Gå til innhold

250 kr timen?

Gjest noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva blir det i årslønn? Jeg klarer ikke å regne det ut :-(

Skrevet

Det kommer an på hvor mange timers uke du har. Med 37,5 timers uke tilsvarer det ca. 290 000.

Skrevet

Ehh, sorry, min utregning er med 150 kr. i timen, MP har rett svar.

Skrevet

250 x 1950 = Kr 487 500

Er du sikker på at det er riktig utregning? Jeg trodde ikke det ble så mye....

Gjest segunda
Skrevet

250 x 1950 = Kr 487 500

Det stemmer ikke på noen måte. Ingen jobber på juleaften for 250 kr. i timen.

Skrevet

''Ingen jobber på juleaften for 250 kr. i timen.''

Eh, hva mente du med det? (sånn i forhold til det som ellers står i tråden)

Gjest segunda
Skrevet

''Ingen jobber på juleaften for 250 kr. i timen.''

Eh, hva mente du med det? (sånn i forhold til det som ellers står i tråden)

250 kr. i timen er lav timelønn. 475 000 i året er grei årslønn. Ingen får betalt 250 kr. i timen hele året rundt til og med på juleaften.

Gjest segunda
Skrevet

Du kan alltid lage deg noen tall, men jeg kan love deg at de som har 475 000 kr. i året har mer enn 250 kr. for hver time de jobber.

Gjest fra bergen
Skrevet

250 kr. i timen er lav timelønn. 475 000 i året er grei årslønn. Ingen får betalt 250 kr. i timen hele året rundt til og med på juleaften.

Standard fremgangsmåte for å beregne årslønn er at du ganger timelønnen med 1950 dersom du jobber 37,5 timer i uken.

Gjest fra bergen
Skrevet

Det er helt korrekt.

Skrevet

''250 kr. i timen er lav timelønn. 475 000 i året er grei årslønn. ''

Skjønner virkelig ikke hva du mener.

Jeg har fast årslønn på ca det nivået der, og min timelønn - som da brukes som basis for evt. overtidslønn - er da ca 250 kr.

På juleaftens formiddag - halv arbeidsdag den dagen - har jeg betalt akkurat det samme. Overtid blir jo noe annet - da er det timelønnen ganger 1,5 eller 2.

Gjest fra bergen
Skrevet

''250 kr. i timen er lav timelønn. 475 000 i året er grei årslønn. ''

Skjønner virkelig ikke hva du mener.

Jeg har fast årslønn på ca det nivået der, og min timelønn - som da brukes som basis for evt. overtidslønn - er da ca 250 kr.

På juleaftens formiddag - halv arbeidsdag den dagen - har jeg betalt akkurat det samme. Overtid blir jo noe annet - da er det timelønnen ganger 1,5 eller 2.

''Skjønner virkelig ikke hva du mener.''

Ikke jeg heller. En timelønn på 250,- gir jo en årslønn på i overkant av 475 000...

Skrevet

Du kan alltid lage deg noen tall, men jeg kan love deg at de som har 475 000 kr. i året har mer enn 250 kr. for hver time de jobber.

MP har brukt en utregningsmåte som alle vikarbyråer i alle fall bruker. Vil derfor tro at dette er standard måte å regne det utpå.

Gjest segunda
Skrevet

MP har brukt en utregningsmåte som alle vikarbyråer i alle fall bruker. Vil derfor tro at dette er standard måte å regne det utpå.

Det er ikke noen særlig kunst å regne det om på en annen måte. Er det 250 kroner for hver time du jobber så har du ikke 475000 kroner i året for hver time du jobber med mindre du jobber juleaften, 17. mai og tar aldri sommerferie.

Mary Poppins
Skrevet

Du har åpenbart ikke helt peiling på lønn.

Gjest segunda
Skrevet

Du har åpenbart ikke helt peiling på lønn.

Ikke du heller.

Gjest segunda
Skrevet

Her kan du se hvor mange som er enig med meg i at å gange timelønn med 1950 timer (forutsatt at man jobber 37,5 timer i uken) er en standard måte å regne ut lønn på.

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4371979

Jeg gir blaffen i det og det mer enn en gang. Du kan vise til så mange diskusjoner på dol som du vil, men dette er tull. Jeg har ikke åpnet linken og har ikke tenkt å gjøre det.

Dette er tull.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg gir blaffen i det og det mer enn en gang. Du kan vise til så mange diskusjoner på dol som du vil, men dette er tull. Jeg har ikke åpnet linken og har ikke tenkt å gjøre det.

Dette er tull.

Det var jo et voksent svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...