Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fioletta

Vel, kanskje ikke rett forum, men det nærmeste jeg kommer.

Min mor har komentert flere ganger nå at jeg har blitt så mye tynnere. Til og med bestemor på langt over 80 år kom med en komentar at jeg hadde blitt så tynn.

Jeg syns det var veldig merkelig, for jeg syns ikke jeg hadde blitt så veldig mye tynnere.

Tok meg en tur på vekta (noe jeg gjør annen hver månde kanskje) og veide 70 blank. Jo da, jeg hadde gått ned, 2 kg.

Men 2 kg, det er jo ikke så veldig mye? Trodde ikke man la merke til slike ting. Da må man i mine øyne være veldig opptatt av kropp og vekt?

Er det normalt å legge merke til så små endringer?

Kan legge til at jeg er ca 175 cm høy.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/350448-har-vist-blitt-tynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Nei, man legger vanligvis ikke merke til en vektnedgang på 2 kg.

Større betydning vil det ha om du har trent eller vært mye i aktivitet i det siste. Om kroppen er blitt sterkere og mer spenstig betyr det nok langt mer enn de 2 kg. Muskler veier dessuten langt mer enn fett, så om du har økt muskelmassen og gått ned 2 kg har antakelig kroppen din mistet en del volum (dvs. du er blitt tynnere).

Gjest Fioletta

Nei, man legger vanligvis ikke merke til en vektnedgang på 2 kg.

Større betydning vil det ha om du har trent eller vært mye i aktivitet i det siste. Om kroppen er blitt sterkere og mer spenstig betyr det nok langt mer enn de 2 kg. Muskler veier dessuten langt mer enn fett, så om du har økt muskelmassen og gått ned 2 kg har antakelig kroppen din mistet en del volum (dvs. du er blitt tynnere).

''Større betydning vil det ha om du har trent eller vært mye i aktivitet i det siste. Om kroppen er blitt sterkere og mer spenstig betyr det nok langt mer enn de 2 kg. Muskler veier dessuten langt mer enn fett, så om du har økt muskelmassen og gått ned 2 kg har antakelig kroppen din mistet en del volum (dvs. du er blitt tynnere)''

Det har jeg ikke tenkte på.

Jeg har trent gjevnlig siden litt før jul. Da mest styrke trening. Mulig det er det som har "slått inn"? Før det trente jeg svært skjeldent.

Gjest Elextra

''Større betydning vil det ha om du har trent eller vært mye i aktivitet i det siste. Om kroppen er blitt sterkere og mer spenstig betyr det nok langt mer enn de 2 kg. Muskler veier dessuten langt mer enn fett, så om du har økt muskelmassen og gått ned 2 kg har antakelig kroppen din mistet en del volum (dvs. du er blitt tynnere)''

Det har jeg ikke tenkte på.

Jeg har trent gjevnlig siden litt før jul. Da mest styrke trening. Mulig det er det som har "slått inn"? Før det trente jeg svært skjeldent.

Da har du nok løsningen. Kroppen din er sikkert blitt flott :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...