Gå til innhold

Er det forpliktende medlemsskap i en bokklubb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ringte en fyr fra Tanum som sa at jeg var en av de "få" heldige som var blitt trukket ut til å få noen utvalgte bøker. Jeg syntes ikke bøkene var så spennende heller. Det skulle jeg få helt gratis og kostnadsfritt.

Men det var en hake ved det hele (som det alltid er ved slike salg). Jeg måtte melde meg inn i bokklubben . Det innebar også at jeg måtte avbestille de bøkene jeg ikke ville ha. Det blir for mye styr for meg, spesielt når jeg har en sær boksmak fra før.

Jeg takket nei til dette tilbudet. Men hvis jeg hadde sagt ja, og blitt gratis medlem av bokklubben et år, er jeg da forpliktet til å være medlem et år?. Eller kan man bare si ja til bøkene jeg fikk gratis, for så å melde meg ut av bokklubben?

Skrevet

Det er vel sånn at hvis man melder seg ut må man betale full pris for velkomstbøkene.

Gjest segunda
Skrevet

Du kan få den velkomstpakken hvis du melder deg inn for et år. Da kan du avbestille hver måned og melde deg ut i slutten av året.

Hvis du sa nei regner jeg med at du ikke mottar velkomstpakken og ikke hører noe mer.

Gjest septembermum
Skrevet

Må lese det med liten skrift.

I enkelte bokklubber er du pliktig til å kjøpe minst så og så mange bokpakker, i andre bokklubber holder det at du er medlem et år før du melder deg ut.

Så må du være flink å passe på å avbestille bøkene. Du må selv legge ut for returfrakten om du ikke vil ha boka.

Jeg selv vært med i slike klubber,

det ene var en filmklubb (homeenter) der tror jeg at man måtte være med et år pluss kjøpe et par filmer til fullpris? Jeg ble egentlig lurt til å bli med i den klubben, svarte på en konkurranse på nettet, så var det noe feilmeldinger så jeg krysset av for noe jeg ikke så hva var... plutselig fikk jeg mail om at jeg var blitt medlem... uff....

Men var snar å melde meg ut når jeg hadde utført medlemspliktene.

Var også med i et par andre bokklubber hvor jeg måtte være med et år, avbestilte de fleste bokpakkene, i starten var det jo bra bøker, men så ble d så mye humbug og jallajalla om jeg kan kalle det det at jeg bare avbestilte hver eneste bokpakke.

Min mor ble også med i denne bokklubben og hun har ikke så mye greie på internett, så jeg måtte passe på å avbestille hennes også. Jeg drev og fulgte med på medlemssiden når vi hadde vært med i et år. Da var vi snare med å melde oss ut.

Skal ALDRI melde meg inn i bokklubber mer, det er bare lokkegreier. Bedre å kjøpe bøkene selv i bokhandelen, så slipper du å være forpliktet av noe.

Blir så irritert når telefonselgere ringer og lokker med det ene abonnementet etter det andre. jammen du sparer så og så mye, også får du en fin premie og bla bla blaaaaaaaaaaaaa...

nei, jeg foretrekker heller friheten med å ikke være bundet av et abonnement.

Gjest fra bergen
Skrevet

Det er vel sånn at hvis man melder seg ut må man betale full pris for velkomstbøkene.

''Det er vel sånn at hvis man melder seg ut må man betale full pris for velkomstbøkene.''

Bare hvis du melder deg ut før du har vært medlem i ett år.

Skrevet

Må lese det med liten skrift.

I enkelte bokklubber er du pliktig til å kjøpe minst så og så mange bokpakker, i andre bokklubber holder det at du er medlem et år før du melder deg ut.

Så må du være flink å passe på å avbestille bøkene. Du må selv legge ut for returfrakten om du ikke vil ha boka.

Jeg selv vært med i slike klubber,

det ene var en filmklubb (homeenter) der tror jeg at man måtte være med et år pluss kjøpe et par filmer til fullpris? Jeg ble egentlig lurt til å bli med i den klubben, svarte på en konkurranse på nettet, så var det noe feilmeldinger så jeg krysset av for noe jeg ikke så hva var... plutselig fikk jeg mail om at jeg var blitt medlem... uff....

