disse udyra? 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Saksedyr er bare kjekt å ha. Ja, leste om dem nå, står at de egentlig er nyttige, de spiser bladlus Enkelte steder legger de ut saksedyrhus/rør i epletrær for å øke bestanden. 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Saksedyr er bare kjekt å ha. Men hva med mauren, kan de finne på å spise av eplene? 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Saksedyr er bare kjekt å ha. Men hva med mauren, kan de finne på å spise av eplene? 0 Siter
cathlin Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Men hva med mauren, kan de finne på å spise av eplene? Er ikke noe ekspert på dette, men maur er vel ikke kjent for å ødelegge epletrær. Spyl dem eventuelt bort med vann. Eller spyl hele treet med vann. 0 Siter
siameser Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Saksedyr spiser ikke epler det gjør nok ikke maur heller. Men maur kan finne på å dyrke bladlus! De passer på bladlus og spiser sukker som de skiller ut. Har du sjekket om det ikke er bladlus på treet? 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Saksedyr spiser ikke epler det gjør nok ikke maur heller. Men maur kan finne på å dyrke bladlus! De passer på bladlus og spiser sukker som de skiller ut. Har du sjekket om det ikke er bladlus på treet? Det kan hende det er derfor maurene og saksedyrene liker seg der, pga de finner bladlus har ennå ikke sett bladlusene, får ta en nøyere kikk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.