Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan hende at hidi tror på reinkarnasjon og tror at Martin Luther ble gjenfødt og tok etternavnet King;-)

Beholder man ikke hudfarge når man blir reinkarnert?

*uerfaren*

Med vennlig hilsen

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• hidi, the scorpion

18

• Angustia

5

• Maximia

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda
Skrevet

Men du tror ikke engang på jomfrufødsel, så jeg skjønner ikke hva du kriger om?

Det gjør ikke Sør heller og han kriger med deg også? Det er ytterst få av mine kristne bekjente som tror i virkeligheten på jomfrufødsel. De fleste forstår at dette er symbolikk skrevet i en annen tid.

Skrevet

Og jeg blir ikke nevnt i Bibelen heller og forstår ikke hvordan du kan vite at Jesus hadde vært mot meg. Jeg skulle gjerne hatt noen diskusjoner med Jesus, og jeg er sikker på at han hadde satt pris på det;-)

Det skulle jeg også, men jeg tviler på at han hadde satt pris på det! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

*uerfaren*

Med vennlig hilsen

Vet ikke, jeg har ikke erfaring;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, Martin Luther (i motsetning til Dr MLK jr) hatet jøder og kvinner noe så utrolig. Hadde han skrevet slikt i dag ville han trolig havnet i fengsel.

Med vennlig hilsen

Har lest hans verker, og noen er forferdelige....

Gjest segunda
Skrevet

Det skulle jeg også, men jeg tviler på at han hadde satt pris på det! :-)

Med vennlig hilsen

Jo det er jeg sikker på at han hadde gjort;-) Jeg tror han likte å høre andres meninger.

Skrevet

Har lest hans verker, og noen er forferdelige....

Vel, det er han (og John Calvin) er "pappaene" til protestantismen.

Jeg har aldri hørt noen protestanter ta avstand fra ham. Tvertimot brukes han lille katekisme fremdeles.

Gjest segunda
Skrevet

Absolutt! Det store flertall vil være med deg;)

Men Jesus vil være mot deg! Han var alltid med de fattige, mens kirkene har opparbeidet rikdommer, som aldri kommer de fattige tilgode....

Han vil si at dere prøvde, men feilet, Jesus ønsker virkelig kjærlighet, ikke unnskyldninger.......

Det eksisterte ikke kirker på Jesu tid, og han var jøde.

Hva hadde Jesus kunne ha mot meg? Alle mine rikdommer? Har du grunn til å tro at jeg er rikere enn deg og derfor hadde Jesus mislikt meg, men likt deg? For noe tull.

Gjest segunda
Skrevet

Hun skrev at han ville vært mot deg (!). (Det var svar til deg.)

Altså, at din kristendom er feil, og hennes er riktig (iht. Jesus).

Med vennlig hilsen

Beklager det går litt i surr her innimellom;-)

Men siden jeg mener at jeg har rett så blir det nok rett;-) Det må hidi ha fra sin Jesus som jeg ikke kjenner, og ikke kjenner meg;-)

Gjest segunda
Skrevet

Tja - Ian Paisley (protestantisk leder i Nord Irland) påstår at Paven er Satan...

Med vennlig hilsen

Nåja det er jo en måte å uttrykke seg på. Jeg tenkte mer på seriøse teologiske forskere.

Jeg vet at katolikker og protestanter hater hverandre noen steder i Jesu Kristi navn, begge grupper.

Skrevet

*uerfaren*

Med vennlig hilsen

''Beholder man ikke hudfarge når man blir reinkarnert?'' Nei, det er ikke sikkert. Det kommer an på hvordan du har levd livet ditt om du blir en slange, due eller bare endrer hudfarge ;-)

Gjest segunda
Skrevet

''Beholder man ikke hudfarge når man blir reinkarnert?'' Nei, det er ikke sikkert. Det kommer an på hvordan du har levd livet ditt om du blir en slange, due eller bare endrer hudfarge ;-)

Kan man endre kjønn også? Kan jeg bli en iransk mann i neste liv og bli Ayatollah? Eller pave?

Skrevet

Kan man endre kjønn også? Kan jeg bli en iransk mann i neste liv og bli Ayatollah? Eller pave?

Det er ikke umulig, du må bare leve livet ditt riktig slik at du blir reinkarnert som noe fint og flott.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er så utrolig, Jesus døde på korset for alle våre synder. Man er vel mer tolerant overfor urett som ikke rammer en selv og prater om tilgivelse og vende det andre kinnet til. Det er den nestekjærligheten som kirken fronter slik jeg oppfatter det.

Gjest segunda
Skrevet

Det er ikke umulig, du må bare leve livet ditt riktig slik at du blir reinkarnert som noe fint og flott.

Jeg ser ikke på iranske prestestanden som noe fint og flott, men tenk hvis jeg kunne bli en av dem og endre hele greia;-)

Skrevet

Derfor Martin Luther King ble uønsket av den Katolske kirka?

Den katolske kirka, står bare for utukt, elendighet, sorg og unødvendig elendighet for sine mennesker....

Så har du alle dem, som de brente på bålet...

''Den katolske kirka, står bare for utukt, elendighet, sorg og unødvendig elendighet for sine mennesker....

Så har du alle dem, som de brente på bålet...''

Nå sjokkerer du meg, hidi! Og hvor er din kristenånd?

Gjest en god jøssing
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg holder meg unna norske kristne siden jeg synes det er så mye fordommer og lite fleksibilitet i de norske menighetene jeg har blitt kjent med.

At ikke katolikker er kristne er så tullete at jeg synes nesten ikke det er verdt å svare på. Hva tror de som påstår noe slikt at protestanter bygger sin tro på?

'' holder meg unna norske kristne''

Fatter ikke at du orker å bo her i landet i det hele tatt!

Skrevet

Jeg har lest mange bøker, men aldri noen som har påstått at katolikker ikke er kristne. I mine øyne er det tull og jeg sikker på at det store flertallet er enig med meg.

Godt poeng, segunda :-) Jeg er målløs i denne debatten, godt at noen orker!

Skrevet

'' holder meg unna norske kristne''

Fatter ikke at du orker å bo her i landet i det hele tatt!

Du har valgt et misvisende nick.

Gjest en god jøssing
Skrevet

''Da undervurdere du oss sterkt! Kom med spørsmål!''

Hvordan kan du finne på å skrive "katolikker og kristne", som om katolikker ikke er kristne?

Katolikker er satans yngel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...