Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest en god jøssing
Skrevet

Du har valgt et misvisende nick.

Tvert om.

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• hidi, the scorpion

18

• Angustia

5

• Maximia

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest en god jøssing
Skrevet

Du vet at du ikke vet forskjell på Martin Luther og Martin Luther King?

Selvfølgelig vet hun det.

Gjest en god jøssing
Skrevet

De praktiserer kun sin bibel.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er så utrolig, Jesus døde på korset for alle våre synder. Man er vel mer tolerant overfor urett som ikke rammer en selv og prater om tilgivelse og vende det andre kinnet til. Det er den nestekjærligheten som kirken fronter slik jeg oppfatter det.

..eh... Kirken var på siden med militærdiktaturet.

Med vennlig hilsen

Gjest en god jøssing
Skrevet

Med vennlig hilsen

Hva er det som er så "utrolig" da?

Skrevet

Katolikker er satans yngel.

''Katolikker er satans yngel.

– en god jøssing''

Og slik taler en god kristen? Håper for din skyld at du har provoserende tulleinnlegg i denne tråden :-/

Skrevet

Godt poeng, segunda :-) Jeg er målløs i denne debatten, godt at noen orker!

aldeles enig

Skrevet

Med vennlig hilsen

fjomp

Gjest segunda
Skrevet

'' holder meg unna norske kristne''

Fatter ikke at du orker å bo her i landet i det hele tatt!

Jeg trenger ikke den norske kirke for å ha det godt i Norge.

Gjest en god jøssing
Skrevet

''Katolikker er satans yngel.

– en god jøssing''

Og slik taler en god kristen? Håper for din skyld at du har provoserende tulleinnlegg i denne tråden :-/

Har jeg sagt at jeg er en "god kristen"?

Gjest en god jøssing
Skrevet

Jeg trenger ikke den norske kirke for å ha det godt i Norge.

Men det er ikke akkurat bare norske kristne/den norske kirke du klager på.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Det jeg mente var at kirken hadde ikke vært så opptatt av tilgivelse hvis de selv var rammet av det militærdiktaturet gjorde med mennesker i Chile. Det er lettere å fronte budskapet om tilgivelse og forsoning, når man selv har sluppet unna. Jeg er ikke overrasket over kirkens holdning her, det er kristen nestekjærlighet i tråd med bibelens ord. Snu det andre kinnet til og syndeforlatelse.

Skrevet

Har jeg sagt at jeg er en "god kristen"?

Nei det har du ikke! Jeg reformulerer: En god jøssing?

Gjest segunda
Skrevet

Men det er ikke akkurat bare norske kristne/den norske kirke du klager på.

Jeg har lov å ha meninger på lik linje med alle andre i dette landet. Vi har demokrati i Norge og det er ikke uvanlig i det norske kongeriket å klage på det ene og det andre uten at man mener at alle skal flytte.

Gjest en god jøssing
Skrevet

Nei det har du ikke! Jeg reformulerer: En god jøssing?

Ja, det vil jeg mene.

Gjest en god jøssing
Skrevet

Jeg har lov å ha meninger på lik linje med alle andre i dette landet. Vi har demokrati i Norge og det er ikke uvanlig i det norske kongeriket å klage på det ene og det andre uten at man mener at alle skal flytte.

Det virker som du har ganske mye i mot nordmenn og den norske væremåte. Men jeg kan jo ta feil...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Derfor Martin Luther King ble uønsket av den Katolske kirka?

Den katolske kirka, står bare for utukt, elendighet, sorg og unødvendig elendighet for sine mennesker....

Så har du alle dem, som de brente på bålet...

''Den katolske kirka, står bare for utukt, elendighet, sorg og unødvendig elendighet for sine mennesker....''

Jeg lurer på hvor sterkt troen står hos enkelte, det være seg enkelte kristne, katolikker eller muslimer, eller buddhister for den saks skyld, når fokuset stort sett ser ut til å ligge i å rakke ned på andre troende, her troende som ikke tilhører samme trosretning som en selv, tross små ulikheter i religionene og den samme guden, og der det generaliseres og stigmatiseres i ånden til den lille delen, til tross, pakk, innenfor de ulike trosretningene.

En del av dere religiøse er langt dårligere humanister enn de mest avgudsdyrkende skapninger.

Men det er i det minste i tråd med kirkens kølsvarte historie.

Skrevet

Jeg har lest mange bøker, men aldri noen som har påstått at katolikker ikke er kristne. I mine øyne er det tull og jeg sikker på at det store flertallet er enig med meg.

Jeg så en dokumentar, for en tid tilbake, av Richard Dawkins der han interjuvet en katolsk biskop. Denne biskopen mente at katolikkene fjernet seg mer og mer fra den ekte kristne troen. et av argumentene han brukte var at Jesus var helt nede på 13 eller 14 plass over hvem katolikkene velgte å be til.

Gjest segunda
Skrevet

Det virker som du har ganske mye i mot nordmenn og den norske væremåte. Men jeg kan jo ta feil...

Du tar feil. Jeg er ikke imot noen nasjonaliteter i det hele tatt, men som en nordmann kritiserer jeg en del i det norske samfunnet.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg så en dokumentar, for en tid tilbake, av Richard Dawkins der han interjuvet en katolsk biskop. Denne biskopen mente at katolikkene fjernet seg mer og mer fra den ekte kristne troen. et av argumentene han brukte var at Jesus var helt nede på 13 eller 14 plass over hvem katolikkene velgte å be til.

Nå har ikke jeg sett denne dokumentaren, men jeg tviler ikke på din beskrivelse. Det endrer ikke på at den kristne kirke sammenstår av ulike grupper hvor den største er den katolske gruppen. At en biskop mener at den katolske kirken fjerner seg fra kristendommen er ikke et argument for at katolikker ikke er kristne.

Denne tilbøyeligheten til å stå som kongen på haugen og si jeg er best hører ikke hjemme innenfor religionssamfunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...