Gjest bytte av husfarge Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Vi vil bytte husfarge da vi ikke er helt fornøyd med den vi har idag (antikkhvit) og det er på tide å male. Problemet er å finne ny farge - det er kjempevanskelig. Tror vi har kjøpt 5-6 forskjellige prøvebokser, men det er liksom ingen som sier "pang". Er det noen som har noen gode forslag? hus fra 50-tallet, stående kledning, ikke så stort hus og har skog rundt. Takknemlig for alle tips - vi står helt fast:-( 0 Siter
Gjest septembermum Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Syns en spesiell gråfarge er fin, litt sånn blågrå på en måte. Ellers er det fint med rødt hus og hvite karmer. Smak og behag. Ville gått litt rundt i nabolaget og sett hvilke farger som går igjen og som du liker. Ikke fint om du bryter for mye med husene i området, f.eks. at du kommer med et lilla hus med grønne karmer 0 Siter
cathlin Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 *grøss* Lys, litt skarp gul med hvitt i er en nydelig farge. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Lys, litt skarp gul med hvitt i er en nydelig farge. ''Lys, litt skarp gul med hvitt i er en nydelig farge.'' Ikke på hus, der synes jeg den er gyselig! Men smaken er som kjent som... 0 Siter
Sør Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Les her: http://www.aftenbladet.no/nytte/bo/1227151/Lilla_lykke_paa_Storhaug.html Med vennlig hilsen 0 Siter
cathlin Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 ''Lys, litt skarp gul med hvitt i er en nydelig farge.'' Ikke på hus, der synes jeg den er gyselig! Men smaken er som kjent som... http://www.naturehills.com/images/productImages/YellowSubmarine_big.jpg 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 http://www.naturehills.com/images/productImages/YellowSubmarine_big.jpg Nydelig på en kjole - gyselig på hus mener 0 Siter
Gjest FruH Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Vårt hus er kaffelatte farget, og jeg synes det er fint, men mannen synes den er kjedelig. Trenger kanskje ikke male hele huset i en ny farge, men kanskje ha en ny og sprek farge på vinduskarmer, vindskier og annee kanting.Vi har i tillegg burgunderrøde vinduslister, hvite kanter, og burgunderrøde skodder. Samt terasse i samme farger. Det frisker veldig opp. Selv syns jeg antikkhvit er en fin farge på hus. I området hvor jeg bor er det mange gamle hus, og her er lyseblått en vanlig farge. Derfor fikk jeg nærmest sjokk da naboe tvers over veien gikk på med mørk koksgrå. Har vennet oss litt til det nå, men syns fortsatt ikke det er pent. Mest fordi det bryter med alle de andre husene omkring her. 0 Siter
to-barns-mamman Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Vi har akkurat vært igjennom samme runde som dere, og bor også med trær og litt skog rundt oss, men i et boligfelt med nesten bare hvite/eggeskall/off-white/ olign. lyse farger. Selv valgte vi Skifergrå med ganske mørke grå staffasje, og en lysere grå/hvit helt inn mot vinduene. Har fått veldig mye skryt for det av forbipasserende :-) Også er vi veldig fornøyd selv også ;-) 0 Siter
EnolaGay Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Noen malesjapper har en sånn datagreie hvor man virtuellt kan se fargen på et hus. Spør de som jobber med det. Som oftest har de god peiling. 0 Siter
Gjest bytte av husfarge Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Vi har akkurat vært igjennom samme runde som dere, og bor også med trær og litt skog rundt oss, men i et boligfelt med nesten bare hvite/eggeskall/off-white/ olign. lyse farger. Selv valgte vi Skifergrå med ganske mørke grå staffasje, og en lysere grå/hvit helt inn mot vinduene. Har fått veldig mye skryt for det av forbipasserende :-) Også er vi veldig fornøyd selv også ;-) Den fargen synes jeg også er veldig fin, og vi har også en test av denne på veggen. Det eneste vi er litt usikre på er siden vi har ganske lite hus, at det vil virke enda mindre? Har dere stort hus? eller hvordan så dere på det? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Vårt hus er kaffelatte farget, og jeg synes det er fint, men mannen synes den er kjedelig. Trenger kanskje ikke male hele huset i en ny farge, men kanskje ha en ny og sprek farge på vinduskarmer, vindskier og annee kanting.Vi har i tillegg burgunderrøde vinduslister, hvite kanter, og burgunderrøde skodder. Samt terasse i samme farger. Det frisker veldig opp. Selv syns jeg antikkhvit er en fin farge på hus. I området hvor jeg bor er det mange gamle hus, og her er lyseblått en vanlig farge. Derfor fikk jeg nærmest sjokk da naboe tvers over veien gikk på med mørk koksgrå. Har vennet oss litt til det nå, men syns fortsatt ikke det er pent. Mest fordi det bryter med alle de andre husene omkring her. Er to-barns-mamma naboen din, tro? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Vi har akkurat vært igjennom samme runde som dere, og bor også med trær og litt skog rundt oss, men i et boligfelt med nesten bare hvite/eggeskall/off-white/ olign. lyse farger. Selv valgte vi Skifergrå med ganske mørke grå staffasje, og en lysere grå/hvit helt inn mot vinduene. Har fått veldig mye skryt for det av forbipasserende :-) Også er vi veldig fornøyd selv også ;-) Bor FruH rett over veien? 0 Siter
to-barns-mamman Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Den fargen synes jeg også er veldig fin, og vi har også en test av denne på veggen. Det eneste vi er litt usikre på er siden vi har ganske lite hus, at det vil virke enda mindre? Har dere stort hus? eller hvordan så dere på det? Vi har stort hus ja, og ville ha det litt "mindre" 0 Siter
to-barns-mamman Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Bor FruH rett over veien? Men huset er ikke koksgått, i beste fall er det staffasjefargen som kan karaktiseres som det :-)) 0 Siter
to-barns-mamman Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Er to-barns-mamma naboen din, tro? . 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 ''Lys, litt skarp gul med hvitt i er en nydelig farge.'' Ikke på hus, der synes jeg den er gyselig! Men smaken er som kjent som... Enig. Gule hus blir veldig fort skittengule. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.