Gå til innhold

Er jordbær sunt?

Gjest skal jo kose seg litt, men...

Anbefalte innlegg

Gjest skal jo kose seg litt, men...
Skrevet

Får jo i oss masse c-vitaminer,

men sånn som jeg spiser det, er det da så sunt?

Jeg må ha jordbær med masse sukker og fløte....

Så da går vel vinningen opp i spinningen? Eller?

Skrevet

Du trenger ikke _masse_ sukker på jordbær. Prøv i såfall fruktose i stedet, det er hakket bedre for blodsukkeret ditt i alle fall.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror du svarer godt på ditt eget spørsmål. Jordbær med fløte og sukker er naturligvis ikke spesielt sunt.

Det er også grenser for hvor mye c-vitaminer kroppen kan ta opp, og du får sannsynligvis i deg ditt daglige behov og vel så det uten så mye som et jordbær, så selv om det sikkert føles greit å kunne forsvare et heftig inntak av jordbær, fløte og sukker med nyttige vitaminer, er det intet annet enn å lure seg selv.

Når det er sagt så er det sommer. Man skal selvfølgelig kose seg litt, men det er kanskje greit å begrense fløte-/sukkerinntaket til et menneskelig nivå.

Onsdag1365380628
Skrevet

Selve jordbæret er kjempesunt og det kan vi fråtse i med god samvittighet på denne årstiden.

Men, sukker i kombinasjon med fett (fløte) er vel ikke akkurat av det beste. Er du normalvektig og ikke behøver tenke karbo og vekt har ikke den korte jordbærsesongen allverden å si.

For oss andre som stadig teller karbo kutter vi ut sukkeret og nyter fløten og jordbærene med søtningsmiddel som ikke påvirker blodsukkeret.

God sommer. Jordbær smaker deilig :-)

Gjest gomle
Skrevet

Selve jordbærene er jo like sunne samme hva du har til, men sukker og fløte er og blir usunt dessverre :-)

Gjest Sol-65
Skrevet

Det er nok helt sikker sunt. Det eneste er at jeg har hørt at de ofte er så vanvittig sprøyta. Men dette har jeg ingen dokumentasjon på altså.

Skrevet

Jordbær er godt. Så mye annet usunt vi har lett for å stappe i oss blir det vel ikke noe verre om vi bytter ut noe av det med jordbær. Selv om det er med sukker og fløte. (Hvorfor du vil gjemme den herlige jorbærsmaken på den måten skjønner jeg ikke, men...) Hvis du er redd det skal være for usunt kan du jo prøve å redusere sukkeret og kanskje bytte ut fløten med (h)melk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...