Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi det er sant!

Kun mellom dine ører!

Ikke engang jeg, som er ateist, lirer av meg noe slikt!

Og i den grad det finnes sannhetsgehalt i det, så gjelder det like mye for alle kristne.

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• hidi, the scorpion

18

• Angustia

5

• Maximia

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda
Skrevet

Derfor Martin Luther King ble uønsket av den Katolske kirka?

Den katolske kirka, står bare for utukt, elendighet, sorg og unødvendig elendighet for sine mennesker....

Så har du alle dem, som de brente på bålet...

Ble Martin Luther King uønsket av den katolske kirke? Hva er det du rabler om nå? Han var baptistprest på midten av 1900 tallet.

Skrevet

Da undervurdere du oss sterkt! Kom med spørsmål!

''Da undervurdere du oss sterkt! Kom med spørsmål!''

Hvordan kan du finne på å skrive "katolikker og kristne", som om katolikker ikke er kristne?

Skrevet

Jeg har lest mange bøker, men aldri noen som har påstått at katolikker ikke er kristne. I mine øyne er det tull og jeg sikker på at det store flertallet er enig med meg.

Flertallet er katolikker, så de er helt sikkert enige! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest trenger du daglige påminnelser?
Skrevet

Kun mellom dine ører!

Og i den grad det finnes sannhetsgehalt i det, så gjelder det like mye for alle kristne.

Emne

Skrevet

Derfor Martin Luther King ble uønsket av den Katolske kirka?

Den katolske kirka, står bare for utukt, elendighet, sorg og unødvendig elendighet for sine mennesker....

Så har du alle dem, som de brente på bålet...

''Martin Luther King''

Hahaha! Jeg så bare hva du skrev da Segunda påpekte det!

*hiksteler*

Gjest segunda
Skrevet

''Snakke om kristne og katolikker som to grupper gjør ingen andre enn deg.''

Joda, jeg har hørt det fra flere kunnskapsløse kristne i Norge, tro det eller ei. De vet så lite om kristendommen (bortsett fra protestantismen) at de ikke engang forstår at katolikker er kristne.

Med vennlig hilsen

Jeg må innrømme at jeg holder meg unna norske kristne siden jeg synes det er så mye fordommer og lite fleksibilitet i de norske menighetene jeg har blitt kjent med.

At ikke katolikker er kristne er så tullete at jeg synes nesten ikke det er verdt å svare på. Hva tror de som påstår noe slikt at protestanter bygger sin tro på?

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har lest mange bøker, men aldri noen som har påstått at katolikker ikke er kristne. I mine øyne er det tull og jeg sikker på at det store flertallet er enig med meg.

Absolutt! Det store flertall vil være med deg;)

Men Jesus vil være mot deg! Han var alltid med de fattige, mens kirkene har opparbeidet rikdommer, som aldri kommer de fattige tilgode....

Han vil si at dere prøvde, men feilet, Jesus ønsker virkelig kjærlighet, ikke unnskyldninger.......

Gjest segunda
Skrevet

Nei, det har jeg sikkert ikke, men du kan være sikker på at folk i den katolske kirken har lest flere enn deg.

Finnes det i virkeligheten noen bøker/forfattere som påstår at katolikker ikke er kristne? På hvilke språk er de i såfall skrevet?

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg holder meg unna norske kristne siden jeg synes det er så mye fordommer og lite fleksibilitet i de norske menighetene jeg har blitt kjent med.

At ikke katolikker er kristne er så tullete at jeg synes nesten ikke det er verdt å svare på. Hva tror de som påstår noe slikt at protestanter bygger sin tro på?

For meg, som ateist, er det jo underlig at jeg skal måtte undervise kristne i hva det er meningen de skal tro på, og hvem andre som gjør det! ;-)

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Kun mellom dine ører!

Men jeg mener det!

hidi, the scorpion
Skrevet

Ble Martin Luther King uønsket av den katolske kirke? Hva er det du rabler om nå? Han var baptistprest på midten av 1900 tallet.

Les historien, segunda!

Gjest segunda
Skrevet

Men jeg mener det!

Og hvis jeg mener at kinesere er lilla med grønne ører så blir det sannhet?

Skrevet

Absolutt! Det store flertall vil være med deg;)

Men Jesus vil være mot deg! Han var alltid med de fattige, mens kirkene har opparbeidet rikdommer, som aldri kommer de fattige tilgode....

Han vil si at dere prøvde, men feilet, Jesus ønsker virkelig kjærlighet, ikke unnskyldninger.......

Det er jo underholdende at du tror du kan snakke for Jesus!

For du vet selvsagt mer om ham enn den katolske kirken? Ja, siden du har lest bøker og sånn. Det har sikkert ingen av dem gjort.

hidi, the scorpion
Skrevet

Og hvis jeg mener at kinesere er lilla med grønne ører så blir det sannhet?

Spiller du dum....?

Gjest segunda
Skrevet

Les historien, segunda!

Hvilken historie? Hvor har du det fra at katolske kirken utestengte Martin Luther King? Han er ikke samme mann som Martin Luther som levde fire hundre år før og var katolsk prest. Han ga støtet til reformasjonen.

He he, jeg tror du skal lese bøkene dine engang til.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er jo underholdende at du tror du kan snakke for Jesus!

For du vet selvsagt mer om ham enn den katolske kirken? Ja, siden du har lest bøker og sånn. Det har sikkert ingen av dem gjort.

Tror jeg har lest alt;)

Men du kan jo spørre meg;)

Skrevet

Men jeg mener det!

Vel ja, men det gjør det verken sant eller mindre idiotisk!

Gjest segunda
Skrevet

For meg, som ateist, er det jo underlig at jeg skal måtte undervise kristne i hva det er meningen de skal tro på, og hvem andre som gjør det! ;-)

Med vennlig hilsen

Det er ingen som forteller meg hva som er meningen at jeg skal tro på, og du som norsk ateist må jeg vite hva du tar avstand fra;-)

Jeg er ikke en av de norske kristne som tror på djevelutdrivelse, håndspåleggelse osv.

Jeg er ikke norsk kristen og tar avstand fra fordommene i den norske kirke, og andre fordømmende menigheter også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...