Gå til innhold

full av stikk-kva er dette? Lopper lus??

Anbefalte innlegg

Gjest Klør og full av stikk
Skrevet

Har fått mange stikk/bitt dei siste 2-3 dagane, og fleire vert det for kvar dag. Spes på armane, bakpå ryggen, nokre få på beina, samt på fingrane.

Det klør veldig.

Kva kan dette vere. Eg har katt, kan det kome frå den? Den får middel mot lus og lopper, og den virkar ikkje sjølv å ver plaga med noko av dette.

Kva kan dette vere? Og korleis vert ein kvitt det? Antar at det er noko i huset..

Skrevet

Du må nesten finne et av stikkedyrene for å finne ut hva det er..? Sjekket katten? Veggelus? Fuglelopper?

Skrevet

Husker at minstejenta fikk fuglelopper som baby, minner veldig om dine symptomer. Jeg hadde aldri hørt om det en gang, og ingen av oss andre fikk det. Det kom sannsynligvis av sengetøyet hennes som hang til tørk i skogkanten.

Pinlig, men jeg kommer ikke på ikke hva vi gjorde for å bli kvitt det... Men det var tydelig plagsomt, og lett å bli kvitt, husker jeg.

Skrevet

kan det være elveblest?

Dette er tiden for fuglelopper! Fuglereirene er tomme, og loppene som har levd godt av fuglene, slipper seg ned og hopper på den første og den beste varmblodige som passerer.

Vi hadde fuglereir vi ikke visste om i villvinen, nederst der har vi utekrana. Hver gang jeg holdt på med noe ved k rana (mange ganger om dagen) fikk jeg stikk som jeg først merket om kvelden. På hytta er det det samme. Når reirene blir tomme, kommer loppene på oss. Klør som besatt. Sjekk om du har noen tomme reir på verandaen eller steder du ofte er.

De er også ofte i gresset under reirene, så det at du får stikk på anklene er veldig typisk. Jeg brukte Eurax og slikt. Hjalp litt.

Gjest Annve
Skrevet

Temmelig sikker på at det er katten som drar inn fuglelopper. Har slitt med det hver sommer i lang tid. Ikke alle middler er like effektive og varer like lenge selv om du behandler katten. Katten selv merker lite eller ingen ting til dette.

Og de er vanskelige å oppdage på katten. Dråper i nakken hjalp ingen ting på mine katter, jeg prøvde mye, loppehalsbånd, sprøyte hos dyrlegen. Hjalp kun i to tre uker på det meste. Til slutt fant jeg en spray på apoteket i sverige. Dette sprayet jeg katten med hver 14 dag hele sommeren, det er det eneste som har hjulpet varig her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...