Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• hidi, the scorpion

18

• Angustia

5

• Maximia

4

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Katolske kirken gjør alt for å opprettholde sin status:(

Har overhodet ingenting med Jesus å gjøre!

Skrevet

Den katolske kirken representerer kristendommen, med over 2/3 av kristne som medlemmer. Andre blir omtrent for sekter å regne.

hidi, the scorpion
Skrevet

Den katolske kirken representerer kristendommen, med over 2/3 av kristne som medlemmer. Andre blir omtrent for sekter å regne.

Feil igjen! Kristne og katolikker står omtrent likt i dag!

Skrevet

Katolikker er kristne!

Gjest segunda
Skrevet

Er ikke katolikker kristne i dine øyne? De tror da på Jesus Kristus.

Gjest segunda
Skrevet

Katolske kirken har mye med Jesus å gjøre. Uten Jesus hadde det ikke vært noen kirke.

hidi, the scorpion
Skrevet

Er ikke katolikker kristne i dine øyne? De tror da på Jesus Kristus.

Katolikker bekjenner seg til så mye, at vi protestanter ikke kan kjenne oss igjen i...Skjærsilden, hvor står det i Bibelen, og ifølge min Bibel, kan ingen "kjøpe seg plass i himmelen".

Å be til jomfru Maria, er feil, "Du skal ikke ha andre Guder enn meg"

hidi, the scorpion
Skrevet

Katolske kirken har mye med Jesus å gjøre. Uten Jesus hadde det ikke vært noen kirke.

Men din tro er ikke katolsk engang, så hvorfor forsvarer du den?

Skrevet

Katolikker bekjenner seg til så mye, at vi protestanter ikke kan kjenne oss igjen i...Skjærsilden, hvor står det i Bibelen, og ifølge min Bibel, kan ingen "kjøpe seg plass i himmelen".

Å be til jomfru Maria, er feil, "Du skal ikke ha andre Guder enn meg"

Det er egentlig litt morsomt, på en merkelig måte, når folkene i en liten sekt påstår at den kristne kirken tar feil hvordan man skal be, men at de har "rett".

Jeg tror nok at den katolske kirken har vesentlig mer erfaring og kunnskap om emnet (i den grad man kan kalle det "kunnskap") enn det du har.

Skrevet

Fordi det du sier ("katolske og kristne" - som om katolikker ikker var kristne) er så kunnskapsløst at det må rettes på.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er egentlig litt morsomt, på en merkelig måte, når folkene i en liten sekt påstår at den kristne kirken tar feil hvordan man skal be, men at de har "rett".

Jeg tror nok at den katolske kirken har vesentlig mer erfaring og kunnskap om emnet (i den grad man kan kalle det "kunnskap") enn det du har.

Da har du ikke lest alle bøkene, jeg har lest!

Gjest segunda
Skrevet

Jeg forsvarer ingenting. Jeg forstår ikke hvordan du kan mene at ikke katolikker er kristne. Det er absurd.

Det er fakta at kirken ikke ville eksistert hvis ikke hadde vært for Jesus. At kirken siden deles innbyrdes er noe helt annet.

Snakke om kristne og katolikker som to grupper gjør ingen andre enn deg.

Skrevet

Jeg forsvarer ingenting. Jeg forstår ikke hvordan du kan mene at ikke katolikker er kristne. Det er absurd.

Det er fakta at kirken ikke ville eksistert hvis ikke hadde vært for Jesus. At kirken siden deles innbyrdes er noe helt annet.

''Snakke om kristne og katolikker som to grupper gjør ingen andre enn deg.''

Joda, jeg har hørt det fra flere kunnskapsløse kristne i Norge, tro det eller ei. De vet så lite om kristendommen (bortsett fra protestantismen) at de ikke engang forstår at katolikker er kristne.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, det har jeg sikkert ikke, men du kan være sikker på at folk i den katolske kirken har lest flere enn deg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Derfor Martin Luther King ble uønsket av den Katolske kirka?

Den katolske kirka, står bare for utukt, elendighet, sorg og unødvendig elendighet for sine mennesker....

Så har du alle dem, som de brente på bålet...

Skrevet

Derfor Martin Luther King ble uønsket av den Katolske kirka?

Den katolske kirka, står bare for utukt, elendighet, sorg og unødvendig elendighet for sine mennesker....

Så har du alle dem, som de brente på bålet...

''Den katolske kirka, står bare for utukt, elendighet, sorg og unødvendig elendighet for sine mennesker....''

Slike utsagn er så fulle av fordommer og så idiotiske at det jo er pinlig for deg, hidi.

Hvordan kan du skrive noe så idiotisk?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Snakke om kristne og katolikker som to grupper gjør ingen andre enn deg.''

Joda, jeg har hørt det fra flere kunnskapsløse kristne i Norge, tro det eller ei. De vet så lite om kristendommen (bortsett fra protestantismen) at de ikke engang forstår at katolikker er kristne.

Med vennlig hilsen

Da undervurdere du oss sterkt! Kom med spørsmål!

hidi, the scorpion
Skrevet

''Den katolske kirka, står bare for utukt, elendighet, sorg og unødvendig elendighet for sine mennesker....''

Slike utsagn er så fulle av fordommer og så idiotiske at det jo er pinlig for deg, hidi.

Hvordan kan du skrive noe så idiotisk?

Fordi det er sant!

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har lest mange bøker, men aldri noen som har påstått at katolikker ikke er kristne. I mine øyne er det tull og jeg sikker på at det store flertallet er enig med meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...