Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen som forteller meg hva som er meningen at jeg skal tro på, og du som norsk ateist må jeg vite hva du tar avstand fra;-)

Jeg er ikke en av de norske kristne som tror på djevelutdrivelse, håndspåleggelse osv.

Jeg er ikke norsk kristen og tar avstand fra fordommene i den norske kirke, og andre fordømmende menigheter også.

Nå tenkte jeg ikke på deg, med det jeg skrev, da!

Med vennlig hilsen

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• hidi, the scorpion

18

• Angustia

5

• Maximia

4

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvilken historie? Hvor har du det fra at katolske kirken utestengte Martin Luther King? Han er ikke samme mann som Martin Luther som levde fire hundre år før og var katolsk prest. Han ga støtet til reformasjonen.

He he, jeg tror du skal lese bøkene dine engang til.

Du visste hvem jeg pratet om i det minste;)

Gjest segunda
Skrevet

Tror jeg har lest alt;)

Men du kan jo spørre meg;)

Jøje meg har du lest ALT, og er den eneste som har funnet sannheten.....

Gjest segunda
Skrevet

Du visste hvem jeg pratet om i det minste;)

Jeg vet hvem Martin Luther King var ja;-) Vet ikke du det som har lest så mange bøker og kan historien?

Skrevet

Tror jeg har lest alt;)

Men du kan jo spørre meg;)

Du har ikke levd lenge nok til å ha lest "alt".

Når du ikke vet forskjell på Dr Martin Luther King jr, og Martin Luther (han som hatet jøder og kvinner), og heller ikke at katolikker er kristne, så bør du kanskje lese andre bøker?

Gjest segunda
Skrevet

Nå tenkte jeg ikke på deg, med det jeg skrev, da!

Med vennlig hilsen

Det er like underlig for meg å diskutere om katolikker er kristne eller ikke. Jeg ser hvor langt unna jeg har holdt meg den norske kirken hvis dette er noe som er vanlig diskusjonsemne der. Jeg har aldri hørt slikt tull før.....

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg vet hvem Martin Luther King var ja;-) Vet ikke du det som har lest så mange bøker og kan historien?

Ja, jeg VET;)

Gjest segunda
Skrevet

Ja, jeg VET;)

Du vet at du ikke vet forskjell på Martin Luther og Martin Luther King?

Skrevet

Finnes det i virkeligheten noen bøker/forfattere som påstår at katolikker ikke er kristne? På hvilke språk er de i såfall skrevet?

Tja - Ian Paisley (protestantisk leder i Nord Irland) påstår at Paven er Satan...

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Absolutt! Det store flertall vil være med deg;)

Men Jesus vil være mot deg! Han var alltid med de fattige, mens kirkene har opparbeidet rikdommer, som aldri kommer de fattige tilgode....

Han vil si at dere prøvde, men feilet, Jesus ønsker virkelig kjærlighet, ikke unnskyldninger.......

Hvor har du det fra at Jesus ville være mot Sør? Det står ikke i Bibelen siden den ble skrevet lenge før Sør eksisterte.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du har ikke levd lenge nok til å ha lest "alt".

Når du ikke vet forskjell på Dr Martin Luther King jr, og Martin Luther (han som hatet jøder og kvinner), og heller ikke at katolikker er kristne, så bør du kanskje lese andre bøker?

Jeg vet veldig godt forskjellen!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Derfor Martin Luther King ble uønsket av den Katolske kirka?

Den katolske kirka, står bare for utukt, elendighet, sorg og unødvendig elendighet for sine mennesker....

Så har du alle dem, som de brente på bålet...

Nå blander du veldig her. Martin Luther og Martin Luther King er ikke samme person. :)

Skrevet

Hvor har du det fra at Jesus ville være mot Sør? Det står ikke i Bibelen siden den ble skrevet lenge før Sør eksisterte.

Hun skrev at han ville vært mot deg (!). (Det var svar til deg.)

Altså, at din kristendom er feil, og hennes er riktig (iht. Jesus).

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Absolutt! Det store flertall vil være med deg;)

Men Jesus vil være mot deg! Han var alltid med de fattige, mens kirkene har opparbeidet rikdommer, som aldri kommer de fattige tilgode....

Han vil si at dere prøvde, men feilet, Jesus ønsker virkelig kjærlighet, ikke unnskyldninger.......

Og jeg blir ikke nevnt i Bibelen heller og forstår ikke hvordan du kan vite at Jesus hadde vært mot meg. Jeg skulle gjerne hatt noen diskusjoner med Jesus, og jeg er sikker på at han hadde satt pris på det;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er like underlig for meg å diskutere om katolikker er kristne eller ikke. Jeg ser hvor langt unna jeg har holdt meg den norske kirken hvis dette er noe som er vanlig diskusjonsemne der. Jeg har aldri hørt slikt tull før.....

Men du tror ikke engang på jomfrufødsel, så jeg skjønner ikke hva du kriger om?

Skrevet

Nå blander du veldig her. Martin Luther og Martin Luther King er ikke samme person. :)

Nei, Martin Luther (i motsetning til Dr MLK jr) hatet jøder og kvinner noe så utrolig. Hadde han skrevet slikt i dag ville han trolig havnet i fengsel.

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Det kan hende at de er det i historiebøkene til hidi;-)

Skrevet

Men du tror ikke engang på jomfrufødsel, så jeg skjønner ikke hva du kriger om?

Det gjør ikke dine utsagn noe bedre, hidi.

Gjest segunda
Skrevet

Nei, Martin Luther (i motsetning til Dr MLK jr) hatet jøder og kvinner noe så utrolig. Hadde han skrevet slikt i dag ville han trolig havnet i fengsel.

Med vennlig hilsen

Det kan hende at hidi tror på reinkarnasjon og tror at Martin Luther ble gjenfødt og tok etternavnet King;-)

Skrevet

Jeg vet veldig godt forskjellen!

Jaha...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...