Gå til innhold

250 kr timen?

Gjest noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Det var jo et voksent svar.

Du har lang erfaring med slike svar. Dette er tull.

Gjest fra bergen
Skrevet

Ikke du heller.

Mary Poppins har åpentbart mye bedre greie på dette enn deg. Du klarer her å dumme deg loddrett ut.

Gjest fra bergen
Skrevet

Du har lang erfaring med slike svar. Dette er tull.

Nei, det er det ikke.

Skrevet

Du kan alltid lage deg noen tall, men jeg kan love deg at de som har 475 000 kr. i året har mer enn 250 kr. for hver time de jobber.

Hva med å ta høyde for skattetrekk?

Skrevet

Jeg gir blaffen i det og det mer enn en gang. Du kan vise til så mange diskusjoner på dol som du vil, men dette er tull. Jeg har ikke åpnet linken og har ikke tenkt å gjøre det.

Dette er tull.

Mary Poppins har rett, du tar feil. Kanskje på tide å trekke seg før dette blir (mer) pinlig?

Skrevet

Du kan alltid lage deg noen tall, men jeg kan love deg at de som har 475 000 kr. i året har mer enn 250 kr. for hver time de jobber.

''men jeg kan love deg at de som har 475 000 kr. i året har mer enn 250 kr. for hver time de jobber.''

Er det feriepengene du henger deg opp i??

Man beregner 1950 timer i et år, slik at hvis man deler årslønnen på 1950 så får man det beløpet som gir timelønnen. Som gir basis for f.eks. overtidslønn etc.

Gjest segunda
Skrevet

Mary Poppins har rett, du tar feil. Kanskje på tide å trekke seg før dette blir (mer) pinlig?

Pinlig for hvem. Meg eller deg. Dette er tull. Du kan regne så mye du vil, men dette er og blir tull.

Gjest segunda
Skrevet

Mary Poppins har åpentbart mye bedre greie på dette enn deg. Du klarer her å dumme deg loddrett ut.

Jeg vet at dette er tull, men jeg vet også at MP har støtte i tall som er tull.

Skrevet

Pinlig for hvem. Meg eller deg. Dette er tull. Du kan regne så mye du vil, men dette er og blir tull.

Hei,

Det er både tull og sant!

I Norge har man omdefinert året (det er litt som å si at Pi er 3,0 i stedet for 3,14), og sagt at det skal være 1950 arbeidstimer i et år. Det er en slags byråkratisk definisjon, muligvis fordi folk ikke gidder regne det ut ordentlig.

I virkeligheten er det rundt 1960 arbeidstimer i et år (hvis man regner 37,5 timer ganger 366,25 delt på 7), men det bryr de seg ikke om. ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ikke noen særlig kunst å regne det om på en annen måte. Er det 250 kroner for hver time du jobber så har du ikke 475000 kroner i året for hver time du jobber med mindre du jobber juleaften, 17. mai og tar aldri sommerferie.

Kom med en utregning du, istedet for å kverulere.

1950 timer pr år er en generell timesats pr år som blir brukt av alle som jobber innen lønn/regnskap. Det er ikke noe man kan rokke ved. Slik er det bare.

1950 timer gjelder for alle fulltidsstillinger, altså 37,5 timer.

Så kommer det altså tillegg for overtid, helligdag, natt evt. egne satser for 17. mai, nyttårsaften, julaften osv...

Gjest segunda
Skrevet

Hei,

Det er både tull og sant!

I Norge har man omdefinert året (det er litt som å si at Pi er 3,0 i stedet for 3,14), og sagt at det skal være 1950 arbeidstimer i et år. Det er en slags byråkratisk definisjon, muligvis fordi folk ikke gidder regne det ut ordentlig.

I virkeligheten er det rundt 1960 arbeidstimer i et år (hvis man regner 37,5 timer ganger 366,25 delt på 7), men det bryr de seg ikke om. ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg vet at det finnes slike utregninger og de er og blir tull. Uansett hvordan dette blir snudd på så er det tull. Jeg jobber ikke så mange timer i året at jeg kan ha muligheten for å få nærmere 500 000 i årslønn med 250 kr. i timen. så kan du regne hvordand du vil, men da ender du opp med nærmere 500 kroner i timen for hver time som er JOBBET.

Gjest segunda
Skrevet

Kom med en utregning du, istedet for å kverulere.

1950 timer pr år er en generell timesats pr år som blir brukt av alle som jobber innen lønn/regnskap. Det er ikke noe man kan rokke ved. Slik er det bare.

1950 timer gjelder for alle fulltidsstillinger, altså 37,5 timer.

Så kommer det altså tillegg for overtid, helligdag, natt evt. egne satser for 17. mai, nyttårsaften, julaften osv...

Alle utregninger er og blir tull, og jeg har ikke tenkt å komme med mer tull.

Skrevet

Jeg vet at det finnes slike utregninger og de er og blir tull. Uansett hvordan dette blir snudd på så er det tull. Jeg jobber ikke så mange timer i året at jeg kan ha muligheten for å få nærmere 500 000 i årslønn med 250 kr. i timen. så kan du regne hvordand du vil, men da ender du opp med nærmere 500 kroner i timen for hver time som er JOBBET.

Det er 366,25 / 7 = 52,32 uker i et år (i gjennomsnitt).

Hver uke jobber man 37,5 timer.

Det blir 1962 timer i året.

1962 x 250 = 490 513 kr.

Fra det kan man trekke fra at man har 4-5 ukers ferie, men man må legge til 10-12,5% feriepenger (som kommer på toppen av 250 kr timen). (Dette går omtrent opp-i-opp.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ikke du heller.

Jo det har hun. Jeg jobber med lønn.

For å finne årslønn ganger man timelønn med 1950.

Skrevet

Det er 366,25 / 7 = 52,32 uker i et år (i gjennomsnitt).

Hver uke jobber man 37,5 timer.

Det blir 1962 timer i året.

1962 x 250 = 490 513 kr.

Fra det kan man trekke fra at man har 4-5 ukers ferie, men man må legge til 10-12,5% feriepenger (som kommer på toppen av 250 kr timen). (Dette går omtrent opp-i-opp.)

Med vennlig hilsen

Det skulle selvsagt være 365,25.

Skrevet

Det skulle selvsagt være 365,25.

Rett skal være rett...egentlig er det vel 365,2425 :-)

Gjest rett skal jaggu være rett
Skrevet

Det stemmer ikke på noen måte. Ingen jobber på juleaften for 250 kr. i timen.

Så kom da i det minste med et overslag. Blir latterlig å komme med slike utsagn som du gjør i denne tråden, uten å komme med noe mer.

Gjest segunda
Skrevet

Så kom da i det minste med et overslag. Blir latterlig å komme med slike utsagn som du gjør i denne tråden, uten å komme med noe mer.

Jeg er gjerne latterlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...