Gå til innhold

Bli kravstor :-)

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Anbefalte innlegg

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Jeg har lagt meg til en ny "hobby".

Når jeg ser en annonse for et eller annet som reklamerer med "dokumentert" effekt på noe enten det er rynker, flisete hår, kolesterol eller energinivå, sender jeg en forespørsel til firmaet om å få tilgang til denne dokumentasjonen. Jeg har nå sikkert sendt over 50 slike forespørsler i løpet av 2009 og 2010. Hittil har jeg ikke mottatt et eneste svar.

Håper flere enn meg kan begynne med dette. Legg gjerne inn en melding på DOL om hva du etterspurte, fra hvilket firma og om du fikk svar innen en måned.

Skrevet

Haha, flott :)

Her i England er de skikkelig ivrige på det. Men de vil ofte si: "Dokumentert effekt på alderstegn!" og så skrive med liten skrift: "65 av 78 kvinner føler seg yngre når de tar vare på seg selv."

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Av nysgjerrighet: Signerer du med "lege" i forespørselene, eller er du da privatperson?

Caloni Makaroni
Skrevet

Knallbra, det skal jeg begynne med!

Gjest Kanonberta
Skrevet

50 stk. uten å få svar? Hvorfor gadd du mer etter nr. 30? Har du lite å gjøre for tiden? ;)

Skrevet

Er det ikke brudd på markedsføringsloven hvis de mener de har dokumentert effekt, uten at det er dokumentert?

Skrevet

Den hobbyen likte jeg. Lurer mange ganger på hva slags dokumentasjon de har. Tror jeg skal begynne med det jeg også.

:- )

Skrevet

Er det ikke brudd på markedsføringsloven hvis de mener de har dokumentert effekt, uten at det er dokumentert?

Jo.

Skrevet

Jo.

Men de regner vel ikke med at noen gidder å sjekke det ut tenker jeg.

Skrevet

Men de regner vel ikke med at noen gidder å sjekke det ut tenker jeg.

Det er i alle fall alt for mange som påberoper seg "dokumentert effekt" til at det er mulig å føre noen effektiv kontroll.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...