Gå til innhold

Syk katt i nabolaget

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca
Skrevet

Den ser hvertfall syk ut, og mjauer med en skrikende/klagende tone. Den er skinn og bein, øynene væsker og den virker litt sløv. Men den vil gjerne ha kontakt, purrer og maler ved kos og klapp.

Jeg vet ikke hvem som eier den. Men den ligner på en annen jeg har sett rundt her i flere år, og om det er den samme har forfallet skjedd raskt. Men den jeg har sett før var sky og ikke interessert i kontakt. Kanskje nok et tegn på sykdom.

Den har ikke øretatovering, men den kan jo være chipet. Jeg får så vondt av denne katten som går rundt og klager, ikke vil den ha noe særlig mat heller. Prøvd leverpostei og makrell i tomat.

Hva kan/bør man gjøre?

Skrevet

Prøv å få tak i den og få den til dyrlegen. Hvis den er veldig syk bør den kanskje avlives. I motsatt fall kan muligens veterinæren henvise til dyrebeskyttelsen slik at den kan få stell og muligens en ny familie.

Skrevet

Ring dyrebeskyttelsen og spør om de kan komme og hente katten. Evt. omplasseringen eller noen andre om dere ikke er villige til å ta den med til dyrlegen selv.

Skrevet

om du kan: ta den til deg og ta den med til dyrlege. forhør deg gjerne med noen venner om de kan passe på den, fordi dyrebeskyttelsen kan være helt stappfull av katter på denne tiden og det er ikke garantert at de kan ta vare på den. men ring dem. og ring dyrlegen, pluss venner - om du ikke kan ta vare på pusen selv.

jeg ville også søkt etter eierne, f.eks. på nettkatten.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...