Men var snar å melde meg ut når jeg hadde utført medlemspliktene.

Var også med i et par andre bokklubber hvor jeg måtte være med et år, avbestilte de fleste bokpakkene, i starten var det jo bra bøker, men så ble d så mye humbug og jallajalla om jeg kan kalle det det at jeg bare avbestilte hver eneste bokpakke.

Min mor ble også med i denne bokklubben og hun har ikke så mye greie på internett, så jeg måtte passe på å avbestille hennes også. Jeg drev og fulgte med på medlemssiden når vi hadde vært med i et år. Da var vi snare med å melde oss ut.

Skal ALDRI melde meg inn i bokklubber mer, det er bare lokkegreier. Bedre å kjøpe bøkene selv i bokhandelen, så slipper du å være forpliktet av noe.

Blir så irritert når telefonselgere ringer og lokker med det ene abonnementet etter det andre. jammen du sparer så og så mye, også får du en fin premie og bla bla blaaaaaaaaaaaaa...

nei, jeg foretrekker heller friheten med å ikke være bundet av et abonnement.

jeg sa nei til det hele så da mottar jeg heller ingen bøker gratis. Jeg kjøper som regel bare pocketbøker, så hvis jeg hadde blitt medlem der så hadde jeg måtte avbestille hver måned. Jeg har ellers nok å tenke på i hverdagen hvis jeg ikke skal huske å avbestille bøker også.

Skrevet

Du kan få den velkomstpakken hvis du melder deg inn for et år. Da kan du avbestille hver måned og melde deg ut i slutten av året.

Hvis du sa nei regner jeg med at du ikke mottar velkomstpakken og ikke hører noe mer.

jeg sa nei, så da mottar jeg ingenting. Ikke var jeg så fasinert av bøkene heller.

Gjest segunda
Skrevet

jeg sa nei, så da mottar jeg ingenting. Ikke var jeg så fasinert av bøkene heller.

Nei men da er det greit. Du er da uten noen forpliktleser.

Skrevet

Nei men da er det greit. Du er da uten noen forpliktleser.

Jeg har som grunnregel at hvis noe virker for godt til å være sant så er det som regel det. Det er alltid en hake ved gode tilbud.

Lurer på hvor mange det er som har fått det utrolige fantastiske tilbudet som jeg fikk? Ordet "få" er jo relativt.

Skrevet

Du er forpliktet til å være medlem ett år, hvis ikke må du betale full pris for de "gratis" bøkene.

Jeg er også så heldig at jeg ofte er "en av de få utvalgte", og disse selgerne er litt tungnemme, de har enda større problemer enn andre selgere med å skjønne hva "nei takk" betyr.

Skrevet

Du er forpliktet til å være medlem ett år, hvis ikke må du betale full pris for de "gratis" bøkene.

Jeg er også så heldig at jeg ofte er "en av de få utvalgte", og disse selgerne er litt tungnemme, de har enda større problemer enn andre selgere med å skjønne hva "nei takk" betyr.

ok, jeg lurte på om det var noen regler her, som sto med liten skrift som folk flest ikke vet om. Eller om det var noen kreative løsninger som gjorde at jeg kunne få alle bøkene og melde meg rett ut av bokklubben Det hadde jo vært toppen.

Tror nok at de forstår hva ordet nei, betyr men de gidder ikke å forholde seg til det. Målet er jo å selge. Men man har vel en angrefrist på dette også? Det er jo en del sleipe selgere som si er med en gang " ja men da sier vi det da! Og legger på.

Husker en selger som ville selge meg et programblad for alle tv-programmene. Det kostet vel ca 800 kroner i året. Jeg argumenterte med at jeg hadde internett og det fungerte like bra.

Da ble hun veldig irritert og sa " du kan vel prøve et par måneder i hvertfall! skikkelig sinna. Lurer på hvordan det er for dise selgerne å skulle selge noe som de ikke er interessert i selv.

Jeg kunne aldri blitt selger. jeg har alt for stor forståelse for at folk ikke vil ha produktene. Jeg liker heller ikke å plage folk med å ringe og skulle selge dem noe.

Skrevet

Har de plikt til å informere om hvor mange det er som er de heldige utvalgte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...