Gjest CTE Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Okay, teksten over er teit, men jeg lurer sånn ca hva man må betale for et fiks ferdig hus i med BOA 130 - 150 kvm der standarden på det meste er enkel/normal. Jeg vet at det er mye som spiller inn, men er mest ute etter en ca pris på et enkelt hus på 2 flater i nevnte størrelse(tomten vet jeg prisen på). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Har egentlig ikke peiling, men med noe erfaring fra bygge- og oppussingsprosjekter synes jeg i hvertfall summene i dette regnestykket ser latterlig lave ut: http://byggehus.wordpress.com/2008/02/04/hvor-mye-koster-det-a-bygge-hus/ 0 Siter
Gjest spørs hvor Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Det spørs jo helt hvor i landet du tenker - og bydel evnt. Prisene varierer veldig. et hus fra 60 tallet til 2.5 mill i Ålesund kan fort koste 3.5 i Oslo 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Det spørs jo helt hvor i landet du tenker - og bydel evnt. Prisene varierer veldig. et hus fra 60 tallet til 2.5 mill i Ålesund kan fort koste 3.5 i Oslo Prisene på å bygge huset er vel ikke så ulike, det er vel først og fremst tomtekostnadene som varierer. 0 Siter
Helmi Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Lurer på hva du mener med fiks ferdig. Et helt nytt hus -eller et brukt ett? Hvis det er det sist nevnte, får du bra peiling ved å lese boligannonser for ditt distrikt. Prisene varier jo veldig. Her hvor jeg bor, får man et hus for samme pris som en ett roms leilighet i Oslo... 0 Siter
petter smart Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Hvis det bare er selve huset du er ute etter pris på, så vil jeg tro at det såpass stort hus koster fra 1,5 millioner (veldig basic) til 2,5 millioner (god standard). 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Prisene på å bygge huset er vel ikke så ulike, det er vel først og fremst tomtekostnadene som varierer. Nei det er mye mer enn tomtekostnader som spiller inn. Dette handler om marked og etterspørsel. 0 Siter
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Lurer på hva du mener med fiks ferdig. Et helt nytt hus -eller et brukt ett? Hvis det er det sist nevnte, får du bra peiling ved å lese boligannonser for ditt distrikt. Prisene varier jo veldig. Her hvor jeg bor, får man et hus for samme pris som en ett roms leilighet i Oslo... det står jo i hovedinnlegget at hun vet prisen på tomta. da er det jo snakk om å bygge hus. 0 Siter
Helmi Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 det står jo i hovedinnlegget at hun vet prisen på tomta. da er det jo snakk om å bygge hus. ok 0 Siter
Gjest septembermum Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Det kommer også an på hva du vil legge i egeninnsats, om du leier et firma til hele jobben eller leier inn en og en aktør (noen bruker jo svart arbeid, men det vil jeg ikke anbefale), materiale, og om huset blir ferdig oppstilt eller om de kun ferdiggjør første etasje, så tar du andre etasje senere. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Nei det er mye mer enn tomtekostnader som spiller inn. Dette handler om marked og etterspørsel. ''Nei det er mye mer enn tomtekostnader som spiller inn. Dette handler om marked og etterspørsel.'' ? Hva avgjør prisen på en eiendom? Jo, ifølge meglerne er de viktigste tre kriteriene følgende: 1: Beliggenhet 2: Beliggenhet 3: Beliggenhet Altså tomteprisen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.